McDonald’s przeprasza za reklamę nawiązującą do pandemii koronawirusa
  • 0
  • 1
26.03.2020

McDonald’s przeprasza za reklamę nawiązującą do pandemii koronawirusa

W połowie marca McDonald’s w Brazylii tymczasowo zmienił swoje logo, by nawiązać do trwającej pandemii. Złote łuki tworzące literę „M” zostały rozdzielone, co podkreślać miało potrzebę zachowania społecznego dystansu. Nie wszystkim ten pomysł się spodobał. Teraz marka przeprasza.

Reklama stworzona przez agencję DPZ & T pojawiła się na wszystkich kontach społecznościowych sieci w Brazylii. Miała pokazać, że „jesteśmy na chwilę oddzieleni, abyśmy zawsze mogli być razem”.

Po gwałtownej reakcji zmienione logo i posty zostały usunięte. Internauci zarzucali marce m.in. to, że próbuje coś ugrać na zaistniałej sytuacji. Pojawiły się też sugestie, że firma powinna włączyć się w działania, np. przekazując darmowe posiłki potrzebującym.

McDonald’s Brazil nie tylko usunął wszelkie ślady reklamy, ale także przeprosił. W oświadczeniu dla „New York Post” napisano: „Jako marka działająca w prawie 120 krajach ponosimy odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. Przepraszamy za nieporozumienie związane z intencją przypomnienia naszym klientom i społecznościom o znaczeniu dystansu społecznego w tych niepewnych czasach”.

Źródło: www.creativebloq.com

  • 1
McDonald’s przeprasza

McDonald’s przeprasza za reklamę nawiązującą do społecznego dystansu

26 marca 2020

25 marca 2020