„Nadchodzi król” – limitowana kolekcja Answear.Lab inspirowana serialem Canal+
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 15
17.09.2020

„Nadchodzi król” – limitowana kolekcja Answear.Lab inspirowana serialem Canal+

Wystartował projekt łączący świat mody i filmu. Powstała limitowana kolekcja odzieży inspirowana serialem „Król” i latami 30. XX w. Jest dostępna od 17 września. To efekt współpracy wchodzącej na polski rynek marki Answear.Lab oraz Canal+.

Kolekcja to współczesna interpretacja wzorów i fasonów z czasów, w których toczy się akcja serialu – z przedwojennej Warszawy 1937 r. Wszystkie elementy kolekcji są dostępne wyłącznie w sklepie internetowym Answear.com.

Produkcja Canal+ zatytułowana „Król” to ekranizacja bestsellerowej powieści Szczepana Twardocha o tym samym tytule. Podczas gdy widzowie oczekują na premierę serialu zaplanowaną na listopad, marka Answear.Lab prezentuje efekty współpracy z producentami serialu. Kolekcja złożona jest z blisko 100 modeli ubrań, tworzących łącznie ponad 20 pełnych damskich stylizacji i 3 męskie.

„Król” jest największą produkcją Canal+ Polska, serialowym wydarzeniem roku. Pomysł tej wyjątkowej kolekcji wpisuje się w światowe trendy, gdzie film gra na styku z modą. Kolekcje mody „The Great Gatsby” autorstwa The Brooks Brothers, Ralph Lauren i „Downton Abbey” czy Prada i „Mulholland Drive” były dla nas światowymi benchmarkami. W Polsce nigdy wcześniej na taką skalę nie powstał tego typu projekt. Dziś w sukni jak z „Króla” na wieczorny raut może wyjść każda z nas – mówi Katarzyna Szczepanik, PR manager Canal+.

Limitowana kolekcja czerpie z estetyki serialowych kostiumów, ale także tworzy nową historię, w której bohaterką jest silna i niezależna współczesna kobieta. Awangarda, prostota, wygoda, modernizm, sex appeal – tak autorzy opisują kolekcję. Trendy z lat 30. XX w. zyskują w propozycjach marki nowy wymiar naznaczony przemianami w kulturze i społeczeństwie. Ubrania łączą szlachetne tkaniny, jak jedwab, wełna i skóra z lyocelem oraz pozyskiwanym z powtórnego przetworzenia terylenem.

W kolekcji znalazły się koszule i topy, skórzane marynarki i spódnice oraz klasyczne wełniane płaszcze, a także wieczorowe i koktajlowe sukienki z drapowaniem, transparentnymi wstawkami czy frędzlami. Całość uzupełniają akcesoria: rękawiczki, jedwabne apaszki oraz torebki. Większość z nich została uszyta w Polsce.

Kolekcji towarzyszy promocja wideo. Czteroodcinkowy dokument „Moda na króla” produkcji Canal+ opowiada o wszystkich etapach jej powstawania: projektowaniu, szyciu, prezentacji i czerpaniu inspiracji. Emisja planowana jest na antenach telewizyjnych stacji, w mediach partnerskich oraz na stronach Answear.com.

Sesję fotograficzną autorstwa Marty Wojtal ilustrującą całość kolekcji zrealizowano m.in. w przedwojennym żydowskim domu modlitwy, który dziś pełni rolę restauracji. Część ujęć inspirowana była też kadrami z samego serialu. W sesji wzięła udział Lena Góra, aktorka grająca w serialu rolę Anny Ziembińskiej.

Zdjęcia z sesji będą też częścią fotoalbumu ilustrującego pracę przy serialu „Król”. Ponadto kolekcji poświęcona została redakcyjna sekcja mody w kilku wydaniach „Kurjera Królewskiego” – promocyjnej gazecie inspirowanej przedwojennymi wydawnictwami lat 30.

  • 15
„Król”

Kolekcja inspirowana serialem „Król”

17 września 2020

  • 1
  • 9
  • 0
  • 0
  • 0
17.09.2020

„Co wolno w filmie, to nie w życiu”. Pazura, Figura i Milowicz w kampanii stacji Kino Polska o stereotypach, języku nienawiści i jesiennej ramówce

Kanał Kino Polska rozpoczął kampanię swojej jesiennej ramówki, pt. „Co wolno w filmie, to nie w życiu”. W jej ramach zwraca uwagę na różnice między filmem a rzeczywistością i zachęca do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów i nienawiści. Zaproszone do współpracy gwiazdy polskiego filmu, Katarzyna Figura, Cezary Pazura i Michał Milowicz podkreślają, że brak tolerancji, obraźliwe stereotypy i niegrzeczne sformułowania mogą być bardzo zabawne, ale tylko na ekranie.