„Mężczyzna nie prosi o pomoc...”. Reklama H&M oburzyła internautów. Marka przeprasza
  • 2
  • 6
20.09.2021 Aktualizacja:

„Mężczyzna nie prosi o pomoc…”. Reklama H&M oburzyła internautów. Marka przeprasza

Marka H&M rozpoczęła kampanię reklamową promującą nową funkcję mobilnej aplikacji – dobieranie garderoby do stylu klienta. Promuje ją plakatem z hasłem „Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo…”. Część internautów zarzuca marce utrwalanie szkodliwych stereotypów.

Sprawę nagłośnił Krzysztof Rzepkowski. Zwrócił uwagę, że w Polsce w zeszłym roku niemal 6 tys. osób popełniło samobójstwo. 4,6 tys. z nich to mężczyźni. Jednocześnie panowie zdecydowanie rzadziej udają się po pomoc do specjalisty. W 2020 r. depresję leczyło 205 tys. kobiet i tylko 68 tys. mężczyzn.

Jak zwraca uwagę internauta, może to wynikać z utrwalonych w naszej kulturze przekonań, że mężczyzna nie ma prawa do okazywania słabości. Musi być silny i nie powinien prosić o pomoc. Jego zdaniem reklama H&M utrwala ten stereotyp.

Wpis Krzysztofa Rzepkowskiego zyskał poparcie innych internautów. Post zebrał ponad 3 tys. reakcji i ponad 300 komentarzy, w zdecydowanej większości pozytywnych. Internauci postanowili też wyrazić swoje zadowolenie w komentarzach na facebookowym profilu marki.

[Aktualizacja]
Marka H&M wydała oświadczenie w sprawie kampanii. Przeprosiła za wykorzystane w niej hasło i zadeklarowała, że usunie je z materiałów reklamowych.

Oświadczenie H&M:
Przepraszamy! Za nasze hasło promujące nową funkcję „My Style Corner” w aplikacji H&M. Jako firma odzieżowa stworzyliśmy dla naszych klientów narzędzie, które pomaga w doborze garderoby i stylizacji. W kampanii promującej to narzędzie posłużyliśmy się hasłem, które w naszej intencji miało odnosić się wyłącznie do decyzji zakupowych. Teraz dostrzegamy jednak, że hasło i sposób, w jaki je zaprezentowaliśmy, może być odczytywane w rozmaity, dla wielu krzywdzący sposób. Dlatego pragniemy podkreślić, że każdy może i powinien prosić o pomoc, jeśli tego potrzebuje.

Jako firma wsłuchujemy się zawsze w głosy klientów i bardzo poważnie traktujemy ich opinie. Kierujemy się takimi wartościami, jak otwartość, empatia i zrozumienie. Jesteśmy wdzięczni za pokazywanie nam momentów, w których powinniśmy bardziej się starać. Raz jeszcze przepraszamy i informujemy, że usuwamy materiały ze sklepów.

  • 6
Reklama H&M oburzyła internautów – fot. Krzysztof Rzepkowski. Facebook

Reklama H&M oburzyła internautów – fot. Krzysztof Rzepkowski. Facebook

Reklama H&M oburzyła internautów – fot. Krzysztof Rzepkowski. Facebook
Reklama H&M oburzyła internautów – fot. Krzysztof Rzepkowski. Facebook
Reklama H&M oburzyła internautów – fot. Krzysztof Rzepkowski. Facebook
Reklama H&M oburzyła internautów – fot. Krzysztof Rzepkowski. Facebook

Oświadczenie H&M

20 września 2021

19 września 2021

17 września 2021