MediaMarkt i Saturn łączą siły. Pozostanie tylko marka MediaMarkt
  • 0
  • 0
17.05.2018

MediaMarkt i Saturn łączą siły. Pozostanie tylko marka MediaMarkt

MediaMarktSaturn Polska poinformował o planach połączenia obu swoich sieci handlowych – MediaMarkt i Saturn – pod wspólnym szyldem MediaMarkt. Decyzja ta ma znacząco wzmocnić pozycję firmy na rynku dystrybucji elektroniki użytkowej i związanych z nią usług.

Wszystkie kanały sprzedaży MediaMarkt i Saturn zostaną zintegrowane pod marką MediaMarkt. Obecnie w Polsce funkcjonują 22 sklepy Saturn oraz platforma online Saturn.pl. Sieć MediaMarkt obejmuje 63 placówki handlowe i sklep internetowy Mediamarkt.pl. Decyzja o połączeniu obu sieci została podjęta na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na polskim rynku.

Zwiększenie liczby sklepów MediaMarkt ma ułatwić klientom dostęp do obsługi posprzedażowej, która obejmuje m.in. ofertę usług IT i serwisowych. Klienci, którzy zamówią produkty online z osobistym odbiorem w sklepie, będą mogli to zrobić w jednym z 85 marketów MediaMarkt.

Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku, uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków – tłumaczy Marcin Rosati, prezes zarządu MediaMarktSaturn Polska.

Proces rozpocznie się w maju i potrwa do końca września 2018 r. Wszystkie sklepy Saturn stopniowo zmienią barwy. Dla pracowników zmieni się tylko nazwa firmy. MediaMarkt przejmie wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn. Równolegle z procesem integracji sieć będzie kontynuowała ekspansję w Polsce i rozwijała strategię sprzedaży wielokanałowej.

Nowy MediaMarkt ma też ułatwić zarządzanie aktywnościami operacyjnymi w Polsce oraz zapewnić wzrost wydajności i skuteczności dotarcia do konsumentów. Projekt ma ponadto korespondować z nadrzędną dla firmy zasadą klientocentryzmu.

17 maja 2018