Mural Coca-Coli autorstwa Piotra Młodożeńca
  • 0
  • 2
7.02.2019

Mural Coca-Coli autorstwa Piotra Młodożeńca

W Warszawie przy ul. Targowej 15 powstał mural. Jego autorem jest Piotr Młodożeniec. Dzieło przedstawia czerwoną, cieniowaną butelkę konturową coca-coli. Napój w takim opakowaniu dostępny jest od stycznia w sprzedaży detalicznej.

Butelka konturowa stanowi jeden z symboli marki Coca-Cola. Jej design ulegał modyfikacjom przez ponad 100 lat obecności na rynku, a reklamowały ją ikony popkultury: Marilyn Monroe, Elvis Presley czy Ray Charles.

Dotychczas szklana butelka konturowa była powszechna w sektorze hotelarsko-gastronomicznym. Od stycznia dostępna jest również w sprzedaży detalicznej. Ta premiera zainspirowała autora muralu.

Piotr Młodożeniec jest wszechstronnym artystą sztuk wizualnych: malarzem, rysownikiem, grafikiem, ilustratorem, projektantem i autorem filmów animowanych. Tworzy i mieszka w Warszawie. Jego prace, wielokrotnie wystawiane i nagradzane w Polsce i poza granicami, są dynamiczne i ekspresyjne, m.in. poprzez wykorzystywany kolor i emblematy.

W 2001 r. Młodożeniec zaprojektował na zlecenie Museum of the Seam w Jerozolimie znak Coexist, wykorzystując litery połączone z symbolami trzech największych religii. Znak jest do dziś rozpoznawalny na całym świecie.

Mural stanowi integralną część kampanii „Ikona powraca” nawiązującej do strategii „One brand”. Zakłada ona pozycjonowanie wszystkich produktów Coca-Coli jako jednej marki, z różnymi wariantami, tak by promować wybór wariantu zgodnego z preferencjami konsumentów. Kampania zaplanowana na pierwszy kwartał 2019 r. obecna jest w telewizji, kinach, radiu, Internecie, w tym social media.

W spocie telewizyjnym wystąpili Piotr Fronczewski i youtuber ReZi. Ich obecność ma stanowić symboliczny most międzypokoleniowy odzwierciedlający różnorodność fanów smaku coca-coli.

  • Koncepcja i nadzór artystyczny nad projektem muralu: White Paper Agency
  • Wykonanie muralu: Good Looking Studio
  • Obsługa w obszarze Internetu oraz social media: LiquidThread
  • Działania PR: Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.
  • Zakup mediów: MediaCom
  • 2

7 lutego 2019

6 lutego 2019