Kampania „Równi w Młodości” przy festiwalach - Marketing przy Kawie
„Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu” – kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
  • 0
  • 15
13.08.2024

„Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu” – kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali

Oficjalne statystyki mówią o nieco ponad tysiącu młodych bezdomnych w Polsce. Jednak co roku tylko do fundacji „Po Drugie” zgłasza się 300 nowych osób. Większość ukrywa się w tłumie, jest anonimowa, śpi w pustostanach lub co chwilę zmienia kanapę u kolejnych znajomych. Kampania outdoorowa „Równi w Młodości” odbyła się w ważnych festiwalowych miejscach w Polsce. Ma spowodować, że ten problem społeczny wyjdzie z cienia.

W ramach kampanii „Równi w Młodości” stworzono serię czterech projektów odnoszących się do aktualnej sytuacji młodych osób bezdomnych. W każdym z nich centralnym elementem jest sylwetka młodej osoby, która unosi ręce na tle tłumu podczas koncertu. Zdjęcie ma symbolizować beztroskę, radość i energię młodości. Jednocześnie odnosi się jednak do anonimowości i ukrycia problemu bezdomności w tłumie. Przekaz ma pokazać odbiorcom, że bezdomność nie wygląda tak, jak mogą ją sobie wyobrażać.

Kampania objęła dwa miasta goszczące popularne letnie festiwale muzyczne:

  • Katowice, gdzie od 2 do 4 sierpnia trwał Off Festival,
  • Kraków – jeden z przystanków Męskiego Grania (9–10 sierpnia).

Kreacje pojawiły się na citylightach znajdujących się w bazie serwisu ZnajdźReklamę.pl. Partnerem akcji była fundacja „Po Drugie”, od trzynastu lat walcząca z problemem bezdomności młodzieży i młodych dorosłych.

Bezdomność jest anonimowa. Bezdomność jest obok

Akcja to nasza odpowiedź na istotny problem społeczny, który zbyt długo pozostawał w cieniu. Wierzymy, że każdy młody człowiek zasługuje na równy start w dorosłość, niezależnie od okoliczności, w jakich się znalazł. Bezdomność wśród młodych osób to problem bardzo złożony. Kampania, którą zorganizowaliśmy wspólnie z fundacją „Po Drugie”, ukazuje młodość osób bezdomnych z perspektywy, która jest rzadko poruszana w mediach i dyskusjach społecznych. Naszym celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że bezdomność wśród młodych ludzi to nie tylko brak dachu nad głową. To także codzienna walka o zachowanie normalności i godności – opisuje Daria Niezabitowska ze ZnajdźReklamę.pl, która jednocześnie jest pomysłodawczynią akcji.

Główny slogan kampanii to „Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu”

Miał on podkreślić, że młodzi ludzie dotknięci bezdomnością są obecni w społeczeństwie i starają się żyć tak, jak ich rówieśnicy. Bezdomność nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka. Wielu młodych ludzi ukrywa swoją sytuację, starając się wyglądać i zachowywać jak reszta społeczeństwa. Umieszczając reklamy w sąsiedztwie miejsc, w których bawił się tłum młodych ludzi, organizatorzy chcieli podkreślić kontrast i tym samym wzbudzić refleksję wśród uczestników festiwali.

„Równi w Młodości” to inicjatywa pracowników serwisu ZnajdźReklamę.pl. Działania firmy objęły realizację akcji od opracowania strategii i koncepcji, przez tworzenie materiałów graficznych, po wybór lokalizacji i montaż. Firma podejmowała już akcje społeczne, m.in. ze stowarzyszeniem „Nadzieja na dom”. Wtedy celem były odpowiedzialne adopcje zwierząt przed świętami.

Merytoryczny aspekt najnowszego przedsięwzięcia nadzorowała Fundacja „Po Drugie”.

Żeby dobrze opowiedzieć o problemie, poruszyć, zwrócić na niego uwagę, trzeba najpierw go zrozumieć i zgłębić. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem wrażliwości i uważności twórców ZnajdźReklamę.pl, którzy:

  • po pierwsze, sami zwrócili się do nas i dostrzegli problem bezdomności młodzieży,
  • po drugie, po rozmowach z nami rzeczywiście znaleźli dla niego odpowiedni przekaz i potrafili ująć go w niebanalny, poruszający i prawdziwy sposób

– komentuje Agnieszka Sikora, prezeska fundacji „Po Drugie”.

Statystyki nie pokazują skali dramatu i potrzeb

Problem bezdomności młodzieży w Polsce nie jest dokładnie zbadany. Z oficjalnych danych, zbieranych w ramach liczenia bezdomnych prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że na początku 2024 r. osób w wieku 18–25 lat znajdujących się w sytuacji bezdomności było 1022. Z analiz fundacji i jej doświadczeń wynika, że to zdecydowanie zaniżona liczba. Tylko do niej zgłasza się co roku kolejnych 300 nowych osób. Jak zaznacza Agnieszka Sikora, policzenie młodych ludzi w kryzysie bezdomności nie jest łatwe, a możliwe, że w ogóle nie da się tego zrobić.

Po młodych ludziach tej bezdomności często nie widać. Mijamy ich na ulicy i nigdy nie pomyślelibyśmy, że nie mają gdzie spać. Młodzież jest bardzo mobilna, często zmienia miasta, miejsca, w których nocuje i kanapy u znajomych. Rzadko korzysta z rozwiązań systemowych, które są oblegane głównie przez osoby powyżej 50. roku życia, takich jak noclegownie i schroniska. Młodsi nocują w autobusach, na klatkach schodowych, w piwnicach, squatach, których adresów nie znamy – podsumowuje prezeska fundacji „Po Drugie”.

  • 15
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali

Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali

Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali
Kampania „Równi w Młodości” na citylightach w miastach letnich festiwali

 

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

13 sierpnia 2024

12 sierpnia 2024