MasterCard przedstawia dźwiękową tożsamość marki
  • 5
  • 0
11.02.2019

MasterCard przedstawia dźwiękową tożsamość marki

MasterCard wprowadza dźwiękową identyfikację marki. Ma to otwierać nowy rozdział w historii brandu.

Melodia MasterCard będzie słyszana przez klientów, którzy korzystają z rozwiązań marki fizycznie, cyfrowo lub głosowo. Jej wprowadzenie stanowi element obecnej transformacji marki. Symbolu graficznego brandu firma od niedawna używa również bez podawania nazwy.

Dźwięk dodaje istotny, nowy wymiar do tożsamości naszej marki. W przyszłości będzie to ważny element, po którym ludzie będą rozpoznawać MasterCard. Postawiliśmy sobie ambitny cel, jakim było stworzenie melodii, która będzie charakterystyczna i autentyczna, a jednocześnie będzie można ją dopasować do różnych kultur i nośników. Nasza marka dźwiękowa ma nie tylko akcentować naszą obecność, lecz także być pozytywnie odbierana na całym świecie – mówi Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w MasterCard.

Aby melodia MasterCard była wszędzie pozytywnie odbierana, firma zaangażowała muzyków, artystów i agencje z całego świata. W tym gronie jest m.in. Mike Shinoda z Linkin Park.

Owocem tej współpracy jest melodia, którą można dostosować do różnych nośników i kultur. Dzięki temu MasterCard ma trafiać do lokalnego odbiorcy, a jednocześnie na całym świecie mówić jednym głosem.

Ponadto zastosowanie różnych instrumentów muzycznych i zróżnicowanego tempa pomaga odtwarzać melodię w kilku stylach, m.in. operowym, kinowym czy dynamicznym. Umożliwia również tworzenie licznych interpretacji regionalnych.

Melodia MasterCard stanowi fundament architektury dźwiękowej firmy. Będzie używana w wielu kontekstach: od logotypów dźwiękowych oraz dzwonków na telefon, poprzez muzykę na czekanie, aż po dźwięki akceptacji w punktach sprzedaży.

Dźwięki wywołują uczucia, dzięki czemu mogą być skutecznym narzędziem dla marek. Dynamiczny rozwój podcastów, strumieniowej transmisji muzyki oraz inteligentnych głośników sprawia, że strategia audio jest dla marek już nie atrakcyjnym dodatkiem, lecz koniecznością. Tożsamość dźwiękowa – audiowizytówka marki – jest obecnie równie ważna, co identyfikacja wizualna – mówi Matt Lieber, współzałożyciel i prezes firmy Gimlet.

W tygodniu przyznania 61. Nagrody Grammy MasterCard uruchomił nowy, wielokanałowy program marketingowy, w którym bierze udział artystka nominowana do tej nagrody, Camila Cabello. Będzie to pierwszy materiał kreatywny, w którym pojawi się dźwiękowe logo firmy.

Po wprowadzeniu melodii w Stanach Zjednoczonych pojawi się ona również na ceremonii wręczenia nagród Brit Awards w Londynie. Następnie będzie ją można usłyszeć na Mobile World Congress w Barcelonie. Kolejne wdrożenia dźwiękowe będą zapowiadane na całym świecie w nadchodzących miesiącach.

 

11 lutego 2019