Nagrody IAB Mixx Awards 2019 rozdane
  • 0
  • 0
28.11.2019

Nagrody IAB Mixx Awards 2019 rozdane

Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB Mixx Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Jak TO robić”, przygotowany przez Abstra dla firmy Durex. Zdobył nagrodę Best in Show. Przyznano także 3 złote statuetki dla kampanii: „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & e-Sport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „Nie jem” w kategorii Public Service, Non-profit Campaign & CSR.

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB Mixx Awards 2019 były:

  • „A co gdyby…?” dla marki OLX,
  • „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni” dla Ikei.

Zdobyły one po cztery statuetki.

Tegoroczne obrady członków jury Mixx Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy. W innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii.

Zdecydowanie w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy, dysponując mniejszymi budżetami – komentuje Anna Iller, przewodnicząca jury Mixx Awards, branded content manager Allegro.

O nagrody IAB Mixx Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość. Pod uwagę brane były: strategia, kreacja, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

– Dzięki konkursowi widzimy, jak błyskawicznie rozwija się reklama cyfrowa w Polsce. Kampanie, które jeszcze 2-3 lata temu wydawały się niezwykle nowatorskie i nieszablonowe, teraz są pewnym standardem w branży.

Firmy widzą, że dzięki internetowi zyskują narzędzia, jakich nie ma w innych mediach. Digital stał się już mainstreamowym rozwiązaniem, które napędza polski rynek reklamy, a granice między offline i online powoli się zacierają – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

– Dla nas jako organizatorów ważne jest, że w konkursie IAB Mixx Awards pojawiają się nowe kategorie, które okazują się strzałem w dziesiątkę. Potwierdza to liczba zgłoszeń i jakość kampanii – dodaje.

Podczas tegorocznych IAB Mixx Awards przyznano także 5 nagród specjalnych za dokonania.

  • Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS
  • Domem Mediowym Roku został OMD
  • Reklamodawca Roku to BNP Paribas
  • Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak (executive creative director i partner w VMLY&R Poland)
  • Prezes Grupy Wirtualna Polska, Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań

– Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu.

Nagroda jest uhonorowaniem jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej – tłumaczy Włodzimierz Schmidt. – Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii „Ostatni Twój Weekend”, która jest jednym z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich dwunastu miesięcy.

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB Mixx Awards 2019 (kolejność kategorii jest alfabetyczna)

NagrodaKampaniaKlient/markaZgłaszający
BEST USE OF SOCIAL MEDIA
SREBRO2 for U Fajnie się składaMcDonald’s Polska/2 for UOMD, McDonald’s, DDB Warszawa
SREBROA co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciOLXGrupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
BRĄZDobry głos dla firmING Bank ŚląskiGong, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
wyróżnienieZ nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEASaatchi & Saatchi IS, Wavemaker
BRAND AWARENESS AND POSITIONING
SREBROA co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciOLXGrupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
SREBRODlaczego nie ma kobiet na banknotachBNP ParibasPublicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More
BRĄZOstatni „Twój Weekend”Gazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
BRĄZPodlaskie. Zasil się naturąPodlaska Regionalna Organizacja Turystyczna/Podlaskie TravelWhite Bits
COMMERCE
SREBROCost per ROPO czyli nowe podejście do działań digitalLeroy MerlinMets, AdRetail (Grupa Interia.pl)
BRĄZSkoda Sales OnlineSkoda PolskaPHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
wyróżnienieJak razem daliśmy radę, czyli agile’owe podejście do zakupu mediów dla CastoramaCastoramaMindshare Polska
wyróżnienieTwój terminal za darmo na Bezgotowki.plCentrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService/Bezgotowki.plEcselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), Kalicinscy.com
CONTENT MARKETING
ZŁOTOJak TO robić?Reckitt Benckiser/DurexAbstra
SREBROA co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciOLXGrupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
SREBROOstatni „Twój Weekend”Gazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
BRĄZZ nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEASaatchi & Saatchi IS, Wavemaker
CROSS-MEDIA INTEGRATION
SREBROZ nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEASaatchi & Saatchi IS, Wavemaker
BRĄZNowa Bovska FabiaSkoda Polska/Skoda FabiaIsobar Polska, PHD
wyróżnienieDoceniaj, nie oceniajBNP ParibasPublicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View
wyróżnienieDrwal – Lepsza Strona ZimyMcDonald’s Polska/Burger DrwalaOMD, DDB Warszawa, McDonald’s
DATA DRIVEN & PRECISION MARKETING
BRĄZMini mi pasujeMini/BMW Group PolskaMediaplus, SalesTube, Change Serviceplan
BRĄZOrange FTTH Warsaw Boost SuperGeoOrange Polska/Orange ŚwiatłowódInitiative, Hybrid Adtech, Reprise
wyróżnienieMars: Psy vs. KotyMars/Pedigree i WhiskasMediaCom, BBDO
wyróżnienieOdLOTowy wzrost w e-commerce – sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r.PLL LOTEcselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media
DIGITAL EXPERIENCE
SREBRO2 for U Fajnie się składaMcDonald’s Polska/2 for UOMD, McDonald’s, DDB Warszawa
SREBROHuawei Facing EmotionsHuawei/Huawei Mate 20 ProDigitas
BRĄZ2 for U StoriesMcDonald’s Polska/2 for UIsobar Polska, DDB Warszawa, OMD
wyróżnienieA co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciOLXGrupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
wyróżnienieDaj się połączyćGrupa Maspex Wadowice/TymbarkBrainbox, Starcom, Tymbark

 

GAMES & E-SPORT
ZŁOTOEkstraklasa GamesEkstraklasaLagardere Sports Poland, Gameset
BRĄZMonte Snack TeamZott/MonteGoldenSubmarine, GetHero, Carat
wyróżnienie5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwyProcter & Gamble/Old SpiceMediaCom, Fantasy Expo
INNOVATION & SMART SOLUTION
SREBROHuawei Facing EmotionsHuawei/Huawei Mate 20 ProDigitas
BRĄZ2 for U Fajnie Się SkładaMcDonald’s Polska/2 for UOMD, McDonald’s, DDB Warszawa
BRĄZAsystent głosowy Tok FM – innowacyjny kanał dostępu do treści audioGrupa Radiowa Agory/Radio Tok FMSpark Foundry, LiquidThread
BRĄZCost per ROPO czyli nowe podejście do działań digitalLeroy MerlinMets, AdRetail (Grupa Interia.pl)
BRĄZNowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra.Daimler/Mercedes-BenzOMD, YOC
LAUNCH
wyróżnienieBlik Blik, przelew na telefon w migPolski Standard Płatności/BlikChange Serviceplan, Spark Foundry
wyróżnienieDoritos – for the boldFrito Lay Poland/DoritosVMLY&R Poland, Media Direction OMD
LIMITED BUDGET
SREBROInna historia, taki sam hejtMuzeum Historii Żydów Polskich Polin/„Obcy w domu. Wokół Marca ’68”Saatchi & Saatchi IS
BRĄZDecathlon Carbon ChallengeDecathlon/B’TwinMullenLowe MediaHub, Opus B
BRĄZNakarm psa z OLXOLXGrupa OLX
BRĄZPolska na Times SquarenaTemat.plGlob360
OFFLINE DIGITIZING
SREBROOstatni „Twój Weekend”Gazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
 BRĄZPolska na Times SquarenaTemat.plGlob360
wyróżnienieMobile Proximity Marketing dla BP, czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukcesBP/BP MyjnieMindshare Polska, BP, Koala Metrics
wyróżnienieSkoda Wirtualny Salon i Sales OnlineSkoda PolskaPHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER
 SREBROJak TO robić?Reckitt Benckiser/DurexAbstra
 BRĄZPierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-itPepsiCo Poland/MirindaDigital Kingdom, Media Direction OMD
BRĄZZ nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEASaatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz
PERFORMANCE MARKETING
SREBROBMW. Dodaj do ulubionych.BMW Group PolskaChange Serviceplan, Initiative, Reprise
BRĄZTwoja firma z Tax CareTax CareResolution
wyróżnienieSEO 360 stopni dla ExpanderExpanderSEOgroup Interactive
UX
SREBROBlik ReadyPolski Standard Płatności/BlikChange Serviceplan, Spark Foundry
BRĄZUnikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVitaNutricia/BoboVitaNutricia, Syzygy, K2 Precise
PUBLIC SERVICE, NON-PROFIT CAMPAIGN & CSR
ZŁOTONie jemPodzielmy sięLabcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube
BEST IN SHOW
Jak TO robić?Reckitt Benckiser/DurexAbstra

 Uroczystej gali rozdania nagród IAB Mixx Awards towarzyszyła IAB Mixx Conference, podczas której twórcy zaprezentowali case studies kilkunastu kampanii spośród nominowanych do nagród.

 Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie jest co roku organizowane przez IAB Polska i objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Oficjalny audytor: PwC. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

 

27 listopada 2019