„Nadajemy do myślenia” – kampania Radia Kraków - Marketing przy Kawie
„Nadajemy do myślenia” – liner Radia Kraków hasłem kampanii wizerunkowej stacji
  • 0
  • 2
23.06.2025

„Nadajemy do myślenia” – liner Radia Kraków hasłem kampanii wizerunkowej stacji

Kampania „Nadajemy do myślenia” jest następstwem trwającej od ponad roku transformacji programowej krakowskiej rozgłośni, której celem jest budowanie medium nowoczesnego, rzetelnego, niezależnego i angażującego intelektualnie.

Koncepcja kampanii „Nadajemy do myślenia” zakłada pokazanie Radia Kraków jako stacji dla bardziej wymagającego słuchacza – pobudzającej do myślenia, dostarczającej inteligentnej rozrywki, ale jednocześnie lekkiej i przyjemnej w odbiorze, tym samym adresowanej do szerokiego grona odbiorców.

Główny pomysł kampanii oparty jest na rebusie. Odwołując się do ciekawości i poczucia humoru, ma on być grą z odbiorcą. Forma rebusu ma zaangażować odbiorcę do odczytania ukrytej informacji, którą jest liner Radia Kraków: „Nadajemy do myślenia”.

Ukryte w rebusie hasło to nie tylko kluczowy element kreacji, ale i istota naszego przekazu – mówi Marcin Pulit, redaktor naczelny Radia Kraków. – W czasach pogłębiającej się polaryzacji, fake newsów i dezinformacji to hasło definiuje, kim chcemy być. A chcemy być medium, które traktuje słuchacza poważnie i oferuje treści wysokiej jakości w atrakcyjnej i przyjaznej formie. To właśnie chcemy zakomunikować poprzez tę kampanię.

Pierwsza odsłona kampanii – prowadzona w Krakowie – wystartowała 16 czerwca i potrwa dwa tygodnie

Obejmuje nośniki typu citylight oraz tzw. okrąglaki.

„Nadajemy do myślenia” Radio Kraków

Rebus Radia Kraków z ukrytym hasłem: „Nadajemy do myślenia”

Towarzyszyć jej będą publikacje w mediach społecznościowych oraz konkursy dla słuchaczy. Będzie można wygrać gadżety z limitowanej serii: kubki i torby płócienne z wykorzystywanymi w kampanii rebusami.

„Nadajemy do myślenia”

Kubki z rebusami – nagrody w konkursie Radia Kraków

Drugi etap, planowany na przełom września i października, rozszerzy kampanię na największe miasta Małopolski, obejmując również nowe formaty zewnętrzne.

Długofalowym celem kampanii jest nie tylko budowanie rozpoznawalności marki „Radio Kraków”, ale przede wszystkim…

Odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji

Z opublikowanego w ubiegłym roku raportu Europejskiej Unii Nadawców (EBU) wynika, że w krajach,
w których zaufanie do mediów publicznych jako źródła informacji jest wysokie:

  • demokracje funkcjonują lepiej,
  • polaryzacja jest mniejsza,
  • odporność obywateli na dezinformację jest większa.

Niemal we wszystkich krajach UE zaufanie do mediów publicznych jako źródła wiarygodnych informacji deklaruje zdecydowana większość obywateli. Tylko w dwóch krajach – w Polsce i na Węgrzech – ten wskaźnik jest radykalnie niższy, poniżej 30%. Co więcej, w Polsce większym zaufaniem cieszą się informacje pozyskiwane w social mediach.

Radio Kraków – jako medium publiczne – staje więc przed szczególnym wyzwaniem – dodaje Marcin Pulit. –Dlatego też naszym strategicznym celem jest odbudowanie zaufania i wiarygodności. Temu służą konsekwentne zmiany w Radiu Kraków, a kampania jest ich ważnym elementem.

Kreację kampanii „Nadajemy do myślenia” przygotowało nagradzane w branżowych konkursach i specjalizujące się w brandingu Tofu Studio. Za zakup mediów odpowiada Pion Marketingu Radia Kraków.

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

23 czerwca 2025

22 czerwca 2025