Najlepsze i najgorsze reklamy na Super Bowl 2019
  • 8
  • 0
5.02.2019

Najlepsze i najgorsze reklamy na Super Bowl 2019

Za nami 53. Super Bowl. Branżowe serwisy przyjrzały się przygotowanym specjalnie na finałowy mecz reklamom.

Digiday za najlepsze reklamy na Super Bowl 2019 uznał m.in. spoty marek HBO i Skittles. W rankingu System1 doceniono kreacje Microsoftu, NFL, WeatherTech i Norwegian Cruise Line.

Najniżej sklasyfikowano m.in. spoty marek: Olay, Persil ProClean, Hennessy, T-Mobile czy Burger King.

HBO
HBO przygotowało zapowiedź kolejnego sezonu „Gry o tron”. W spocie pojawia się także piwna marka Bud Light. Szacowany koszt spotu to 9,4 mln dol. Kreacja: Droga5 i Wieden+Kennedy.

Skittles
Marka ponownie nie przygotowała klasycznego spotu. Zamiast tego 1500 osób mogło obejrzeć musical, który wystawiono tylko raz. W efekcie brand został wspomniany w mediach społecznościowych 3800 razy, hashtagu #SkittlesTheMusical użyto 560 razy. 92% stanowiły wzmianki pozytywne. Kreacja: DDB.

Microsoft
W spocie tej firmy wystąpiły niepełnosprawne dzieci – z dysfunkcjami górnych kończyn lub po amputacji rąk. Opowiedziały o problemach, jakie sprawia im korzystanie z pada do Xboxa podczas gry. Microsoft przygotował dla nich specjalny kontroler. Kreacja: M:United/McCann.

NFL
Futbolowa liga zaprezentowała film z okazji setnej rocznicy rozgrywek. Wystąpiło w nim 44 sportowców. Kreacja: 72andSunny.

WeatherTech
Bohaterami tej reklamy są inżynierowie i zwierzęta. Wspólnie prezentują rozwiązania ułatwiające codzienne czynności psom i i ich właścicielom. Kreacja: Pinnacle Advertising.

Norwegian Cruise Line
Firma w spocie na Super Bowl starała się wypromować swoje rejsy ujęciami urokliwych miejsc, do których można dotrzeć na pokładzie jej statków. Kreacja: BBDO Atlanta.

Olay
Marka debiutowała podczas Super Bowl. W reklamie utrzymanej w konwencji horroru wystąpiła Sarah Michelle Gellar, znana m.in. z serialu „Buffy: Postrach wampirów”. Kreacja: Saatchi & Saatchi.

T-Mobile
Marka w specjalnie przygotowanym spocie poinformowała, że na jej klientów w lutym czekają: bezpłatny posiłek w Taco Bell i przejazd pojazdem sieci Lyft, która konkuruje z Uberem. Kreacja: Publicis.

Burger King
W spocie „Eat like Andy” zobaczyć można Andy’ego Warhola. Artysta rozpakowuje i zjada Whoppera. Oryginalne nagranie trwa 4 minuty i zostało zarejestrowane w 1982 r. na potrzeby filmu „66 Scenes from America”. Kreacja: David Miami.

5 lutego 2019