- 0
- 2
Marki rezygnują z Black Friday ze względów środowiskowych
Ponad 300 marek odzieżowych zaapelowało do konsumentów, by nie kupowali niczego podczas wyprzedaży związanych z Black Friday. Proszą o to – jak tłumaczą – ze względu na środowisko.
Marki skupione wokół kolektywu Make Friday Green Again przekonują, że przeceny zachęcają do kupowania rzeczy, których ludzie w gruncie rzeczy nie potrzebują. Takie zachowanie przyczynia się do zmian klimatu. Stowarzyszenie zachęca natomiast, by konsumenci poświęcili 29 listopada (w tym dniu przypada Black Friday w 2019 r.) na poszukanie w szafach rzeczy, które można:
- naprawić,
- sprzedać,
- poddać recyklingowi.
Make Friday Green Again złożone jest głównie z francuskich marek. Założyciel kolektywu, Nicolas Rohr, to jeden ze współzałożycieli ekologicznej firmy odzieżowej Faguo. Jak podkreśla, produkcja ubrań wiąże się z emitowaniem dwutlenku węgla.
– Dziś nie kupujemy tego, czego potrzebujemy. Kupujemy, ponieważ jesteśmy kuszeni – twierdzi Rohr.
W obronie sklepów biorących udział w Black Friday stanęło The British Retail Consortium.
– Zaangażowanie jest decyzją handlową podejmowaną przez sprzedawców detalicznych. Taka sprzedaż pozwala konsumentom uzyskać dostęp do wielu towarów, na które inaczej nie mogliby sobie pozwolić. Zwłaszcza w okresie zbliżającego się Bożego Narodzenia – mówi Helen Dickinson, dyrektor generalna The British Retail Consortium.
Rohr tłumaczy, że akcja nie polega na obwinianiu marek i kupujących. Ma zwiększyć świadomość tego, w jaki sposób możemy zacząć żyć w sposób bardziej zrównoważony.
Źródło: www.bbc.com
- 2