Nagrody IAB Mixx Awards rozdane
  • 0
  • 3
3.12.2021

Nagrody IAB Mixx Awards rozdane

2 grudnia poznaliśmy zwycięzców w konkursie IAB Mixx Awards. Najlepszą kampanią digitalową okazał się projekt „Najmłodszy headhunter na świecie” przygotowany przez Publicis Worldwide Polska dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, który zdobył nagrodę Best in Show.

Jury konkursu przyznało 10 złotych statuetek kampaniom:

  • „#GamingBezBarier” w kategorii Games & e-Sport,
  • „Bez LGBT+ nie ma Polski” w kategorii Public Service, Non-profit Campaign & CSR,
  • „Cyberpunk 2077 – Night City zmienia wszystkich” w kategorii Cross Media Integration,
  • „Król w Canal+” w kategorii Cross Media Integration,
  • „Najmłodszy headhunter na świecie” w kategoriach Best Use of Social Media oraz Online Marketing with Influencer,
  • „Stop kobietobójstwu!” w kategorii Public Service, Non-profit Campaign & CSR,
  • „Walka o każdy grosz – Jak CCC podwoiła sprzedaż mobilną?” w kategorii Performance Marketing,
  • „Zanuć Turururu” w kategorii Innovation & Smart Solution,
  • „Żywiec Męskie Granie #wdomu” w kategorii Digital Experience.

Najczęściej nagradzanymi i wyróżnianymi kampaniami w konkursie były: „Lepszy dom sprawdza się w sporcie” dla Ikea Retail i Decathlon Polska, „Mały Głód x Instant Reaction Ad” dla Danone (Danio), „Najmłodszy headhunter na świecie” dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali.

O złote, srebrne i brązowe statuetki walczyły 42 kampanie reklamowe (spośród ponad 230 zgłoszeń), które otrzymały łącznie 68 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. IAB Mixx Awards kierowany był zarówno do agencji, domów mediowych, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Podczas tegorocznych IAB Mixx Awards przyznano także 5 nagród specjalnych za dokonania:

  • Agencją Roku zostało VMLY&R
  • Domem Mediowym Roku – Havas Media
  • Reklamodawcą Roku – Grupa Żywiec
  • Człowiekiem Roku został Piotr Piętka (CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich)
  • Robert Dyczkowski, Bartłomiej Romański, Daniel Surmacz, Paweł Chodaczek, którzy są założycielami RTB House, otrzymali Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań

–  W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać Nagrodę Specjalną za całokształt dokonań Robertowi Dyczkowskiemu, Bartłomiejowi Romańskiemu, Danielowi Surmaczowi i Pawłowi Chodaczkowi. W niespełna kilka lat stworzyli globalną spółkę, która uważana jest za jedno z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw technologicznych w licznych światowych rankingach. Mocno trzymam kciuki za ich kolejne imponujące sukcesy – tłumaczy Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

– Człowiekiem Roku został Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, który jest wybitną postacią branży reklamowej. Od ponad dwudziestu lat odnosi sukcesy zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Nagroda jest uhonorowaniem jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług.

Nad przebiegiem konkursu czuwał audytor – firma PwC. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

  • 3

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB Mixx Awards 2021

 

NAGRODAKATEGORIANAZWA KAMPANIIKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
ZŁOTOBest Use of Social MediaNajmłodszy headhunter na świecieFundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych SzpitaliPublicis Worldwide Polska
SREBROBest Use of Social MediaŻywiec Męskie Granie #wdomuGrupa Żywiec (Żywiec Męskie Granie)Feeders Agency, 2012 Agency, Agencja Live, Grupa Żywiec, Starcom, Hope PR, Onet.pl
BRĄZBest Use of Social MediaLepszy dom sprawdza się w sporcieIkea Retail i Decathlon PolskaPrzestrzeń, VMLY&R, Wavemaker, MediaHub
BRĄZBest Use of Social MediaPrzelej słowa – piosenka Blikiem pisanaPolski Standard Płatności (Blik)Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread
WYRÓŻNIENIEBest Use of Social MediaLody Koral EkipaPPL KoralVeneo, PPL Koral, GetHero, Ekipa Management
SREBROBrand Awareness and PositioningWarka Planet of GamersGrupa Żywiec (Warka)Gameset, 2012 Agency, Starcom, Frenzy, Grupa Żywiec
SREBROBrand Awareness and Positioning„Kolorowy wiatr” na nowoBBC Studios Polska (BBC Earth)Digital Kingdom
SREBROBrand Awareness and PositioningCyberpunk 2077 – „Night City zmienia wszystkich”CD Projekt RedHavas Media, CD Projekt Red
BRĄZBrand Awareness and PositioningShopsharingPolski Standard Płatności (Blik)Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread
WYRÓŻNIENIEBrand Awareness and PositioningNajmłodszy headhunter na świecieFundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych SzpitaliPublicis Worldwide Polska
WYRÓŻNIENIECommerceCzy na Pinterest można sprzedawać? Castorama Social CommerceCastoramaMindshare Polska, GroupM
WYRÓŻNIENIECommerceDzięki CeneoTool zwiększyliśmy sprzedaż nie mono-ofert o 87%CastoramaMindshare Polska, GroupM
WYRÓŻNIENIECommerceIdziemy po więcej 2.0CCC.EUMediaHub, CCC
SREBROContent MarketingPrzelej słowa – piosenka Blikiem pisanaPolski Standard Płatności (Blik)Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread
SREBROContent Marketing„Król” w Canal+Canal+ PolskaHavas Media, Canal+ Polska
WYRÓŻNIENIEContent MarketingMilka Miłe WieściMondelez (Milka)Mindshare Polska
WYRÓŻNIENIEContent MarketingPorozmawiajmy o pie@#&!$ING Bank ŚląskiGong, ING Bank Śląski, Brain, MediaHub
WYRÓŻNIENIEContent Marketing„Kolorowy wiatr” na nowoBBC Studios Polska (BBC Earth)Digital Kingdom
ZŁOTOCross Media Integration„Cyberpunk 2077 – Night City zmienia wszystkich”CD Projekt RedHavas Media, CD Projekt Red
ZŁOTOCross Media Integration„Król” w Canal+Canal+ PolskaHavas Media, Canal+ Polska
WYRÓŻNIENIECross Media IntegrationŚwiat Cię potrzebujeBNP Paribas Bank PolskaPublicis Worldwide Polska, Havas Media, VMLY&R
WYRÓŻNIENIECross Media IntegrationWielkanocne gotowanie z WedlemLotte Wedel (E.Wedel)GoldenSubmarine, Zenith, Saatchi & Saatchi, Walk PR
BRĄZData Driven & Precision MarketingDzięki CeneoTool zwiększyliśmy sprzedaż nie mono-ofert o 87%CastoramaMindshare Polska, GroupM
BRĄZData Driven & Precision MarketingKonto dla młodych – kampania dla rodzicówING Bank ŚląskiING Bank Śląski, Gong, MediaHub
BRĄZData Driven & Precision MarketingMały Głód x Instant Reaction AdDanone (Danio)VMLY&R, inStreamly
BRĄZData Driven & Precision MarketingNowy Mercedes EQC. Samochód elektryczny jest jak telefonMercedes-Benz PolskaOMD, YOC Poland
WYRÓŻNIENIEData Driven & Precision MarketingAviva. Jesteśmy przy Tobie.AvivaSpark Foundry, Aviva, 2012 Agency, Performics
ZŁOTODigital ExperienceŻywiec Męskie Granie #wdomuGrupa Żywiec (Żywiec Męskie Granie)Feeders Agency, 2012 Agency, Agencja Live, Grupa Żywiec, Hope PR, Starcom, Onet.pl
SREBRODigital ExperienceWalka o KoszykiErbudGameset, Erbud, Hala Koszyki
BRĄZDigital ExperienceMały Głód x Instant Reaction AdDanone (Danio)VMLY&R, inStreamly
WYRÓŻNIENIEDigital ExperienceLepszy dom sprawdza się w sporcieIkea Retail i Decathlon PolskaPrzestrzeń, VMLY&R, MediaHub, Wavemaker
WYRÓŻNIENIEDigital ExperienceZanuć TurururuGrupa Żywiec (Warianty Żywiec 0,0%)Twin.collective, Feeders Agency, Panowie Programiści, Starcom
ZŁOTOGames & e-Sport#GamingBezBarierPolska Liga EsportowaFantasyexpo
BRĄZGames & e-SportWalka o KoszykiErbudGameset, Erbud, Hala Koszyki
BRĄZGames & e-SportMały Głód x Instant Reaction AdDanone (Danio)VMLY&R, inStreamly
WYRÓŻNIENIEGames & e-SportMarka Nerf w gaminguHasbro Polska (Nerf)Fantasyexpo
WYRÓŻNIENIEGames & e-SportWarka Planet of GamersGrupa Żywiec (Warka)Gameset, 2012 Agency, Starcom, Frenzy, Grupa Żywiec
ZŁOTOInnovation & Smart SolutionZanuć TurururuGrupa Żywiec (Warianty Żywiec 0,0%)Twin.collective, Feeders Agency, Panowie Programiści, Starcom
SREBROInnovation & Smart SolutionLepszy dom sprawdza się w sporcieIkea Retail i Decathlon PolskaPrzestrzeń, VMLY&R, MediaHub, Wavemaker
BRĄZInnovation & Smart SolutionMały Głód x Instant Reaction AdDanone (Danio)VMLY&R, inStreamly
BRĄZInnovation & Smart SolutionNowy Mercedes EQC. Samochód elektryczny jest jak telefonMercedes-Benz PolskaOMD, YOC Poland
SREBROLaunchLody Koral EkipaPPL KoralVeneo, PPL Koral, GetHero, Ekipa Management
BRĄZLaunchCyberpunk 2077 – „Night City zmienia wszystkich”CD Projekt RedHavas Media, CD Projekt Red
BRĄZLaunchKampania serialu „Król”Canal+ PolskaCanal+ Polska, Havas Media
WYRÓŻNIENIELaunchLaunch produktowy pakietu PeoPay KidsBank Pekao SA (PeoPay Kids)Sales&More, Bank Pekao SA, Saatchi & Saatchi, FullSix Media, Digital Kingdom, Spot and Dot
WYRÓŻNIENIELaunchGierki OnlineTotalizator Sportowy (Gierki)Totalizator Sportowy, Starcom, Havas Warsaw
SREBROLimited BudgetLepszy dom sprawdza się w sporcieIkea Retail i Decathlon PolskaPrzestrzeń, VMLY&R, MediaHub, Wavemaker
SREBROLimited BudgetNajmłodszy headhunter na świecieFundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych SzpitaliPublicis Worldwide Polska
WYRÓŻNIENIELimited BudgetHistoria bez PolkiAgora (Gazeta.pl)Agora
SREBROOffline DigitizingRatujmy życie – pilnie potrzebna krew!Narodowe Centrum KrwiScreen Network
BRĄZOffline DigitizingNiezapomnikiGrupa Żywiec (Piwo Królewskie)Twin.collective, Panowie Programiści, Starcom
BRĄZOffline DigitizingShopsharingPolski Standard Płatności (Blik)Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread
WYRÓŻNIENIEOffline DigitizingWielkanocne gotowanie z WedlemLotte Wedel (E.Wedel)GoldenSubmarine, Zenith, Saatchi & Saatchi, Walk PR
WYRÓŻNIENIEOffline DigitizingConverse City ForestsOrbico (Converse)Na_ty
ZŁOTOOnline Marketing with InfluencerNajmłodszy headhunter na świecieFundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych SzpitaliPublicis Worldwide Polska
SREBROOnline Marketing with InfluencerRe.Design. This collection was curated by Polish Gen ZReservedReserved
SREBROOnline Marketing with InfluencerLody Koral EkipaPPL KoralVeneo, PPL Koral, GetHero, Ekipa Management
BRĄZOnline Marketing with Influencer„Kolorowy wiatr” na nowoBBC Studios Polska (BBC Earth)Digital Kingdom
BRĄZOnline Marketing with InfluencerWyzwól swoje pasje z AliExpressAliExpressOMD, GetHero
ZŁOTOPerformance MarketingWalka o każdy grosz – Jak CCC podwoiła sprzedaż mobilną?CCC.EULooksoft Advertising, CCC.EU
SREBROPerformance MarketingStrażnicy łowiskDecathlon PolskaPrzestrzeń, MediaHub
BRĄZPerformance MarketingDzięki CeneoTool zwiększyliśmy sprzedaż nie mono-ofert o 87%CastoramaMindshare Polska, GroupM
WYRÓŻNIENIEPerformance MarketingJesteś gotowy. Możesz wygrywaćSTSSTS
ZŁOTOPublic Service, Non-profit Campaign & CSRBez LGBT+ nie ma PolskiStowarzyszenie Miłość Nie WykluczaMullenLowe Warsaw, Gazeta.pl, Gazeta Wyborcza, Tok FM
ZŁOTOPublic Service, Non-profit Campaign & CSRStop kobietobójstwu!Fundacja Centrum Praw KobietDziadek do Orzechów, Oto Film
BRĄZPublic Service, Non-profit Campaign & CSRGdzie są nasze Patronki?BNP Paribas Bank PolskaVMLY&R, Havas Media
BRĄZPublic Service, Non-profit Campaign & CSRHejter za dychęBrowar Tenczynek (Doctor Brew)Labcon, Value Media
BRĄZPublic Service, Non-profit Campaign & CSRNiewidzialne ranySOS Wioski DziecięceVMLY&R, Screen Network, Wavemaker, Papaya Films

 

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

  • 1
nagrody iab mixx awards

2 grudnia 2021 po raz kolejny wręczono nagrody IAB Mixx Awards

2 grudnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
2.12.2021

Wyższe ceny, mniejszy wybór towarów, wyraźnie niższe przeceny – oto obraz Cyber Week 2021 według Salesforce

Firma Salesforce opublikowała coroczny raport na temat Cyber Week, w którym przeanalizowano dane dotyczące zakupów ponad miliarda konsumentów z całego świata. W sumie w 2021 r. globalna sprzedaż online osiągnęła rekordowy poziom 275 mld dol., co stanowi wzrost o 2 proc. w porównaniu z rokiem 2020 oraz 62 mld dol. w samych Stanach Zjednoczonych (wzrost o 4 proc.).