Nagrody AdRetail dla najpopularniejszych wydawców gazetek i katalogów promocyjnych wręczone
  • 0
  • 4
14.05.2021

Nagrody AdRetail dla najpopularniejszych wydawców gazetek i katalogów promocyjnych wręczone

W IV edycji programu AdRetail Inspirio spośród blisko 180 brandów i wydawców gazetek oraz katalogów wyłoniono najaktywniejsze marki w największych na rynku serwisach i aplikacjach agregujących promocje. Sprawdzono ponad 1,2 mld zdarzeń, w tym m.in. odsłon, wejść i kliknięć w treści i produkty. Za najlepsze wyniki w całym ubiegłym roku nagrodzono Lego, Selgrosa, Castoramę, Avon, Lidla, Kaufland, Empik, Media Expert, PoloMarket oraz Żabkę. Przyznano również specjalne wyróżnienia dla Biedronki i sieci Leroy Merlin.

Kapituła AdRetail Inspirio przeanalizowała ruch w największej grupie serwisów i aplikacji agregujących promocje (Promoceny.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Ding.pl), który miał miejsce w całym 2020 r. Łącznie sprawdzono ponad 1,2 mld wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Analizowano m.in. wszelkie odsłony, wejścia i kliknięcia w treści oraz same produkty.

W tym roku poddaliśmy szczegółowej analizie aż 179 brandów oraz wydawców gazetek i katalogów z promocjami. W konsekwencji przyznaliśmy nagrody za najczęściej wyświetlane oferty w 10 kategoriach, tj. artykuły dziecięce, cash & carry, convenience, DIY, drogerie i apteki, dyskonty, hipermarkety, kultura i rozrywka, RTV i ADG oraz supermarkety. Ponadto podjęliśmy decyzję o wręczeniu dwóch specjalnych wyróżnień – informuje Karol Kamiński, przewodniczący kapituły AdRI.

W kategorii artykuły dziecięce konsumenci najczęściej interesowali się ofertami Lego. Laureat osiągnął wynik ponadczterokrotnie lepszy niż jego konkurent znajdujący się na drugim miejscu.

To znana marka, która od wielu lat budzi duże zaufanie wśród Polaków. Nie ma poważnej konkurencji na rynku i wciąż się rozwija. Gazetki i katalogi Lego przede wszystkim przyciągają uwagę konsumentów swoją szatą graficzną oraz ciekawym ułożeniem – ocenia Karol Kamiński.

W kategorii cash & carry zwyciężył Selgros. Miał ponad dwa razy lepszy wynik niż brand z drugiego miejsca i blisko dziesięciokrotnie wyższy niż podmiot zamykający zestawienie.

Sukces tej sieci wynika z tego, że w momencie zapaści sektora Ho-Re-Ca dostosowała się ona do dającego sobie radę na rynku drobnego hurtu i detalu. Postawiła na współpracę z nowymi klientami, w tym m.in. z uczestnikami sieci franczyzowej swojej konkurencji. Dzięki temu jej oferta znalazła w kryzysie wystarczająco wielu odbiorców – stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, zastępca przewodniczącego kapituły AdRI.

Najbardziej zacięty pojedynek odbył się w kategorii DIY. Zwycięska Castorama wyprzedziła sieć Leroy Merlin o 0,15%. Dlatego zostało przyznane specjalne wyróżnienie za drugie miejsce. Eksperci kapituły zauważyli, że obie marki wyjątkowo postawiły na promowanie najpopularniejszych produktów w czasie pandemii, głównie potrzebnych do modernizacji mieszkań. I konsumenci mocno to zauważyli.

Wśród brandów i sklepów drogeryjnych (w tym kosmetycznych) oraz aptek najczęściej odwiedzane były gazetki i katalogi Avonu. Laureat miał o 20% lepszy wynik od podmiotu będącego na drugim miejscu i o ponad 160% – od sieci zajmującej trzecią pozycję. Warto też zauważyć, że w tej kategorii wzięto pod uwagę 29 wydawców.

Tak wysoka popularność tego brandu wynika z tego, że konsumenci praktycznie od wielu lat dobrze go znają, szanują i doceniają za kreatywność. To z kolei przekłada się na liczbę aktywności, która jest integralnie związana z marką – tłumaczy przewodniczący kapituły.

Bardzo wyrównana walka rozegrała się także między dyskontami. Lidl wyprzedził Biedronkę o 0,20%. W obu przypadkach łącznie przeanalizowano 660 mln wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Liderzy wygenerowali blisko 17 razy większy ruch niż pozostałe 3 podmioty w tej kategorii. Dlatego kapituła przyznała nagrodę Lidlowi oraz specjalne wyróżnienie Biedronce.

Wśród hipermarketów zdecydowanym zwycięzcą okazała się sieć Kaufland. Przewaga laureata nad drugim i trzecim miejscem była odpowiednio trzykrotna i blisko dziesięciokrotna.

Kategorię kultura i rozrywka zdominował Empik. Miał ponadtrzynastokrotnie wyższy wynik niż jego konkurent, który zajął drugie miejsce. Był też 28 razy lepszy od podmiotu będącego na trzeciej pozycji.

Z kolei w kategorii RTV i AGD wśród 23 wydawców zwycięzcą został Media Expert. Miał o ponad 26% lepszy wynik od podmiotu znajdującego się na drugim miejscu. Wygenerował też o 270% więcej zdarzeń od sieci, która znalazła się na trzeciej pozycji.

Spośród 25 supermarketów zwyciężył PoloMarket, który zanotował prawie trzykrotnie większą liczbę wyświetleń niż podmiot z drugiej pozycji i blisko pięciokrotnie wyższą od sieci znajdującej się na trzecim miejscu. Ponadto wygenerował 72% więcej zdarzeń niż następni wydawcy.

Liderem w kategorii convenience, w której rywalizowało 16 brandów, została Żabka. Członkowie kapituły uważają, że gazetki tej sieci były najczęściej wyświetlane w ubiegłym roku przede wszystkim ze względu na zmianę wizerunku cenowego. Sklepy przestały być postrzegane jako drogie. O sukcesie zadecydowała też ich bliskość oraz liczba na rynku.

  • 4
Nagrody AdRetail wręczone

Nagrody AdRetail wręczone

Nagrody AdRetail wręczone
Nagrody AdRetail wręczone
Nagrody AdRetail wręczone

14 maja 2021

13 maja 2021