- 1
- 7
Martini przechodzi repozycjonowanie i nawiązuje współpracę z Jonathanem Baileyem
Martini przechodzi gruntowne repozycjonowanie. Markę wspiera Jonathan Bailey. Zmiany obejmują wszystkie punkty styku z marką – od butelki w odświeżonym designie po doświadczenia konsumenckie i narrację komunikacyjną.
Celem wprowadzanych zmian jest odmłodzenie wizerunku marki i uczynienie jej jeszcze atrakcyjniejszą dla nowego pokolenia klientów. „Martini Pokaż się” stanowi główną oś komunikacji brandu na 2025 r. Do najnowszej kampanii – „Off Script Summer” zaangażowano brytyjskiego aktora Jonathana Baileya.
Podobnie jak relaunch, współpraca z aktorem ma podkreślić świeży i nowoczesny charakter marki.
Zmieniło się opakowanie Martini
Inspiracją do stworzenia nowej butelki były arkady – charakterystyczny element architektury Turynu, rodzinnego miasta marki. Wagę butelki zredukowano o 30 gramów. Przełożyło się to na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych we włoskiej destylarni Martini. Zoptymalizowano również kształt butelki, zwiększając efektywność transportu – teraz każda paleta mieści o 8% więcej produktów.
Wprowadzeniu nowych butelek towarzyszy strategia obecności marki w punktach sprzedaży. Martini postawiło na zwiększoną ekspozycję, inwestując w standy i materiały POS utrzymane w charakterystycznej czerwieni.
W związku z relaunchem ruszyła kampania marketingowa pod hasłem „Martini Pokaż się”
Marka redefiniuje w niej okazję aperitivo, przesuwając jego rolę z wstępu do wieczoru na samo centrum wydarzeń. Serce akcji stanowi szereg wydarzeń, które mają jak najlepiej oddać ten świat i pokazać klientom, czym jest nowoczesne aperitivo. Kluczowym projektem jest Terrazza Maryini – nowa platforma spinająca wszystkie działania eventowe, która latem pojawi się w największych europejskich miastach, w tym także w Polsce.
Repozycjonowanie to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania współczesnych konsumentów. Jak podkreśla Emma Fox, VP Martini & St-Germain, nowoczesne aperitivo jest dziś stylową formą spotkań. Szczególnie dla młodszego pokolenia, które poszukuje lżejszych, a zarazem jakościowych propozycji. Trend ten ma również swoje potwierdzenie w danych. Rynek aperitifów wyceniany jest obecnie na niemal 11 mld dol. i według prognoz będzie rósł o 6% rocznie (IWSR CAGR 2024–2028).
- 5