- 0
- 1
Meta stworzyła miliony kont użytkowników wygenerowanych przez AI na Facebooku i Instagramie
Meta testuje wypełnienie Facebooka i Instagrama treściami od użytkowników generowanych przez sztuczną inteligencję (AI). Celem długofalowym jest przejście od treści generowanych przez znajomych do zautomatyzowanego contentu.
– Spodziewamy się, że z czasem AI będzie faktycznie widoczna na naszych platformach, podobnie jak konta. Konta te będą miały biografie i zdjęcia profilowe. Będą też w stanie generować i udostępniać treści oparte na sztucznej inteligencji na platformie… Tam właśnie widzimy, jak to wszystko się dzieje – mówił w wypowiedzi dla „Financial Timesa” Connor Hayes, wiceprezes ds. produktów generatywnej AI w firmie Meta.
Jak podaje FT, w lipcu 2024 r. za pomocą narzędzi Mety stworzono setki tysięcy kont AI. W przyszłości ma ich być jeszcze więcej, ale obecnie jest to utrzymywane w tajemnicy przed korzystającymi z serwisów. Celem jest przyciągnięcie młodszych użytkowników.
Facebook chce zwiększyć liczbę użytkowników z generacji Z, dlatego kładzie nacisk na:
- twórców treści,
- grupy (jako społeczności i źródła informacji),
- długie formy wideo (takie jak Stories i Reels).
Meta niedawno przejęła aplikację Social.ai
Jej użytkownicy wchodzą w interakcje z milionami botów AI. To prawdopodobnie wpłynęło na decyzję firmy o opracowaniu nowych funkcji generatywnej sztucznej inteligencji.
W sierpniu 2023 r. Meta stworzyła prototyp chatbotów opartych na sztucznej inteligencji. Tak zwane „personas” prowadzą konwersacje przypominające te z ludzkim użytkownikiem social mediów. Wśród opracowywanych wówczas person były takie, które mówiły:
- naśladując prezydenta USA z XIX w., Abrahama Lincolna,
- slangiem surferskim, oferując porady dotyczące podróży.
Content AI może generować duże zaangażowanie. Eksperci obawiają się jednak o wykorzystywanie go do dezinformacji. W odpowiedzi Meta podkreśla, że według jej własnych zasad treści tworzone przez AI powinny być wyraźnie oznaczone.