Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
  • 0
  • 18
16.12.2019

Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną

Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia (NOSPR) zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Gra ona skrótem, kontrastem i mocną typografią. Zachowuje brzmienie retro, choć to wersja zremasterowana – przekonują twórcy.

W ostatnich latach mówiło się przede wszystkim o imponującym gmachu w centrum Katowic, w którym orkiestra ma swoją siedzibę. Tymczasem sama NOSPR szczyci się ponad 80-letnią historią i koncertami niemal na całym świecie.

Melomanom tej zależności tłumaczyć nie trzeba, ale zmiana logo przesuwa akcenty. Litery nowego logotypu mają symbolizować zespół złożony z indywidualności, tworzący jeden organizm. A serce to znak orkiestry, po delikatnym remasteringu.

Chcemy być miejscem, w którym z jednej strony pielęgnuje się najlepsze tradycje muzyczne, z drugiej zauważamy potrzeby zmieniającego się świata i budujemy przestrzeń na eksperymenty i szukanie nowych dróg – mówi o strategii NOSPR-u jej dyrektor naczelna, Ewa Bogusz-Moore.

Zbudowaną na powtarzalnych geometrycznych kształtach identyfikację dopełnia cała gama typografii. Ma ona w sztywnych ramach otworzyć pole do eksperymentu, zabawy konwencją, słowem: nuty szaleństwa.

Premierze nowej identyfikacji towarzyszyła kampania outdoorowa w wybranych miastach Polski, zwiastująca nowy sezon w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia.

Autorami rebrandingu są: Jakub Stępień (Hakobo) i Kalina Zatorska (Autorka Widmo). Projekt nowej strony internetowej przygotowało studio Huncwot.

  • 18
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną

Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną

Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia ma nową identyfikację wizualną

Robert Widomski

1 miesiąc temu

Sam pomysł OK, ale nie mogę rozgryźć czemu w zastosowano 3 różne fonty, brak spójności strasznie się to gryzie z całością ... a już w szczególności to "S"

kalina

1 miesiąc temu

@Robert Widomski: to ten sam font. A wytłumaczenie dlaczego tak znajduje się w tekście.

16 grudnia 2019