Marki FMCG najczęściej wybierane przez Polaków - Marketing przy Kawie
Najczęściej wybierane przez Polaków marki FMCG – raport CPS GfK
  • 0
  • 1
4.07.2024

Najczęściej wybierane przez Polaków marki FMCG – raport CPS GfK

Na czele tegorocznego rankingu najczęściej wybieranych przez Polaków marek FMCG stoi Mlekovita. Na podium znalazły się także Piątnica OSM oraz Mlekpol. Takie są dane z najnowszej edycji raportu CPS GfK „Brand Footprint Europe”.

Eksperci CPS GfK przeanalizowali, w jaki sposób konsumenci kupują produkty marek FMCG. Z ich analizy wynika, że najczęściej wybieraną marką w Polsce jest Mlekovita. Osiągnęła ona CRP na poziomie 250,1 mln, tym samym wyprzedzając Piątnicę OSM (242,2 mln) i Mlekpol (203,4 mln).

Marki FMCG najczęściej wybierane w Polsce według CPS GfK (CRP w mln). Top 10:

  1. Mlekovita (250,1 CRP)
  2. Piątnica OSM (242,2 CRP)
  3. Mlekpol (203,4 CRP)
  4. Winiary (164,6 CRP)
  5. Zott (155,5 CRP)
  6. Tymbark (144,2 CRP)
  7. Kinder (124,2 CRP)
  8. Coca-Cola (116,7 CRP)
  9. Wedel (95,4 CRP)
  10. Dr. Oetker (92,4 CRP)

Wskaźnik Consumer Reach Points (CRP) jest obliczany poprzez pomnożenie trzech liczb:

  • populacji gospodarstw domowych,
  • penetracji (procent gospodarstw domowych kupujących daną markę),
  • wyboru konsumentów (jak często kupowana jest marka).

CRP przedstawia siłę marki na podstawie tego, jak często wybierają ją nabywcy.

– Rosnące koszty produkcji i poszukiwanie przez konsumentów oszczędności sprawiły, że ostatni rok był dla branży FMCG pełen wyzwań. W ramach najnowszej edycji raportu Brand Footprint po raz pierwszy wyróżniliśmy marki, które poradziły sobie najlepiej i mimo trudnej sytuacji osiągnęły wzrosty. Wyniki wyróżniają się tym, że są oparte na całorocznej obserwacji koszyków zakupowych tysięcy polskich gospodarstw domowych. To pozwala śledzić i wnioskować o zachowaniu 13,5 mln polskich gospodarstw – podkreśla Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK.

O raporcie

Po przejęciu CPS GfK przez YouGov w styczniu 2024 r. tegoroczny raport „Brand Footprint Europe” po raz pierwszy uwzględnił dane pochodzące z YouGov BrandIndex. To narzędzie YouGov służące do codziennego monitorowania marek oraz ich konkurentów. Ponadto połączone dane YouGov i CPS GfK umożliwiają synergię pomiędzy opiniami konsumentów a ich zachowaniem podczas zakupów.

Raport „Brand Footprint Europe” jest częścią serii „Global Brand Footprint”, tworzonej we współpracy z Kantar Worldpanel. Dane pochodzą z 21 rynków europejskich. Przeanalizowano ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych). Opracowanie przedstawia również trendy regionalne oraz różnice pomiędzy preferencjami konsumentów w poszczególnych krajach Europy.

  • 1
Marki FMCG najczęściej wybierane przez Polaków – raport CPS GfK

Marki FMCG najczęściej wybierane przez Polaków – raport CPS GfK

 

 

 

3 lipca 2024

2 lipca 2024