- 0
- 4
Ministerstwo uruchamia kampanię skierowaną do pokolenia Z – „Prawo pracy? Easy mode”
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia kampanię „Prawo pracy? Easy mode”, skierowaną do pokolenia Z – młodych ludzi, którzy już teraz zmieniają oblicze polskiego rynku pracy.
To oni wymuszają transparentność wynagrodzeń, walczą o work-life balance i jasno komunikują swoje potrzeby pracodawcom. Kampania edukuje w zakresie praw pracowniczych, ale też wzmacnia młodych w roli, którą już pełnią. Czyli ambasadorów nowego, bardziej świadomego podejścia do pracy.
Hasło „Prawo pracy? Easy mode” to bezpośrednie nawiązanie do języka gamingu
Języka, na którym oparty jest koncept kampanii kierowanej do przedstawicieli Gen Z. Młodzi ludzie doskonale rozumieją metafory z gier wideo: level up, quest, boss fight. „Znam zasady – wygrywam” to nie tylko hasło, ale i prawda o rynku pracy. Znajomość swoich praw ma dawać pewność siebie i realną ochronę.
Kampania wykorzystuje interaktywne narzędzia i mówi językiem młodych. Treści stworzone w jej ramach pojawiają się tam, gdzie młodzi ludzie są najbardziej aktywni – w social mediach (Instagram, TikTok, Facebook, YouTube, LinkedIn, x), na profilach influencerów i w formatach, które angażują. MRPiPS nie chce pouczać, ale wspierać. Informować i pokazać, że prawo pracy to narzędzie dla każdego pracownika, nie przeszkoda w rozwoju kariery. Bez mentorskiego tonu, za to z humorem, empatią i konkretnymi wskazówkami.
Z kolei strona internetowa kampanii to trwałe miejsce w sieci, które zbiera wszystkie najważniejsze informacje, prezentując je w spójny sposób. Ma być łatwym punktem odniesienia dla użytkowników, influencerów, partnerów, a także dla mediów czy instytucji, które chcą podjąć temat prawa pracy. Strona będzie aktualizowana i rozbudowywana wraz z kolejnymi falami komunikacyjnymi.
Osoby wchodzące na rynek pracy mają dowiedzieć się o przysługujących im prawach
Czy to w momencie rozpoczęcia rekrutacji, w trakcie trwania zatrudnienia, czy w momencie rozwiązania stosunku pracy. Adresaci kampanii dowiedzą się:
- jak zadbać o swoje prawa w trakcie rozmowy rekrutacyjnej,
- na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy,
- co robić, gdy ich prawa są łamane.
– Nie chcemy po raz kolejny słyszeć, że komunikacja podmiotów publicznych jest nudna. Nasza najnowsza kampania to świetna okazja, by pokazać Ministerstwo w roli, jaką pełnić powinno. Jesteśmy dla społeczeństwa i chcemy mówić do ludzi w prosty sposób. Cel? Zwiększyć wśród młodych świadomość, że prawo jest po to, by chroniło ich przed nadużyciami. Stawiamy rzeczy z głowy na nogi – dla dobra pracowników i całego rynku pracy – mówi Hubert Spychalski, naczelnik Wydziału Komunikacji Elektronicznej w MRPiPS.
Badania pokazują, że:
- aż 48% młodych ludzi do 25. roku życia nie jest na bieżąco ze zmianami w prawie pracy,
- 20% pracowników deklaruje, że pracodawcy łamią ich prawa – badania Rocketjobs (2023) i LiveCareer (2023).
Jednocześnie 74% Gen Z preferuje stabilne zatrudnienie na umowę o pracę. Z kolei 76% stawia work-life balance wyżej niż wysokość wynagrodzenia – raporty Work War Z (2025) i Stan Młodych (2025).
Kampania ruszyła 17 października platformach społecznościowych oraz na stronie pracaeasymode.pl. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada wyłoniona w przetargu agencja Bring More Advertising.
- 2






