Czy młodzi przestają korzystać z Facebooka? – analiza NapoleonCat
  • 0
  • 4
9.07.2018

Czy młodzi przestają korzystać z Facebooka? – analiza NapoleonCat

Choć rośnie ogólna liczba użytkowników Facebooka w Polsce, w najmłodszej grupie wiekowej liczba ta maleje. Wynika to z analiz NapoleonCat, które omawia na blogu firmy Grzegorz Berezowski.

W czerwcu korzystających z Facebooka było w Polsce ponad 16 mln osób w wieku 13+. W ciągu roku zatem serwis zdobył 8% nowych użytkowników (1,2 mln nowych kont). Instagram w analogicznym czasie zanotował w Polsce wzrost o 47% – z 4,2 mln do 6,2 mln. Analiza demograficzna osób aktywnie korzystających z Facebooka dokonana przez NapoleonCat pokazuje jednak spadek liczby użytkowników wśród najmłodszych.

Jak wyjaśnia Grzegorz Berezowski we wpisie, w czerwcu ubiegłego roku w grupie wiekowej 13–17 lat Facebook miał 1,8 mln użytkowników. Po roku ta liczba spadła do 1,5 mln, co oznacza 18-procentową stratę. W pozostałych grupach notuje wzrost, szczególnie wśród osób powyżej 35. roku życia.


Demografia Facebooka w Polsce 2017 vs 2018

W przypadku Instagrama wzrosty dotyczą wszystkich grup docelowych, choć procentowo najwyższe są także w starszych wiekowo grupach. Wśród osób powyżej 45 roku życia są nawet trzycyfrowe. Berezowski tłumaczy to niską bazą w starszych grupach wiekowych oraz wysoką penetracją w gronie młodszych Polaków.


Demografia Instagrama w Polsce 2017 vs 2018

Jeśli chodzi o współkorzystanie z platform społecznościowych należących do Facebooka (Instagram, Facebook, Messenger), łączny zasięg tych trzech platform w czerwcu 2018 r. wyniósł 17 mln. W tej grupie 24% osób korzysta jedynie z Facebooka, 6% – tylko z Instagrama, zaś łącznie ze wszystkich trzech narzędzi korzysta 24%, czyli ponad 4 mln Polaków.


Współkorzystanie z Facebooka, Instagrama i Messengera w grupie 13+

Różnice ujawniają się w najmłodszej grupie (deklarującej wiek 13–17 lat). Połowa z tych użytkowników korzysta jednocześnie z tych trzech platform. Z samego Instagrama natomiast korzysta taki sam odsetek, czyli 6%.


Współkorzystanie z Facebooka, Instagrama i Messengera w Polsce 13–17

Grzegorz Berezowski tak komentuje wyniki analizy: „Powyższe dane sugerują, iż Facebook dojrzewa, zyskując coraz szerszą popularność wśród dorosłych Polaków. Pomimo i tak już wysokiej penetracji w naszym kraju nadal sukcesywnie powiększa grono swoich aktywnych użytkowników. Instagram – stale rozbudowując swoje możliwości wizualnej ekspresji, przede wszystkim dzięki Instagram Stories – staje się platformą atrakcyjną dla coraz szerszej grupy Polaków.

Co ciekawe, nie jest on alternatywą, lecz raczej uzupełnieniem Facebooka, który stanowi źródło informacji oraz miejsce, w którym toczone są dyskusje pomiędzy jego użytkownikami. Naturalne uzupełnienie obu serwisów stanowi Messenger, który stanowi obecnie nie tylko narzędzie do komunikacji pomiędzy indywidualnymi użytkownikami; jest coraz częściej wybierany przez nich jako preferowany kanał kontaktu z markami/firmami, dla których social customer service przestał być pustym buzzwordem i stał się biznesową codziennością”.

Michal_boro

6 dni temu

Wszystko fajnie tylko dlaczego nikt nie mówi bezpieczeństwie rozmów przez messengera? Jest darmowy - super, ale nie daje żadnej prywatności! Wiele było ostatnio o sprzedaży danych przez Facebooka... Warto to wziąć pod uwagę.

9 lipca 2018

6 lipca 2018