Kampania promująca aplikację mObywatel - Marketing przy Kawie
„mObywatel ma łatwiej” – kampania promująca aplikację mObywatel
  • 4
  • 2
27.11.2024

„mObywatel ma łatwiej” – kampania promująca aplikację mObywatel

Ministerstwo Cyfryzacji startuje z kampanią informacyjną „mObywatel ma łatwiej”. Ma ona zachęcać do korzystania z aplikacji. Kampania pokazuje, że mObywatel to więcej niż portfel na cyfrowe dokumenty. Dzięki nowym funkcjom, takim jak Zastrzeż PESEL i Bezpieczni w sieci, staje się także asystentem cyfrowego bezpieczeństwa.

mObywatel to jedna z najpopularniejszych aplikacji rządowych w Europie. Już ponad 8 mln Polaków posługuje się mDowodem dostępnym w aplikacji. Codziennie odnotowuje się 600 tys. unikalnych logowań. Aplikacja rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI) zbiera bardzo dobre oceny na platformach iOS i Android (4,8 na 5 gwiazdek, opinie ponad 300 tys. użytkowników). Ponad 100 tys. osób aktywowało powiadomienia z alertami bezpieczeństwa w sieci, przygotowywanymi przez działający przy NASK zespół CERT Polska.

Pierwsza odsłona kampanii koncentruje się na promocji trzech kluczowych funkcji aplikacji:

  • mDowód. Najważniejszy cyfrowy dokument tożsamości, bezpieczny i wygodny w użyciu, z którego korzysta już ponad 8 mln osób.
  • Zastrzeż PESEL. Ochrona przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych. Już ponad 5 mln Polaków skorzystało z tej funkcji.
  • Bezpieczni w sieci. Funkcja, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach. Po włączeniu powiadomień push użytkownicy aplikacji otrzymują aktualne informacje o zagrożeniach w sieci, np. o atakach cyberprzestępców.

Hasło kampanii „mObywatel ma łatwiej” ma podkreślać główny atut aplikacji. Cała komunikacja zbudowana jest na szerszym kontekście – ma pokazać, że mObywatel łączy wszystkich.

Główny spot pierwszej odsłony kampanii to 3 krótkie historie:

  • młodych ludzi, którzy przekonują się podczas meczu piłkarskiego, jak łatwo można potwierdzić tożsamość,
  • kobiety, która cieszy się spokojem dzięki temu, że zastrzegła swój numer PESEL,
  • babci, która może nauczyć wnuczka, że z aplikacji mObywatel dowiaduje się o tym, jak być bezpieczną w sieci.

– Myśląc nad konceptem, zadaliśmy sobie pytanie: co daje nam mObywatel? Odpowiedź jest prosta: aplikacja ułatwia nam załatwianie codziennych spraw. W kampanii postawiliśmy na prosty i konkretny przekaz. mObywatel to członek cyfrowej społeczności, do której zapraszamy wszystkich Polaków – niezależnie od wieku – tłumaczy Dorota Bubka, creative director w agencji GoldenSubmarine.

Pierwsza odsłona kampanii będzie emitowana co najmniej do końca stycznia 2025 r.

Przygotowano w niej spot główny (30 sek.) oraz 3 dodatkowe (15 sek.), pokazujące bardziej szczegółowo funkcje promowane w kampanii.

Działania ruszyły 26 listopada. Realizowane są w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i w kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI. Ministerstwo planuje też kolejne etapy kampanii, które będą prowadzone do końca 2025 r. Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup mediów realizuje obecnie zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind.

Kampania jest finansowana w dużej mierze ze środków Unii Europejskiej. Jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”. Projekt realizuje Ministerstwo Cyfryzacji.

  • 2
Kampania promująca aplikację mObywatel

Kampania promująca aplikację mObywatel

Kampania promująca aplikację mObywatel

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

27 listopada 2024

26 listopada 2024

  • 0
  • 2
  • 0
26.11.2024

Polacy na skali szczęścia w raporcie Mars Wrigley Polska

Firma Mars Wrigley Polska rozpoczęła kampanię informacyjną, której główną osią jest raport „Mars Happiness Index: Polacy na skali szczęścia”. Bada on zagadnienia związane ze szczęściem i ukazuje autorski wskaźnik poziomu zadowolenia z życia. Polacy ocenili swój poziom szczęścia na 67 punktów na 100 możliwych, postrzegając siebie samych jako szczęśliwszych od innych. Wydanie publikacji i akcja informacyjna są realizacją długofalowej misji marki, którą jest „budowanie lepszego świata”.