Martyna Wojciechowska przekonuje, że plastik nie jest zły. Internauci grzmią
  • 0
  • 5
14.06.2018

Martyna Wojciechowska przekonuje, że plastik nie jest zły. Internauci grzmią

Martyna Wojciechowska, ambasadorka programu marki Żywiec Zdrój „Po stronie natury”, zamieściła na Facebooku post, w którym przekonuje, że plastik nie jest taki zły. W komentarzach pod postem rozpętała się burza.

Wpis opatrzony jest zdjęciem plastikowej butelki wody smakowej marki. Dziennikarka i podróżniczka pisze, że szkło wcale nie jest lepsze. Przypomina, że oba surowce można poddać recyklingowi. Plastik nie poddany przetwarzaniu rozkłada się 400–1000 lat, tymczasem szkło nigdy.

Martyna Wojciechowska tłumaczy również, że to nie sam plastik jest problemem, ale brak segregacji śmieci. Argumentuje również, że transport butelek plastikowych generuje mniejszą ilość CO2. Są one bowiem lżejsze niż szkło i samochód może przewieźć ich jednorazowo więcej.

Internauci nie pozostawili na tym wpisie suchej nitki. Zarzucają podróżniczce hipokryzję, przypominają o plastikowych śmieciach wyrzucanych do mórz i oceanów czy zjadanych przez zwierzęta.

Tłumaczą, że szkło w przeciwieństwie do plastiku można poddawać recyklingowi w całości i w nieskończoność. W dodatku plastikowe butelki pod wpływem wysokiej temperatury uwalniają szkodliwe dla zdrowia substancje. Podpowiadają też najbardziej ekologiczne rozwiązanie: picie wody prosto z kranu.

Krytyka dosięgnęła też samej marki Żywiec Zdrój. Jej internauci zarzucają tzw. greenwashing oraz oceniają skład zaprezentowanej na zdjęciu wody.

Treść wpisu Martyny Wojciechowskiej:

Plastik nie taki zły

Żywiec Zdrój w programie #postronienatury kładzie nacisk na ochronę przyrody i uświadamianie nas o tym, że nasze nawet najmniejsze działania mają finalnie olbrzymie znaczenie dla Natury.

Często w rozmowach o ochronie środowiska pojawia się temat plastikowych butelek na wodę.

Mit: szkło jest lepsze od plastiku.

Prawda: oba surowce mogą zostać poddane recyklingowi. Jeśli jednak tam nie trafią, to plastik rozkłada się 400–1000 lat, szkło – nigdy.

Problemem nie jest rodzaj użytego materiału, ale nasze postępowanie z nim. Dlatego tak ważna jest systematyczna segregacja śmieci.

W sprzedaży masowej to właśnie butelki plastikowe sprawdzają się lepiej niż szkło. Transport butelek plastikowych generuje mniejszą ilość CO2. Jedna plastikowa butelka o wadze 28 gramów może pomieścić w sobie aż 1,5 litra napoju.

Zapakowanie takiej samej pojemności w szkło to wielokrotnie więcej gramów tego surowca. W rezultacie samochód jednorazowo przewiezie więcej produktu, który znajduje się w opakowaniu PET.

M.

  • 5

Andersen

7 dni temu

Upraszczając do minimum - Pani Martyna Wojciechowska, zrobiła z siebie idiotkę. Dowiodła też, że celebryci, za pieniądze są gotowi powiedzieć/napisać niemal wszystko.

Rozwiń komentarze

14 czerwca 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2
14.06.2018

Internet Rzeczy będzie rewolucjonizować rzeczywistość biznesową w perspektywie najbliższych 3 lat – badanie KPMG International

W perspektywie najbliższych trzech lat Internet Rzeczy i sztuczna inteligencja będą głównymi nośnikami cyfrowych zmian w gospodarce i transformacji społecznej – wynika z raportu KPMG International „The Changing Landscape of Disruptive Technologies. Tech disruptors outpace the competition”. Cyfrowi agregatorzy, którzy skutecznie świadczą cyfrowe usługi na masowym rynku, odegrają znaczącą rolę w budowaniu nowego porządku w biznesie.