Mural Swanskiego promuje serial „Ultraviolet 2.0”
  • 0
  • 4
10.10.2019

Mural Swanskiego promuje serial „Ultraviolet 2.0”

Na początku października Paweł Swanski, malarz, grafik i ilustrator, namalował w Warszawie mural promujący najnowszą produkcję lokalną telewizji AXN – „Ultraviolet 2.0”. Nawiązujące do fabuły serialu malowidło można zobaczyć w centrum Warszawy.

Telewizja AXN, tworząc drugi sezon swojej produkcji lokalnej, zdecydowała się na połączenie komercyjnego świata telewizji ze światem street artu. Współpraca z Pawłem Swanskim zaowocowała muralem, którego inspiracją była fabuła serialu. Akcja toczy się w Łodzi, gdzie street art jest stałym elementem tkanki miasta.

Zostałem poproszony o własną interpretację fabuły serialu „Ultraviolet 2.0” w formie muralu. Telewizja AXN pozwoliła mi jako artyście na zupełną swobodę przy tworzeniu tego projektu. Wykorzystałem charakterystyczną dla mojej sztuki estetykę gąszczu. To studium natury, która daje i zabiera życie. Ta symbolika opiera się na wchłaniających siebie nawzajem, a zarazem wyrastających z siebie roślinach i zwierzętach.

W projekcie muralu znalazły się macki ośmiornicy, owadożerne rośliny i – często pojawiające się w moich pracach – zatopione w gąszczu ludzkie oczy. Wszystko to składa się na kryminalną opowieść ukazaną przy pomocy abstrakcyjnych symboli. W kompozycję wplątane jest też narzędzie zbrodni. Najbardziej zależy mi na emocjonalnym i instynktownym odbiorze tej pracy, dlatego resztę pozostawiam interpretacji oglądających – mówi Swanski.

Paweł Swanski to artysta, projektant, rzemieślnik. Swoją pracę dzieli pomiędzy sztukę na płótnach i wielkoformatowych muralach a studiem, w którym powstają jego autorskie artystyczne, komercyjne oraz rzemieślnicze projekty. Wystawiał prace w Polsce (Kordegarda, Desa i inne niezależne projekty) oraz w galeriach w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Szwajcarii i USA. Ma na koncie kilkanaście solowych i grupowych wystaw. Jego murale można zobaczyć na ulicach miast i w prywatnych domach, m.in. w Los Angeles, Toronto, Berlinie, Bristolu i Warszawie.

Mural Swanskiego przygotowany dla AXN można zobaczyć na ścianie budynku przy ul. Chmielnej 98 do końca października. „Ultraviolet 2.0” emitowany jest w każdą środę o godz. 22:00 na antenie tej stacji. Opowiada historię trzydziestoletniej Oli Serafin, którą osobiste przejścia zmusiły do opuszczenia Londynu i powrotu do rodzinnej Łodzi. Pewnej nocy, prowadząc samochód, jest świadkiem tragicznego zdarzenia. Policja uznaje je za samobójstwo i zamyka sprawę. Kobieta decyduje się znaleźć wyjaśnienie na własną rękę. Rozpoczyna współpracę z grupą Ultraviolet, internetową społecznością detektywów amatorów rozwiązujących sprawy, których nie jest w stanie wyjaśnić policja.

  • 4

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

Paweł Swanski, fot. Michał Dziurkowski

 

10 października 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
10.10.2019

Programy lojalnościowe B2B wciąż cieszą się popularnością. Badanie IRCenter

Chętnie przystępujemy do programów lojalnościowych – tak zadeklarowało 88% osób biorących udział w badaniu „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość”. Z największym entuzjazmem robią to respondenci z branży budowlanej (93%) oraz przedstawiciele sektorów motoryzacja (91%) i OTC (91%). Wyniki badania zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska pokazują, że programy wsparcia sprzedaży nie tracą na znaczeniu.

9 października 2019