Nagrodzeni w konkursie Złote Spinacze 2021
  • 0
  • 1
6.12.2021

Nagrodzeni w konkursie Złote Spinacze 2021

Znamy zwycięzców XIX edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej gali. Poprowadził ją Michał Kempa – dziennikarz radiowy i telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich. Przewodniczył im Marcin Sienkowski z OLX.

Organizator przygotował ranking podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu. Na jego podstawie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus.

Podczas gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Nagrodzono projekt „Hejter za dychę”, zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.

Zarząd ZFPR przyznał także nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 r. przejmie jej przewodnictwo.

W tym roku nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!”, zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów.

Partnerem merytorycznym konkursu jest Deloitte.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

  1. PR korporacyjny
  • ZŁOTO
    Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy
    / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO
    60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!
    / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
  • BRĄZ
    Pomimo pandemii biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • BRĄZ
  • W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
  1. PR produktu
  • ZŁOTO
    T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • SREBRO
    Moc wiesiołka
    / Labcon, Adamed
  • BRĄZ
    Kolekcja mody inspirowana serialem TV – Answear.Lab „Król”
    / Canal+ Polska, Answear.com
  1. Issue management i komunikacja kryzysowa
  • BRĄZ
    Otwartość i szybkość w kryzysie.
    Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ
    Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat
    / Polpharma
  1. Advocacy i public affairs
  • SREBRO
    Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej”
    / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • SREBRO
    Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy /
    Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • BRĄZ
    Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali
    / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (Polspen)
  • BRĄZ
    Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach
    / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
  1. Kampania społeczna
  • ZŁOTO
    Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej”
    / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • SREBRO
    Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil
    / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • SREBRO
    Stop kobietobójstwu!
    / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
  • BRĄZ
    Jestem kobietą, kieruję
    / Fundacja Truckers Life
  1. PR pro bono
  • ZŁOTO
    #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj!
    / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO
    Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier
    / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
  • SREBRO
    Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy!
    / Inntu
  1. Covid-19 PR response
  • ZŁOTO
    Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • SREBRO
    Pomimo pandemii, biura nadal w grze
    / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • BRĄZ
    Cyfrowe Rewolucje /
    mBank, Solski Communications, Cube Group
  1. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
  • SREBRO
    People Awards 2020. Home Edition
    / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
  • SREBRO
    Podwijamy rękaw w BSH
    / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • BRĄZ
    Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc
    / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  1. Event komercyjny
  • ZŁOTO
    OLX Praca Know How 2021
    / OLX, Live Age
  • SREBRO
    Otwarcie polskiej gastronomii
    / Globalworth
  • BRĄZ
    T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020
    / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  1. Event społeczny
  • ZŁOTO
    Czysta Polska #odTatrpoBałtyk
    / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
  • SREBRO
    27. Pol’and’Rock Festival
    / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • BRĄZ
    Wirtualny 13 Onkobieg
    / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
  1. Launch produktu, usługi lub firmy
  • ZŁOTO
    „Król” i jego uniwersum w komunikacji PR
    / Canal+ Polska
  • SREBRO
    Don’t Make Ads. Make TikToks
    / Grayling Poland, TikTok
  • BRĄZ
    Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA
    / Monday Agencja Komunikacji, Electronic Arts Polska
  1. Sustainability i CSR communications
  • ZŁOTO
    Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil
    / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • BRĄZ
    Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy
    / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
  • BRĄZ
    Superbohaterki, czyli rodzinne wybory
    / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
  1. PR miejsca, miasta lub regionu
  • BRĄZ
    A Ty? Co widzisz w Krakowie?
    / 38 Content Communication, Miasto Kraków
  • BRĄZ
    E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online
    / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
  • BRĄZ
    Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat!
    / Big Picture, Charlotte
  1. Social media
  • ZŁOTO
    Hejter za dychę
    / Labcon, Browar Tenczynek
  • SREBRO
    Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z
    / Linkleaders, Pracuj.pl, Newonce.radio
  • BRĄZ
    To nie ja
    / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Lettly
  • BRĄZ
    #ZakładamyMaski
    / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  1. Business-to-business PR
  • ZŁOTO
    Don
    t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • SREBRO
    GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii
    / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
  • BRĄZ
    Social Selling Experts – handlowiec staje się influencerem
    / Monday Agencja Komunikacji, Dell Technologies
  1. PR finansowy i relacje inwestorskie
  • ZŁOTO
    InPost na Euronex Amsterdam – największe IPO spółki z Polski
    / InPost, Genesis PR
  • SREBRO
    4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF
    / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
  • BRĄZ
    Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s
    / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  1. Media relations
  • ZŁOTO
    „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej”
    / MSL, GlaxoSmithKline
  • SREBRO
    Otwartość i szybkość w kryzysie.
    Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • BRĄZ
    50 lat katowickiego Spodka
    / Imago Public Relations
  1. Employer branding
  • ZŁOTO
    Erbud – rekrutacja wśród graczy i fanów e-sportu
    / Gameset, Erbud
  • SREBRO
    Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk
    / MJCC, FM Logistic
  • SREBRO
    O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach
    / Nationale-Nederlanden, MJCC
  1. Content marketing – branded content
  • ZŁOTO
    Otomoto – redukcja negatywnego sentymentu w SoMe
    / Madogz, Otomoto
  • SREBRO
    Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w Neueinmal.radio
    / Grayling Poland, Goethe-Institut
  • SREBRO
    Bajki z nowym morałem
    / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • BRĄZ
    E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii
    / Walk PR, E.Wedel
  1. Custom publishing
  • SREBRO
    Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej
    / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO
    „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę
    / 24/7Communication, McDonalds Polska
  • BRĄZ
    „Gazeta Królewska” – kronika uniwersum „Króla”
    / Canal+ Polska

Kategorie sektorowe:

  1. Technologia, IT, telekomunikacja
  • ZŁOTO
    „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO
    / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
  • SREBRO
    T-Mobile – Connected Underwear
    / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • SREBRO
    Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z
    / Linkleaders, Pracuj.pl, Newonce.radio
  • BRĄZ
    Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA
    / Monday Agencja Komunikacji, Electronic Arts Polska
  1. Finanse
  • SREBRO
    eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP
    / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • SREBRO
    CyberPrzysłowia
    / Santander Bank Polska, Follow Agency
  • BRĄZ
    Superbohaterki, czyli rodzinne wybory
    / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
  1. Uroda, higiena i wellness
  • ZŁOTO
    Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil
    / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
  • BRĄZ
    Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki
    / MSL, Procter & Gamble
  • BRĄZ
    #WłączLeczenie – jak zatrzymać pandemię chorób skóry
    / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
  1. Moda i styl życia
  • ZŁOTO
    Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy
    / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • BRĄZ
    Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców
    / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
  • BRĄZ
    Kolekcja mody inspirowana serialem TV – Answear.Lab „Król”
    / Canal+ Polska, Answear.com
  1. Sektor spożywczy
  • ZŁOTO
    Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s
    / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • SREBRO
    Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy
    / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • BRĄZ
    E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii
    / Walk PR, E.Wedel
  1. Kultura i media
  • ZŁOTO
    „Król” i jego uniwersum w komunikacji PR
    / Canal+ Polska
  • BRĄZ
    Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj!
    / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • BRĄZ
    27. Pol’and’Rock Festival
    / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  1. Medycyna i zdrowie
  • BRĄZ
    HAE, czyli historia 13-letniej odysei diagnostycznej / First Aid Communication
  • BRĄZ
    Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali
    / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (Polspen)
  1. Sport, turystyka i rekreacja
  • SREBRO
    Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!”
    / Benefit Systems, Brand Kolektyw, Nav Agency
  • SREBRO
    Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy!
    / Inntu
  • BRĄZ
    Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
  1. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
  • ZŁOTO
    Erbud – rekrutacja wśród graczy i fanów e-sportu
    / Gameset, Erbud
  • SREBRO
    Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia
    / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
  • BRĄZ
    Otwarcie polskiej gastronomii
    / Globalworth
  1. Motoryzacja i transport
  • SREBRO
    Tier – brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg
    / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
  • BRĄZ
    Otomoto – redukcja negatywnego sentymentu w SoMe
    / Madogz, Otomoto
  • BRĄZ
    Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła”
    / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland
  1. NGO i sektor publiczny
  • ZŁOTO
    Stop kobietobójstwu!
    / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
  • SREBRO
    #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj!
    / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • SREBRO
    Przystań w sieci
    / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, Nask PIB, UNICEF Polska

Kategorie specjalne:

  1. Kreatywność
  • ZŁOTO
    Otomoto – redukcja negatywnego sentymentu w SoMe / Madogz, Otomoto
  1. Efektywność
  • ZŁOTO
    Stop kobietobójstwu!
    / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
  1. Research&Insight
  • ZŁOTO
    Bariery do kariery
    / Clue PR

Tytanowy Spinacz: 24/7Communication

Nagroda Redakcji Rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów

Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański

  • 1
Ogłoszeni zostali nagrodzeni w konkursie Złote Spinacze 2021

Ogłoszeni zostali nagrodzeni w konkursie Złote Spinacze 2021

5 grudnia 2021

3 grudnia 2021