Marki rezygnują z Black Friday ze względów środowiskowych
  • 0
  • 2
18.11.2019

Marki rezygnują z Black Friday ze względów środowiskowych

Ponad 300 marek odzieżowych zaapelowało do konsumentów, by nie kupowali niczego podczas wyprzedaży związanych z Black Friday. Proszą o to – jak tłumaczą – ze względu na środowisko.

Marki skupione wokół kolektywu Make Friday Green Again przekonują, że przeceny zachęcają do kupowania rzeczy, których ludzie w gruncie rzeczy nie potrzebują. Takie zachowanie przyczynia się do zmian klimatu. Stowarzyszenie zachęca natomiast, by konsumenci poświęcili 29 listopada (w tym dniu przypada Black Friday w 2019 r.) na poszukanie w szafach rzeczy, które można:

  • naprawić,
  • sprzedać,
  • poddać recyklingowi.

Make Friday Green Again złożone jest głównie z francuskich marek. Założyciel kolektywu, Nicolas Rohr, to jeden ze współzałożycieli ekologicznej firmy odzieżowej Faguo. Jak podkreśla, produkcja ubrań wiąże się z emitowaniem dwutlenku węgla.

Dziś nie kupujemy tego, czego potrzebujemy. Kupujemy, ponieważ jesteśmy kuszeni – twierdzi Rohr.

View this post on Instagram

#makefridaygreenagain : FAGUO a réuni plus de 450 marques qui ne feront pas le Black Friday. Nous encourageons à profiter du vendredi 29 novembre pour trier, revendre et recycler le superflu afin de voir ce dont nous avons vraiment besoin. Nous voulons recréer du sens et restaurer une consommation raisonnée. Consommer ce dont on a vraiment besoin et au prix juste. Nous vous invitons par exemple à venir déposer vos baskets, vêtements, sacs dans nos bornes de tri et de recyclages disponibles dans les 25 boutiques FAGUO. – FAGUO gathered more than 450 brands that won't take part in the Black Friday. We encourage everyone to use this Friday, November 29th to sort, resell and recycle the superfluous goods they have in order to know what we really need. We want to restaure a meaningful and reasoned consumption. Consume what we really need at the fair price. We invite you, for example, to drop your sneakers, clothes, bags in our sorting and recycling boxes availabale in each of the 25 FAGUO stores located in France. #faguo #mode #mfga#upcyclingfashion #upcycling #blackfriday #noblackfriday #reason #fashionsustainability #sustainablefashion #sustainableliving #sustainable

A post shared by FAGUO (@faguo) on

W obronie sklepów biorących udział w Black Friday stanęło The British Retail Consortium.

Zaangażowanie jest decyzją handlową podejmowaną przez sprzedawców detalicznych. Taka sprzedaż pozwala konsumentom uzyskać dostęp do wielu towarów, na które inaczej nie mogliby sobie pozwolić. Zwłaszcza w okresie zbliżającego się Bożego Narodzenia – mówi Helen Dickinson, dyrektor generalna The British Retail Consortium.

Rohr tłumaczy, że akcja nie polega na obwinianiu marek i kupujących. Ma zwiększyć świadomość tego, w jaki sposób możemy zacząć żyć w sposób bardziej zrównoważony.

Źródło: www.bbc.com

  • 2
zrezygnować z Black Friday

Marki apelują, by zrezygnować z Black Friday

zrezygnować z Black Friday

18 listopada 2019