„Newsweek” oskarża LPP o wykupienie z Polski masek ochronnych. Firma wydała oświadczenie
  • 0
  • 1
23.03.2020 Aktualizacja:

„Newsweek” oskarża LPP o wykupienie z Polski masek ochronnych. Firma wydała oświadczenie

W opublikowanym 22 marca artykule „Newsweek” zarzuca firmie LPP, właścicielowi m.in. marki Reserved, że wykupiła kilkaset tysięcy masek ochronnych z polskiego rynku. Oficjalnie miały trafić do Chin. Według ustaleń gazety powędrowały do fabryk szyjących ubrania dla polskiej firmy. LPP zaprzecza.

Jak podaje gazeta, firma kupiła maski pod koniec stycznia, gdy we Włoszech wprowadzony został stan kryzysowy i zawieszono połączenia z Chinami. Maski oficjalnie trafić miały do pracowników biura w Szanghaju.

LPP prosiło wówczas o pomoc również innych polskich przedsiębiorców. Firma współpracowała przy wysyłce z Konsulatem Chin w Gdańsku, Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego oraz gdańskim Urzędem Miasta. Transport jako pomoc humanitarna miał być częściowo zwolniony z cła.

Według ustaleń „Newsweeka” maski trafiły jednak do firm szyjących dla marek LPP. Miało to zdaniem dziennikarzy przyczynić się do tego, że z polskiego rynku zniknęła znaczna liczba masek.

Ostatnia partia maseczek znajdowała się w odprawie 12 lutego.

Marka Reserved wydała oświadczenie. Przekonuje, że w momencie, gdy przekazywała maseczki do Chin, fabryki nie funkcjonowały, a ich pracownicy przebywali w domach. Akcja pomocowa miała być reakcją na prośbę o pomoc przekazaną przez pracowników biura w Szanghaju.

Podkreśla również, że LPP szyje obecnie maseczki dla Polski. Dodatkowo kupi dla polskich szpitali maski o wartości 1 mln zł.

Oświadczenie Reserved
Informacja zawarta w artykule zatytułowanym „Właściciel Reserved wykupił z rynku maski, w których walczy się z koronawirusem” na łamach serwisu „Newsweek” jest nieprawdziwa.

Piszemy to z całą stanowczością. W momencie, gdy przekazywaliśmy maseczki do Chin, fabryki nie funkcjonowały, a ich pracownicy przebywali w domach.

Naszym jedynym celem było zmniejszenie rozprzestrzeniania się wirusa i ochrona ludzi. Maseczki przekazaliśmy do naszego biura, ambasad, konsulatów i firm, również tym, z którymi współpracujemy.

Nasza akcja pomocowa była reakcją na prośbę o pomoc przekazaną nam przez pracowników naszego biura w Szanghaju. Od wielu państwowych instytucji w kraju i w Chinach otrzymaliśmy podziękowania za szybką i bezinteresowną pomoc.

Przypominamy też, że od zeszłego tygodnia szyjemy maseczki dla Polski i kupimy dodatkowo maseczki o wartości 1 mln zł polskim szpitalom.

Zachęcamy również do zapoznania się z oficjalną informacją, w której opisujemy nasze działania wspierające walkę z koronawirusem w Polsce: www.lppsa.com.

Informacja zawarta w artykule zatytułowanym "Właściciel Reserved wykupił z rynku maski, w których walczy się z…

Opublikowany przez Reserved Niedziela, 22 marca 2020

Źródło: www.newsweek.pl

[Aktualizacja]
„Neewsweek” odniósł się do oświadczenia LPP. Dziennikarze uważają, że firma mija się z prawdą.

Według „Neewsweeka” oświadczenie „jest pełne kłamstw i wprowadza w błąd opinię publiczną”. Ponadto ma sprawiać wrażenie, że LPP nie ma nic wspólnego ze szwalniami w Chinach, które dostarczają firmie ponad 30 proc. produkcji – uważają autorzy tekstu.

Szczegółowe wyjaśnienia „Neewsweeka” można znaleźć na stronie www.newsweek.pl.

  • 1
„Newsweek” oskarża LPP

„Newsweek” oskarża LPP o wykupienie z Polski masek ochronnych

ab

5 dni temu

"Ponadto ma sprawiać wrażenie, że LPP nie ma nic wspólnego ze szwalniami w Chinach". Przeczytałem oświadczenie dwa razy i nic na mnie tego wrażenia nie sprawiło. LPP ma biuro w Szanghaju i szyje w Chinach. To chyba oczywiste. Przez takie zagrania trudno się czasem (często?) czyta Newsweeka.

smuteczek

3 dni temu

@ab: Niestety, to chyba krok w stronę tabloidu.

Arian

3 dni temu

Nie wiem kto tam w tym Newseeku teraz rządzi, ale najwyraźniej ktoś, kto nie rozumie, że o właściciel firmy dba o firmę a o państwo dba rząd z premierem na czele.

Oskarżanie firmy, że dba o swój personel, tego jeszcze nie było.

A-G

3 dni temu

Faktem jest, że LPP w styczniu zorganizowała akcję "Milion maseczek dla Chin" próbując wykupić w hurtowniach Stany magazynowe . Twierdzenie jakoby spotkało się to z entuzjastycznym przyjęciem i poparciem jest mocno naciągane, przynajmniej obserwując głosy krytyki na LinkedIn, gdzie śledziłem ten temat. IMHO zagranie etycznie dyskusyjne, bezsensowne logistycznie a nawet szkodliwe z perspektywy rozwoju wydarzeń. Budowanie PR na tego typu wydarzeniach jest mocno dyskusyjne. Dziś LPP wzywa do działań mających na celu obniżenie czynszów w galeriach handlowych co ma rzekomo uratować 179.000 miejsc pracy w ramach związku przedsiębiorców. Faktyczną pomocą było by przeniesienie produkcji do kraju i kooperacja z krajowymi podwykonawcami.

22 marca 2020

20 marca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 4
20.03.2020

Przedstawiciele mediów i reklamodawcy uzgodnili założenia nowego standardu badania mediów

Przedstawiciele rynku mediów, reklamodawców i agencji mediowych osiągnęli porozumienie dotyczące architektury przyszłego badania mediów. W pierwszej fazie ma ono objąć Internet, telewizję i radio. Dokument zatytułowany „Założenia pomiaru konsumpcji mediów w Polsce” przygotowali przedstawiciele mediów zgromadzeni w Komitecie Badań Radiowych, MOC TV, Polskich Badaniach Internetu, Polskim Radiu i Audytorium 17.