Mastercard Polska krzyżówką walczy z fałszywym wnuczkiem
  • 0
  • 2
13.03.2019

Mastercard Polska krzyżówką walczy z fałszywym wnuczkiem

Mastercard Polska przygotował kampanię mającą na celu ochronę seniorów przed oszustwami na tzw. legendę. Wyłudzanie od osób starszych ich oszczędności prowadzone jest często metodą zwaną potocznie „na wnuczka”. Aby walczyć z tymi przestępstwami, marka przygotowała specjalną krzyżówkę.

Przestępcy dzwonią do swoich ofiar i podszywają się pod kogoś z rodziny. Przekonują, że bliski miał wypadek i potrzebuje gotówki. Częste są również oszustwa na fałszywego policjanta, księdza lub kogoś z administracji.

Choć problem jest powszechnie znany, dotychczasowe metody walki nie przynoszą rezultatów. Mimo szeregu kampanii realizowanych przez policję czy akcji informacyjnych w kościołach liczba przestępstw systematycznie wzrasta. Według ostrożnych szacunków w 2018 r. polscy emeryci stracili około 60 mln zł. W samej tylko Warszawie było to 22 mln zł – o 4 mln zł więcej niż w 2017 r.

Z wiekiem ludzki mózg funkcjonuje coraz słabiej. Jednym ze sposobów podtrzymywania sprawności jego działania jest rozwiązywanie krzyżówek. I to właśnie za pomocą krzyżówki Mastercard chce pomóc seniorom.

W najnowszym numerze „Tele Tygodnia”, czasopisma popularnego w grupie wiekowej 65+, pojawiła się specjalna krzyżówka. Pytania skonstruowane są w taki sposób, że odpowiedź zmusza do nauki sposobów ochrony przed oszustwami na legendę. Rozwiązanie krzyżówki należy wpisać kilka stron dalej, na reklamie Mastercarda. Samą reklamę można zaś powiesić w pobliżu telefonu.

Kreację przygotowała agencja McCann Worldgroup, zakupem mediów zajął się Carat.

  • 2

13 marca 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
13.03.2019

Aflofarm zmniejsza budżet, lecz wciąż króluje wśród reklamodawców. W tle walka o pozycję wicelidera. Analiza Codemedia

Reklamodawcy z sektora farmacji w 2018 r., podobnie jak w latach poprzednich, aktywnie promowali swoje produkty. W ostatnich trzech latach wydatki reklamowe tej branży osiągały poziom 1 mld zł rocznie. Charakteryzowały się dodatnią, choć spadającą, dynamiką – wynika z szacunków domu mediowego Codemedia. W ubiegłym roku wśród reklamodawców w tym sektorze imponujący wzrost nakładów odnotował Natur Product Zdrovit. Liderem zaś niezmiennie pozostaje Aflofarm.

12 marca 2019