Mobilne strony internetowe deweloperów budowlanych – raport Up & More
  • 0
  • 1
10.12.2019

Mobilne strony internetowe deweloperów budowlanych – raport Up & More

Sektor nieruchomości od dłuższego czasu przeżywa okres dynamicznego rozwoju. Ceny mieszkań i nieruchomości użytkowych rosną, a firmy deweloperskie notują rekordowe zyski. Postępująca rewolucja technologiczna powoduje, że potencjalni kupujący szukają informacji o nieruchomościach w Sieci, coraz częściej za pomocą smartfonów. Czy przedstawiciele branży idą z duchem czasu i za potrzebami nowych nabywców – sprawdziła firma Up & More.

Zjawisko smartfonizacji w Polsce od pewnego czasu jest już rzeczywistością. Badanie IAB Mobile 2018 wskazuje, że poziom penetracji smartfonów w naszym kraju osiągnął pułap 90%. Według danych Statcountera mobile odpowiada za niemal 60% całego ruchu online w Polsce.

Siłą rzeczy coraz częściej sięgamy po smartfony podczas procesów zakupowych: porównywania cen, przeglądania dostępnych ofert czy poszukiwania danych kontaktowych. Jak sytuacja wygląda w sektorze deweloperów budowlanych?

Agencja Up & More przyjrzała się 128 firmom członkowskim Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Zbadanych zostało łącznie 781 stron poszczególnych inwestycji (nie będących stronami głównymi deweloperów).

Sprawdzano 8 kluczowych aspektów związanych z dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych, m.in. szybkość ładowania, czytelność, układ nawigacji czy dostosowanie do różnych przekątnych ekranów.

Sytuacja wygląda dość korzystnie. Zdecydowana większość stron została stworzona w technologii responsywnej. Co warto jednak odnotować, deweloperzy nie stosują zasady projektowania mobile first. Mały ekran traktowany jest tylko jako dodatek do głównego, dużego ekranu komputera.

Widać to przede wszystkim w wyglądzie nawigacji stron. Deweloperzy nie wykorzystują wszystkich mechanizmów ułatwiających użytkownikom strony szybkiego kontaktu. Utrudnienia mogą mieć bezpośredni wpływ na spadek zapytań. Widoczne jest to także we wskaźnikach page speed.

Strony mobilne ładują się wolniej niż ich desktopowe wersje. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy może być fakt, że deweloperzy chcą, aby kontakt bezpośredni możliwie szybko przenosił się do działów sprzedaży – komentuje Konrad Kamiński, managing partner w Up & More, jeden z autorów badania.

Zobacz cały raport Mobilne strony deweloperów budowlanych. Raport deweloperski 2019.

  • 1
Mobilne strony internetowe deweloperów budowlanych

Mobilne strony internetowe deweloperów budowlanych – raport Up & More

Dominik Sołowiej, Studio DS Info

2 miesiące temu

Strony deweloperów są, moim zdaniem, budowane przede wszystkim na desktopy. Twórcy wychodzą bowiem z założenia, że przeglądanie oferty mieszkaniowej na smartfonie lub tablecie nie jest wygodne, dlatego niektóre mobilne wersje witryn są po prostu niekomunikatywne i nie skalują się odpowiednio do urządzeń mobilnych, bo swoje źródło mają w stronach przygotowanych na desktopy. Według mnie mobilne strony powinny mieć charakter wizytówek, pozwalających na szybki kontakt z deweloperem.

Janusz Kamiński

2 miesiące temu

Dziękuję za ciekawy raport.

10 grudnia 2019