Nadchodzi era certyfikatów z marketingu!
  • 0
  • 0
5.09.2017 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Nadchodzi era certyfikatów z marketingu!

Dyplomy zaświadczające o zawodowych kompetencjach podbijają nie tylko LinkedIna, ale również serca rekruterów największych firm. Na rynku funkcjonują certyfikaty Adwords, niedawno pojawił się dyplom z obsługi Facebooka. Dokumenty potwierdzające umiejętności otrzymują nawet uczestnicy 1-godzinnych webinariów. A co z marketingiem? Czy dział o tak rozległych kompetencjach i istotnym wpływie na działalność firm nie zasługuje na wiarygodną certyfikację?

Zawód marketera pozytywnie ocenia zaledwie 20% badanych. Gorzej postrzegani są tylko sprzedawcy, telemarketerzy i… politycy. Fakt ten wynika przede wszystkim z dość niejasnej roli marketingu w organizacji, braku fachowych metod pomiaru działań i postrzegania tej dziedziny jako narzędzia do manipulowania klientem.

Sporą rolę w kreowaniu dość negatywnego obrazu marketingu odegrała również wręcz masowa produkcja „specjalistów” w latach 90. Wspomina o niej dr hab. Robert Kozielski, Chartered Marketer:

– W latach dziewięćdziesiątych powstało blisko 150 szkół prywatnych, które oferowały studia z zakresu marketingu i biznesu. Istniało również około 40 uczelni publicznych edukujących w podobnych obszarach. Ani jednym, ani drugim nie zależało na wyszkoleniu specjalistów z branży, lecz na zyskach wynikających z realizowania minimów ustawowych i opłatach za podejmowanie przez studentów kolejnych etapów edukacji. Tym samym studenci byli przepuszczani bez względu na wiedzę i zdobyte umiejętności. Z roku na rok było ich coraz więcej.

Tymczasem w ostatnich latach również odnotowaliśmy wzrost liczby marketerów. Dziś o miejsce pracy niejednokrotnie konkurują: specjalista z 20-letnim doświadczeniem i początkujący social media manager. Nic więc dziwnego, że profesjonaliści na rynku stanowią coraz mniejszy odsetek.

Bardzo wiele osób w Polsce zajmuje się zawodowo marketingiem, tak przynajmniej to często deklaruje – zauważa Jacek Kotarbiński, autor m.in. „Sztuki Rynkologii”. – To powoduje, że profesjonalizm marketera zdecydowanie powinien podlegać określonej weryfikacji. Najczęściej na świecie w przypadku marketerów czynią to organizacje i stowarzyszenia zawodowe, takie jak The Chartered Institute of Marketing czy American Marketing Association, prowadząc standaryzowane egzaminy kompetencji i wydając stosowne certyfikaty.

Certyfikat z marketingu pozwala profesjonalistom wyróżnić się na rynku pracy i potwierdzić posiadane kompetencje. Wobec rosnącej liczby konkurentów specjalizujących się w konkretnych narzędziach zdobycie dyplomu zaświadczającego kompleksowe kwalifikacje biznesowe stanowi must-have współczesnego marketera.

29 września w Warszawie i 27 października w Krakowie startuje 41. i 42. edycja rocznego programu szkoleniowego Diploma in Professional Marketing, akredytowanego przez The Chartered Institute of Marketing (CIM). Jest to największa organizacja zrzeszająca marketerów na świecie, działająca od 106 lat w ponad 100 krajach. Jej certyfikowane programy szkoleniowe ukończyło już blisko 150 tys. profesjonalistów, a dyplomy CIM stanowią uznany standard profesjonalizmu w biznesie.

Organizowany przez questus, roczny program Diploma in Professional Marketing jest jedyną możliwością zdobycia certyfikatu CIM w Polsce. W ramach szkolenia realizowane są cztery moduły tematyczne, które stanowią odpowiedź zarówno na wyzwania współczesnego biznesu, jak i zarzuty formułowane wobec marketerów:

  • Strategic Marketing – skoncentrowany wokół budowania wrażliwości rynkowej i tworzenia strategii,
  • Mastering Metrics – pozwalający na zdobycie niezbędnych narzędzi pomiaru i analizy marketingowej,
  • Driving Innovation – skupiony wokół tworzenia i wdrażania innowacji, immanentnego elementu współczesnego biznesu,
  • Digital Strategy – skoncentrowany na problemie wykorzystania nowoczesnych narzędzi w marketingu.

Prestiżu programowi Diploma in Professional Marketing dodaje kadra trenerska. Należą do niej m.in.: dr hab. Robert Kozielski (Katedra Marketingu UŁ, autor m.in. „Understanding the New Business Paradigm in Eastern Europe”), dr Jacek Pogorzelski (agencja Prime Code), dr Jan Zając (prezes Sotrender), Artur Maciorowski (red. prowadzący „Magazynu Online Marketing”), Lech C. Król (pierwszy Polak wyróżniony Srebrnym Lwem w Cannes).

Kolejne edycje programu startują:

Warto zatem pomyśleć zarówno o podniesieniu kwalifikacji, jak i o wyróżnieniu się na rynku pracy. Międzynarodowy certyfikat The Chartered Institute of Marketing stanowi przepustkę do nierzadko międzynarodowej kariery, a potwierdzenie zawodowych kwalifikacji prestiżowym dyplomem niewątpliwie przysłuży się każdemu marketerowi.

Więcej informacji o programie, certyfikatach, trenerach i absolwentach znajdą Państwo na stronie: https://questus.pl/cim/

4 września 2017