- 1
- 1
McDonald’s zachęca do prawidłowego segregowania śmieci w swoich lokalach
McDonald’s w Polsce ruszył z kampanią „Daj drugie życie śmieciom, bo jutro zależy od nas”. Zachęca w niej klientów do wyrzucania śmieci w jego lokalach do właściwych pojemników.
Sieć w Polsce to niemal 500 lokali. Prawie 90% z nich prowadzonych jest przez lokalnych przedsiębiorców. W 2019 r. odwiedziło je ponad 300 mln gości. Przy takiej skali działania każda, nawet pozornie niewielka zmiana ma realny wpływ na otoczenie. Wymaga jednak kompleksowego podejścia i zaangażowania całego łańcucha dostaw – podkreśla marka.
Dlatego rusza z nową platformą „Jutro zależy od nas”. Zachęca w niej do ograniczenia wpływu na środowisko poprzez zamknięcie obiegu opakowań. Chce to robić poprzez redukcję, przetwarzanie i zbieranie.
W spocie powstałym w ramach kampanii narratorem jest papier, z którego wykonane są opakowania na burgery, frytki, słomki czy serwetki w McDonald’s. Działania skupiają się na obiegu zamkniętym. We wszystkich lokalach sieci w naszym kraju dostępne będą kosze do segregacji odpadów z podziałem na trzy sekcje: papier, plastik, inne. Sieć zachęca do korzystania z nich we właściwy sposób.
Ponadto na początku 2020 r. marka nawiązała współpracę z lokalną firmą Miklan-Ryza. Ta zajmuje się przetwarzaniem odpadów poprzez odzyskiwanie włókien papierniczych z makulatury. Dzięki temu ze zużytych opakowań powstają ręczniki papierowe wykorzystywane w placówkach McDonald’s.
- 1