Nagość nie oznacza zgody – nowa francuska kampania społeczna
  • 0
  • 6
22.02.2020

Nagość nie oznacza zgody – nowa francuska kampania społeczna

Francuska organizacja Handsaway rozpoczęła kampanię społeczną „This is not consent” (ang. „To nie jest przyzwolenie”). Przypomina, że żaden, nawet najbardziej skąpy strój kobiety nie daje przyzwolenia na obraźliwe komentarze i przemoc seksualną.

Handsaway walczy z przejawami przemocy seksualnej w miejscach publicznych, szczególnie na ulicach i w środkach komunikacji miejskiej. Celem kampanii jest przypominanie, że kobieta ma prawo ubierać się jak chce. Strój nie może być wytłumaczeniem patologicznych zachowań.

Akcję przygotowała agencja TBWA/Paris, która na co dzień współpracuje z organizacją. Autorką zdjęć jest fotograf Shelby Duncan. Kampania wyprodukowana przez 1718 Paris pojawi się na nośnikach reklamy zewnętrznej.

https://www.instagram.com/p/B8yb-Poisac/?utm_source=ig_embed

Hasło „This is not consent” (fr. „Ceci n’est pas un consentement”) nawiązuje do protestów, które miały miejsce w Irlandii w listopadzie 2018 r. Miejscowy sąd uniewinnił wtedy mężczyznę od zarzutu gwałtu. Zdarzenie miało miejsce na jednej z ulic w Cork. Obrończyni mężczyzny przekonała sąd argumentem, że ofiara miała na sobie stringi, co miało świadczyć o ochocie na seks. Po wyroku w mieście wybuchły zamieszki.

  • 6
„This is not consent”, „To nie jest przyzwolenie” – przypomina francuska organizacja Handsaway

„This is not consent”, „To nie jest przyzwolenie” – przypomina francuska organizacja Handsaway

„This is not consent”, „To nie jest przyzwolenie” – przypomina francuska organizacja Handsaway

Żaden, nawet najbardziej skąpy strój kobiety nie daje przyzwolenia na obraźliwe komentarze i przemoc seksualną

„This is not consent”, „To nie jest przyzwolenie” – przypomina francuska organizacja Handsaway
„This is not consent”, „To nie jest przyzwolenie” – przypomina francuska organizacja Handsaway
„This is not consent”, „To nie jest przyzwolenie” – przypomina francuska organizacja Handsaway
„This is not consent”, „To nie jest przyzwolenie” – przypomina francuska organizacja Handsaway

 

Arian

1 miesiąc temu

Jeśli przyjmiemy, że dorosła osoba ma prawo w przestrzeni publicznej pokazać się tak, jak sobie wymyśli, to nie możemy innej dorosłej osobie odmówić prawa do skomentowania* wyboru tej pierwszej.

* - oczywiście w granicach prawa.

Kaśka

1 miesiąc temu

@Arian: to jest kampania społeczna, nie wyrok sądowy.
Nikt nie odbiera Ci praw do komentowania. Kampania zwraca uwagę na to, że niezależnie od tego jakiej płci jesteś osobą Twój wygląd NIGDY nie oznacza zgody na seksualne zachowania bez uprzedniej zgody. To że osoba X ma odsłoniętą klatkę piersiową nie daje Ci prawa żeby jej dotykać bez jej zgody, przyzwolenia. Tak bym odbierała tę kampanię.

Arian

1 miesiąc temu

@Kaśka: W istocie. Należy odróżniać zachowania seksualne bez zgody, określane w KK mianem napaści, napastowania i tym podobnie, od komentarza na temat sposobu ubierania w przestrzeni publicznej, który może być bolesny dla osoby komentowanej, tak jak bolesny jest widok kogoś ubranego nieodpowiednio do pory dnia, roku, miejsca, obecności innych ludzi, niekoniecznie pełnoletnich.

mpr

4 tygodnie temu

Oczywiście, że żaden strój kobiety (czy jego brak) "nie daje przyzwolenia na obraźliwe komentarze i przemoc seksualną". Tylko, że takie "ubieranie się" to tak jak dać psu powąchać kiełbasę - któryś w końcu ugryzie.

 

21 lutego 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 4
21.02.2020

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2020 – wyzwania biznesu w działalności społecznej

Jak będzie wyglądała przyszłość CSR? Jakie narzędzia będą wykorzystywane w komunikacji działań z zakresu odpowiedzialności społecznej? W jakich przypadkach CSR może przynieść firmie więcej szkód niż korzyści? Na te oraz szereg innych pytań odpowiedzą prelegenci XX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w Rzeszowie 23 i 24 kwietnia 2020 r. Temat przewodni tegorocznej edycji to „Corporate social responsibility i zabezpieczenie kryzysowe”.