Musicie wynaleźć się na nowo albo stracicie klientów! Szef marketingu Unilevera ostrzega agencje reklamowe
  • 0
  • 1
11.06.2018

Musicie wynaleźć się na nowo albo stracicie klientów! Szef marketingu Unilevera ostrzega agencje reklamowe

Agencje nie adaptują się wystarczająco szybko, by przetrwać w cyfrowej rzeczywistości. Potrzebują do tego nowego modelu biznesowego – powiedział Keith Weed, dyrektor marketingu Unilevera podczas brytyjskiej konferencji IAB. Jednocześnie dodał, że jest optymistą i widzi szanse dla tych agencji, które próbują się zmienić.

Keith Weed zobrazował politykę cenową agencji przykładem polityki cenowej Unilevera. Zauważył, że konsumenci byliby oburzeni, gdyby koncern ciągle zmieniał cenę lubianej marki herbaty, aby zrekompensować sobie rosnące koszty produkcji.

„Moim zadaniem jest stworzenie takiego modelu biznesowego, który pozwoli oferować konsumentowi atrakcyjną cenę. Podstawą funkcjonowania reklamodawcy jest konkurencyjność. Agencje muszą to sobie uświadomić i na tej podstawie wypracować na nowo swój model biznesowy. Jeśli agencja powie mi, że nie jest w stanie wyprodukować treści za cenę, którą jej oferuję – w porządku. Będę musiał znaleźć kogoś, kto potrafi to zrobić” – kontynuował porównanie Weed.

Dodał też, że agencje mogą pomóc globalnym firmom w sprostaniu największemu marketingowemu wyzwaniu: przeciwdziałaniu utracie tożsamości marek. Dostosowywanie reklam do różnych kanałów – online, social media czy mobile – otwiera nowe możliwości, ale i stanowi zagrożenie dla brandów.

Unilever, jeden z globalnych gigantów FMCG, od kilku lat zmienia relacje z dostawcami usług marketingowych. Ostatnio o połowę zmniejszył liczbę agencji, z którymi współpracuje. Stworzył też wewnętrzną strukturę kreatywną U-Studio. Z raportu rocznego za 2017 r. wynika, że pozwoliło mu to zmniejszyć koszty agencyjne o 30%. Zaoszczędzone środki przeznaczane są na nowe technologie marketingowe.

źródło: Marketing Week

  • 1

Keith Weed

zen

1 tydzień temu

Cena na półce nie zmienia się aż tak bardzo, ale w coraz większych opakowaniach jest coraz mniej zawartości. To jest jakaś droga producentów - konsumenci nieświadomi, że płacą coraz więcej są oczywiście bardzo szczęśliwi :) Czy tą drogą powinny podążać również agencje?

Rozwiń komentarze

11 czerwca 2018