Mercedes usunął reklamę z chińskich mediów po zarzutach o utrwalanie stereotypów
  • 0
  • 1
30.12.2021

Mercedes usunął reklamę z chińskich mediów po zarzutach o utrwalanie stereotypów

Mercedes zamieścił wideo w serwisie społecznościowym Weibo. Występuje w nim modelka w wyrazistym makijażu, który zdaniem chińskich internautów karykaturalnie podkreśla skośne oczy. Po krytyce w mediach marka usunęła wpis.

Marka opublikowała reklamę nowego modelu luksusowego sedana CLS w sobotę 25 grudnia. Po fali krytyki chińskich internautów nie zajęła oficjalnego stanowiska. Po jakimś czasie jednak usunęła reklamę z serwisu.

Jak napisał „Global Times”, anglojęzyczny dziennik Komunistycznej Partii Chin, „makijaż modelki odzwierciedla stereotypy Zachodu wobec Azjatów”. Ma on nawiązywać do dziewiętnastowiecznego stereotypu Chińczyka ze skośnymi oczami i warkoczem.

Chińscy konsumenci w ostatnich latach coraz częściej wyrażają oburzenie działaniami amerykańskich i europejskich marek działających w Chinach. Z krytyką spotkały się m.in. Dior, H&M, Dolce & Gabbana i Walmart.

  • 1
Mercedes usunął reklamę z chińskich mediów po fali krytyki internautów

Mercedes usunął reklamę z chińskich mediów po fali krytyki internautów

29 grudnia 2021

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
29.12.2021

Sklep autonomiczny Żabka Nano otwarty w Decathlonie w Piasecznie

W sklepie Decathlon w Piasecznie została otwarta pierwsza bezobsługowa Żabka Nano w modelu store-in-the-store. Klienci będą mogli w niej zrobić szybkie zakupy bez kolejek. Sieci nawiązały współpracę, aby zapewnić klientom jeszcze większy komfort szybkich zakupów. Testowany koncept różni się od dotychczas otwieranych placówek autonomicznych Żabki metodą autoryzacji i płatności za zakupy, dokonywanej kartą płatniczą.