- 0
- 2
„Nadajemy do myślenia” – liner Radia Kraków hasłem kampanii wizerunkowej stacji
Kampania „Nadajemy do myślenia” jest następstwem trwającej od ponad roku transformacji programowej krakowskiej rozgłośni, której celem jest budowanie medium nowoczesnego, rzetelnego, niezależnego i angażującego intelektualnie.
Koncepcja kampanii „Nadajemy do myślenia” zakłada pokazanie Radia Kraków jako stacji dla bardziej wymagającego słuchacza – pobudzającej do myślenia, dostarczającej inteligentnej rozrywki, ale jednocześnie lekkiej i przyjemnej w odbiorze, tym samym adresowanej do szerokiego grona odbiorców.
Główny pomysł kampanii oparty jest na rebusie. Odwołując się do ciekawości i poczucia humoru, ma on być grą z odbiorcą. Forma rebusu ma zaangażować odbiorcę do odczytania ukrytej informacji, którą jest liner Radia Kraków: „Nadajemy do myślenia”.
– Ukryte w rebusie hasło to nie tylko kluczowy element kreacji, ale i istota naszego przekazu – mówi Marcin Pulit, redaktor naczelny Radia Kraków. – W czasach pogłębiającej się polaryzacji, fake newsów i dezinformacji to hasło definiuje, kim chcemy być. A chcemy być medium, które traktuje słuchacza poważnie i oferuje treści wysokiej jakości w atrakcyjnej i przyjaznej formie. To właśnie chcemy zakomunikować poprzez tę kampanię.
Pierwsza odsłona kampanii – prowadzona w Krakowie – wystartowała 16 czerwca i potrwa dwa tygodnie
Obejmuje nośniki typu citylight oraz tzw. okrąglaki.

Rebus Radia Kraków z ukrytym hasłem: „Nadajemy do myślenia”
Towarzyszyć jej będą publikacje w mediach społecznościowych oraz konkursy dla słuchaczy. Będzie można wygrać gadżety z limitowanej serii: kubki i torby płócienne z wykorzystywanymi w kampanii rebusami.

Kubki z rebusami – nagrody w konkursie Radia Kraków
Drugi etap, planowany na przełom września i października, rozszerzy kampanię na największe miasta Małopolski, obejmując również nowe formaty zewnętrzne.
Długofalowym celem kampanii jest nie tylko budowanie rozpoznawalności marki „Radio Kraków”, ale przede wszystkim…
Odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji
Z opublikowanego w ubiegłym roku raportu Europejskiej Unii Nadawców (EBU) wynika, że w krajach,
w których zaufanie do mediów publicznych jako źródła informacji jest wysokie:
- demokracje funkcjonują lepiej,
- polaryzacja jest mniejsza,
- odporność obywateli na dezinformację jest większa.
Niemal we wszystkich krajach UE zaufanie do mediów publicznych jako źródła wiarygodnych informacji deklaruje zdecydowana większość obywateli. Tylko w dwóch krajach – w Polsce i na Węgrzech – ten wskaźnik jest radykalnie niższy, poniżej 30%. Co więcej, w Polsce większym zaufaniem cieszą się informacje pozyskiwane w social mediach.
– Radio Kraków – jako medium publiczne – staje więc przed szczególnym wyzwaniem – dodaje Marcin Pulit. –Dlatego też naszym strategicznym celem jest odbudowanie zaufania i wiarygodności. Temu służą konsekwentne zmiany w Radiu Kraków, a kampania jest ich ważnym elementem.
Kreację kampanii „Nadajemy do myślenia” przygotowało nagradzane w branżowych konkursach i specjalizujące się w brandingu Tofu Studio. Za zakup mediów odpowiada Pion Marketingu Radia Kraków.