Marki wstrzymują reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii
  • 0
  • 7
13.03.2020

Marki wstrzymują reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii

Niektóre marki zdecydowały się na wstrzymanie emisji reklam, które mogłyby zostać źle odebrane w czasie epidemii koronawirusa. Wycofano m.in. spoty marek KFC z hasłem „Palce lizać” czy Hershey, w którym motywem przewodnim były relacje międzyludzkie.

Kampania „Finger Lickin’ Good” („Palce lizać”) KFC rozpoczęła się pod koniec lutego. Jeszcze zanim rząd Wielkiej Brytanii zaczął podkreślać znaczenie higieny rąk w związku z rosnącą epidemią koronawirusa w Europie.

Kreacja stworzona przez agencję Mother London nawiązuje do wieloletniego hasła marki. W spocie zobaczyć można było osoby, które z rozkoszą oblizują palce po zjedzeniu dania w lokalu. Robią to przy wtórze nokturnu Es-dur nr 2 Op. 9 Fryderyka Chopina. Oprócz reklamy telewizyjnej przygotowano też billboardy.

Brytyjski Advertising Standards Authority otrzymał wiele skarg na te reklamy. Konsumenci uważali, że zachęcanie do oblizywania palców jest niewłaściwe w obecnej sytuacji.

Wydaje się, że to nie jest odpowiedni moment, by emitować tę kampanię, postanowiliśmy więc ją wstrzymać. Ale jesteśmy z niej naprawdę dumni i nie możemy się doczekać, by przywrócić ją do życia w późniejszym terminie – skomentował rzecznik prasowy KFC.

Z kolei rzecznik ASA potwierdził, że do urzędu wpłynęły 163 skargi. Jednocześnie przyznaje, że marka podjęła decyzję o wycofaniu reklamy, zanim poinformowano ją o skargach. W związku z tym ASA nie będzie podejmować żadnych dalszych działań w tej sprawie.

Na wstrzymanie kampanii zdecydowała się też marka piwna Coors Light. Na marzec zaplanowała ona działania pod hasłem „Official Beer of Working Remotely” („Oficjalne piwo do zdalnej pracy”). Miały one towarzyszyć rozgrywkom March Madness.

Ostatnią rzeczą, jakiej chcemy, jest to, aby nasza komunikacja wydawała się pozbawiona wrażliwości lub była źle interpretowana – stwierdza w wysłanej do dystrybutorów notatce dyrektor ds. marketingu Molson Coors, Michelle St. Jacques.

Browar prosi ich również o zaprzestanie wydawania podstawek i bannerów Coors Light z hasłem „Working Remote” w barach i restauracjach. Kampanię przygotowała agencja DDB Chicago. Kreacja została po raz pierwszy zaprezentowana hurtownikom w lutym na zamkniętym spotkaniu. Nie była jeszcze emitowana w telewizji. Spot jest częścią długofalowej kampanii, która pozycjonuje markę jako „oficjalne piwo” różnych okazji, np. „oficjalne piwo sobotniego poranka”.

Ze względu na sytuację dotyczącą koronawirusa marka czekoladowych przekąsek Hershey przestała natomiast emitować swoje reklamy z przytuleniami i uściskami dłoni. Zastąpiła je spotami koncentrującymi się na produktach.

W wycofanych kilka dni temu reklamach reprezentanci marki rozdawali nieznajomym przekąski, często przytulając ich i ściskając im dłonie. Tymczasem koronawirus może się rozprzestrzeniać za sprawą takich kontaktów. Aby ograniczyć ryzyko, niektóre osoby zaprzestały powitań poprzez uścisk dłoni.

Niestety, postanowiliśmy tymczasowo zastąpić dwie nasze reklamy z ludzkimi interakcjami, w tym przytulaniem i uściskami dłoni. Wszystko to ze względu na obecną wrażliwość wokół wirusa COVID-19 – powiedziała Jill Baskin, dyrektor ds. marketingu Hershey w oświadczeniu dla magazynu „Ad Age”.

Źródło: www.adage.com

  • 7
Reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii koronawirusa

Koronawirus powodem wstrzymywania reklam

reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii
reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii
reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii
reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii
reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii
reklamy, które mogłyby zostać źle zrozumiane w czasie epidemii

Ala

2 tygodnie temu

Komunikacyjnie wygrywa Coors Light, przynajmniej nie wyrażają żalu za zdjętą reklamą.

12 marca 2020