McDonald's przestanie sponsorować igrzyska olimpijskie po 41 latach współpracy
  • 0
  • 0
16.06.2017

McDonald’s przestanie sponsorować igrzyska olimpijskie po 41 latach współpracy

Marka McDonald’s kończy współpracę z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim trzy lata przed upływem aktualnego kontraktu, który obowiązuje do 2020 r. Tłumaczy to „gwałtownie zmieniającym się krajobrazem biznesowym i szukaniem nowych priorytetów”.

Komentatorzy spekulują na temat powodów tej decyzji. Jak napisał na Twitterze prof. Simon Chadwick, zajmujący się badaniami sponsoringu sportowego, prawdopodobnie stopa zwrotu z inwestycji (ROI) była dla koncernu zbyt niska jak na skalę sponsoringowych wydatków.

Wiadomo też, że McDonald’s tnie koszty, aby sfinansować inwestycje na macierzystym rynku amerykańskim. Chodzi o poprawę jakości jedzenia, obsługi klienta i wprowadzenie zamówień online.

Według szacunków globalni sponsorzy igrzysk płacą MKOl za czteroletni kontrakt około 100 mln dolarów. Koncern sponsorował IO od 1976 r. Rezygnacja przed końcem kontraktu jest rzadkością, ale grono sponsorów zmienia się regularnie.

W styczniu br. nowym sponsorem została chińska firma Alibaba (kontrakt do 2028 r.). Pojawiają się przypuszczenia, że kolejnym sponsorem igrzysk będzie gigant technologiczny Intel. Warto dodać, że trzy najbliższe olimpiady będą miały miejsce w Azji.

***
W ostatnich latach sponsorowanie igrzysk przez marki fast food spotykało się z krytyką. Tak było np. w 2012 r. Zobacz:

  • 1

16 czerwca 2017

Reklama
Reklama