Mobile napędza konsumpcję wideo online
  • 0
  • 0
3.08.2015

Mobile napędza konsumpcję wideo online

Średni czas, jaki internauci spędzą dziennie na oglądaniu wideo online, wzrośnie w 2015 r. o 23,3%, a w 2016 r. o kolejne 19,8% − wynika z raportu „Online Video Forecasts” przygotowanego przez ZenithOptimedia i Newcast. Ten wzrost jest napędzany szybko rosnącą liczbą użytkowników smartfonów i tabletów oraz związaną z tym zmianą w sposobie konsumpcji mediów.

Według prognozy zawartej w raporcie konsumpcja wideo online na urządzeniach mobilnych (np. smartfonach, tabletach) wzrośnie o 43,9% w 2015 r. i o 34,8% w 2016 r. Konsumpcja wideo na urządzeniach stacjonarnych będzie nadal rosła, jednak w znacznie niższym tempie − o 9,5% w 2015 r. i o 6,5% w 2016 r.

Analitycy ZenithOptimedia spodziewają się, że w przyszłym roku urządzenia mobilne staną się główną platformą do oglądania wideo online. W 2012 r. 22,9% całego czasu spędzonego na oglądaniu materiałów wideo w Internecie stanowiło oglądanie materiałów na urządzeniach mobilnych. Do 2014 r. te proporcje wzrosły do 40,1%, a w kolejnych latach spodziewany jest dalszy wzrost − do 52,7% w 2016 r. i do 58,1% w 2017 r.

Według prognozy liczba widzów oglądających regularnie tradycyjną, linearną telewizję osiągnie szczytową wartość w tym roku, a w 2016 r. zacznie spadać. W 2015 r. liczba telewidzów wzrośnie o 3,1%, natomiast w 2016 r. spodziewany jest spadek o 1,9%, a w 2017 r. − o 0,9%. W opublikowanym w czerwcu raporcie „Media Consumption Forecasts 2015” analitycy zwracali uwagę na fakt, że czas poświęcany na oglądanie linearnej telewizji od kilku lat powoli spada. Teraz prognozują, że w przyszłym roku zacznie spadać również liczba telewidzów.

Liczba widzów linearnej telewizji maleje od 2013 r. we Francji i Rosji. W Wielkiej Brytanii i USA spadek liczby telewidzów zaczął się w 2014 r., a w tym roku spadki zostaną odnotowane także w Chinach. Mają one bezpośredni związek ze wzrostem ilości i jakości materiałów wideo dostępnych online, zarówno na platformach, gdzie dominują krótkie formy, takich jak YouTube, jak i oferujących dłuższe produkcje, jak np. Netflix.

ZenithOptimedia prognozuje, że liczba widzów oglądających regularnie wideo online wzrośnie w tym roku o 5,8%, w 2016 r. − o 5,1%, a w 2017 r. − o 5,3%. Liczba widzów oglądających regularnie wideo online rośnie dwucyfrowo w dwunastu krajach, które obejmuje raport, w tym na najważniejszych rynkach reklamowych takich jak Chiny (27,2%), Francja (50%), Niemcy (27,5%) i USA (12,3%).
 
Udział wideo online w globalnych wydatkach na reklamę w Internecie szybko rośnie − w 2012 r. wynosił 8,8%, w 2014 r. 10,2%, a według prognoz do 2017 r. udział ten wyniesie 12,8%, co będzie stanowić ósmą część wszystkich wydatków na reklamę online.

Wideo online jest najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej, który według przewidywań wzrośnie w 2015 r. na całym świecie o 28,9%, osiągając wartość 16,1 mld dol. W 2016 r. prognozowany jest wzrost o 22,5%, a w 2017 − o 19,7%, wtedy też wartość globalnych wydatków na reklamę wideo online wyniesie 23,7 mld dol.
 
Zdecydowanie największy rynek wideo online to USA. Wartość wydatków na tę formę reklamy sięga tam 8,5 mld dol., co stanowi 52,9% globalnych wydatków na reklamę wideo online. W 2017 r. prognozowany jest jednak spadek do 49,9%.

Stany Zjednoczone przodują również, wraz z Włochami, na liście rynków z najwyższym udziałem wydatków na wideo online w wydatkach na reklamę internetową ogółem − proporcje te w obu krajach wynoszą 16,5%. Nieco niższy udział notują Tajwan (15,8%) i Litwa (13%).

O badaniu
Dane dotyczące konsumpcji wideo i liczby widzów odnoszą się do czterdziestu kluczowych rynków, które obejmuje raport „Online Video Forecasts”. Wartości wydatków reklamowych podane są w skali globalnej.

3 sierpnia 2015

31 lipca 2015

Reklama
Reklama