Mixx Awards & Conference 2019 już wkrótce
  • 0
  • 1
8.11.2019

Mixx Awards & Conference 2019 już wkrótce

Zbliża się Mixx Awards & Conference 2019. Podczas gali rozdania nagród 13. edycji IAB Mixx Awards dowiemy się, które kampanie ostatnich 12 miesięcy były mieszanką kreatywności, efektywności oraz możliwości budżetowych. Na IAB Mixx Conference twórcy zaprezentują z kolei case studies najbardziej inspirujących projektów nominowanych w konkursie. Wydarzenie odbędzie się 27 listopada w Warszawie.

Wysokie, milionowe budżety już dawno przestały być gwarantem skuteczności i jakości projektów marketingowych. Potwierdzają to tegoroczne nominacje do IAB Mixx Awards 2019. Cieszy nas, że w gronie nominowanym znalazły się kampanie, których motorem napędowym był pomysł, a nie kwota wydanych pieniędzy – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, organizatora konkursu.

O złote, srebrne i brązowe statuetki będą walczyć 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji zdobyły kampanie:

Galę, podczas której poznamy tegorocznych laureatów, poprzedzi IAB Mixx Conference. To konferencja w formule case studies wybranych kampanii. Kulisy projektów nominowanych w konkursie przedstawią wspólnie klienci i przedstawiciele agencji.

Jeśli reklama ma coś zmienić, musi poruszać ludzi. A kiedy w jej przygotowanie zaangażują się kreatywne osoby, które myślą podobnie i chcą zrobić coś dobrego, uda się to nawet wtedy, gdy budżet wynosi zero.

Pomysł wymyślony w jeden wieczór na konkurs Young Creative stał się podstawą ogólnopolskiej kampanii „Nie jem– jeśli nie poruszysz ludzi, nic nie zrobisz”. Zyskała ona wielomilionowy zasięg i zwiększyła zainteresowanie Fundacją Podzielmy się. Zachęca do dzielenia się nadwyżkami jedzenia pozostałego po świętach z potrzebującymi. Twórcy kampanii opowiedzą, jak precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej i poruszyć serca Polaków, nie wydając milionów.

Kampania „Polska na Times Square” Grupy naTemat na 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę jest przykładem tego, że w świecie reklamy niemożliwe nie istnieje. Podczas prelekcji autorzy opowiedzą, jak wynająć największy baner na Times Square za „śmieszne pieniądze”, ale również jakie były efekty całego przedsięwzięcia, które przerosło oczekiwania twórców.

Czy marka może i powinna odważnie prowadzić dialog zaangażowany społecznie? Autorzy kampanii Banku BGŻ BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach” nie mają co do tego wątpliwości. Opowiedzą m.in. o tym, jak prowadzić komunikację, aby była autentyczna i zgodna z DNA marki.

Brak szacunku, hejt, oszustwa, spam – to zjawiska, które na co dzień dotykają internautów. Pomysłodawcy kampanii „A co, gdyby…?” dla marki OLX, wykorzystującej spoty z udziałem aktora Janusza Chabiora, uchylą rąbka tajemnicy, jak na trzy tygodnie zawładnąć polskimi mediami społecznościowymi, piętnując najgorsze zachowania użytkowników Internetu.

Jak przekuć innowacyjne doświadczenia w efektywną komunikację? Jak powstała pierwsza w Polsce reklama aktywowana głosem, będąca efektem wnikliwego zrozumienia grupy docelowej? Będą o tym mówić twórcy kampanii „Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra” dla marki Mercedes-Benz.

Efekt ROPO to paradoks marketingu. Wszyscy wiedzą, że ma ogromne znaczenie. Mało kto jednak potrafi go rzetelnie ocenić, a co dopiero zmaksymalizować jego siłę w kampaniach marketingowych. Nowe podejście do działań w Internecie przedstawią twórcy kampanii „Cost per ROPO, czyli nowe podejście do działań digital”, zrealizowanej dla Leroy Merlin.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną także m.in. kulisy kampanii: „Jak to robić” marki Durex, „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni” marki Ikea, „Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo” Orange Polska.

W gronie prelegentów konferencji znajdą się eksperci branży, przedstawiciele agencji i reklamodawców. Wśród nich:

  • Michał Mańkowski, naTemat.pl,
  • Katarzyna Modrzejewska, Reckitt Benckiser,
  • Marek Myślicki, Abstra,
  • Martyna Dakowska, Fundacja Podzielmy się,
  • Mateusz Garbarczyk, Value Media,
  • Adam Kręgielewski, Labcon,
  • Joanna Próchnicka, Leroy Merlin,
  • Grzegorz Smyka, Mets,
  • Piotr Bombol, Gameset,
  • Grzegorz Łagowski, Lagardere Sports,
  • Marcin Mikucki, Ekstraklasa,
  • Agnieszka Konarzewska, BNP Paribas,
  • Dariusz Maciołek, BNP Paribas,
  • Anna Gruszka, IPG Mediabrands,
  • Paweł Patkowski, Orange Polska,
  • Artur Leśniak, 180heartbeats + Jung v Matt,
  • Marcin Sienkowski, OLX.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mixx-awards.pl. Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska. Objęto je akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym Mixx Awards & Conference 2019.

  • 1
Mixx Awards & Conference 2019

Mixx Awards & Conference 2019

 

8 listopada 2019

7 listopada 2019

  • 3
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.11.2019

Reklama Play ze Zbigniewem Bońkiem hitem YouTube. Zestawienie YouTube Ads Leaderboard za wrzesień 2019 r.

Reklamy sieci komórkowej Play z udziałem polskich gwiazd cieszą się dużą popularnością. Tym razem w salonie operatora pojawił się Zbigniew Boniek, wybierając ofertę Biznes Box Pro. Film z udziałem prezesa PZPN stał się numerem 1 w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard we wrześniu 2019 r. Użytkownikom serwisu spodobała się także historia Natalii – pracowniczki Lidla oraz reklama Vasco Mini 2.