„Marketing” Philipa Kotlera – jest nowe wydanie - Marketing przy Kawie
„Marketing” – ukazało się najnowsze, zmienione i uzupełnione wydanie dzieła Philipa Kotlera
  • 0
  • 2
10.02.2025

„Marketing” – ukazało się najnowsze, zmienione i uzupełnione wydanie dzieła Philipa Kotlera

Już dostępny jest „Marketing”, fundamentalne dzieło Philipa Kotlera, które od blisko 60 lat jest biblią menedżerów. Jego podstawą jest szesnasta edycja amerykańska z 2022 r.

Postępująca globalizacja, coraz większa rola społecznej odpowiedzialności biznesu. Postępy w technologii, handlu elektronicznym i komunikacji cyfrowej. Coraz większy wpływ mediów społecznościowych i powszechne zastosowanie analityki danych, automatyzacji marketingu i sztucznej inteligencji. Wszystko to zmieniło zasady gry w wielu branżach i otworzyło drzwi nowym modelom biznesu.

W odpowiedzi na te zmiany niniejsze wydanie „Marketingu” gruntownie przeprojektowano

Celem było zapewnienie menedżerom narzędzi niezbędnych do odnoszenia sukcesów w nowym otoczeniu rynkowym.

Najnowsze wydanie „Marketingu” Philipa Kotlera można zamówić na stronie księgarni.

Współtworzyli je Kevin Lane Keller i Alexander Chernev.

Nadrzędnym celem zmian, jakich dokonano na potrzeby tego wydania, było stworzenie kompleksowego, aktualnego i angażującego podręcznika do marketingu. Podręcznika opisującego i tłumaczącego następujące funkcje, które składają się na nowoczesne zarządzanie marketingowe w XXI w.:

  • tworzenie strategicznego planu marketingowego;
  • rozumienie rynku i pozyskiwanie analiz rynkowych;
  • tworzenie zwycięskich strategii marketingowych;
  • projektowanie, komunikowanie i dostarczanie wartości dla rynku;
  • zarządzanie rozwojem w sposób społecznie odpowiedzialny.

Jak zawsze „Marketing” Philipa Kotlera wyróżniają:

  • umiejętne łączenie teorii z praktyką;
  • mnóstwo najbardziej aktualnych przykładów z życia;
  • diagramy, tabele i wykresy, które doskonale uzupełniają omawiane treści.

Philip Kotler to fenomen, człowiek instytucja i naukowiec

Jego wpływ na rozwój i popularyzację marketingu trudno przecenić. Jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management, laureatem licznych nagród. Opublikował ponad sto artykułów i wiele książek, znanych również w Polsce. Z jego wiedzy i doświadczenia korzystały m.in. takie firmy, jak IBM, Ford, GE, Michelin, AT&T i Bank of  America.

Szesnaste wydanie „Marketingu” opiera się na tych samych klasycznych przykładach, najważniejszych pojęciach i strukturze logicznej. Dzięki nim od pierwszej edycji jest tak wyjątkowym podręcznikiem.

Podręcznik ten zawdzięcza swoje powodzenie wyżynom, jakie osiąga w trzech wymiarach ujęcia tematyki marketingu: głębi, kompleksowości i praktyczności.

Głębia polega na solidnym zakotwiczeniu w badaniach naukowych, omówieniu ważnych koncepcji, modeli i ram teoretycz­nych oraz zapewnieniu siatki pojęciowej służącej do rozwiązywania problemów praktycznych.

Kompleksowość odzwierciedla bogactwo tematów poruszonych w książce i nacisk na zagadnienia szczególnie istotne dla zarządzania marketingowego.

Praktyczność przejawia się w jej zdolności do identyfikowania problemów, jakim stawiają czoło menedżerowie. Również do prezentowania materiału w sposób, który pozwala im tworzyć skuteczne strategie rozwiązywania tych problemów.

Niniejsze wydanie bazuje na fundamentalnych zaletach poprzednich edycji, które wyróżniają „Marketing” Philipa Kotlera na tle innych podręczników tej dyscypliny

Są to:

  • Orientacja na menedżerów
    Książka skupia się na najważniejszych decyzjach, przed jaki­mi stają menedżerowie ds. marketingu i kadra kierownicza najwyższego szczebla w swoich działaniach na rzecz harmonizacji celów, kompetencji i zasobów firmy z potrzebami ryn­ku i oferowanymi przezeń możliwościami.
  • Podejście analityczne
    Książka dostarcza siatki pojęciowej i ram teoretycznych do analizy powracających problemów. Studia przypadku i przykłady pokazują skuteczne zasady, stra­tegie i praktyki marketingowe.
  • Spojrzenie interdyscyplinarne
    „Marketing” korzysta z bogatego dorobku różnych dyscy­plin, m.in. ekonomii, nauk o zachowaniu i teorii zarządzania. Dostarcza najważniej­szych pojęć i narzędzi, które mają bezpośrednie zastosowanie wobec pojawiających się wyzwań marketingowych.
  • Uniwersalne zastosowanie
    Książka stosuje myślenie strategiczne do całego spektrum marketingowego:

    • towarów, usług, osób, miejsc, informacji, idei i celów;
    • rynków konsu­menckich i rynków przedsiębiorstw;
    • organizacji działających dla zysku i organizacji non profit;
    • firm krajowych i zagranicznych;
    • małych i dużych przedsiębiorstw;
    • wytwórców i po­średników;
    • branż o niskim i wysokim stopniu zaawansowania technologicznego.
  • Szeroki i zrównoważony wybór treści
    „Marketing” Philipa Kotlera obejmuje zagadnienia, które menedżer musi rozumieć, aby móc projektować i realizować skuteczne kampanie marketingowe.

Co nowego w szesnastym wydaniu?

Nadrzędnym celem zmian dokonanych na potrzeby tego wydania „Marketingu” było stworzenie jak najbardziej wszechstronnego, aktualnego i ciekawego podręcznika. Zoptymalizowano układ treści, dodano nowy materiał, skrócono i zaktualizowano starszy materiał. Usunięte zostały treści już nieadekwatne lub zbędne.

Szesnaste wydanie pozwala wykładowcom, którzy ko­rzystali z poprzednich wydań, opierać się na wcześniejszych doświadczeniach z tą książką. Jednocześnie jest to głęboki, kompleksowy i praktyczny podręcznik dla studentów, którzy po raz pierwszy stykają się z tym fundamentalnym dziełem.

AKTUALIZACJA TREŚCI ROZDZIAŁÓW

Zawartość szesnastego wydania przeorganizowano tak, aby zmieścić w nim nowy materiał oraz lepiej zaprezentować materiał przeniesiony z poprzedniego wydania. Sposób organizacji treści w rozdziały i sama treść nowego wydania lepiej odzwierciedlają to, jak obecnie naucza się zarządzania  marketingowego w większości uczelni biznesowych.

AKTUALIZACJA TREŚCI WYDZIELONYCH

Każdy rozdział obok zasadniczego tekstu obejmuje też treści wydzielone. To materiał otwierający rozdział, przykłady wydzielone z tekstu głównego, ramki „Analiza marketingowa” i moduły „Mi­strzowie marketingu”. Ich zadaniem jest zilustrowanie kluczowych pojęć i odniesienie tre­ści teoretycznej do praktyki.

Wiele z tych materiałów jest nowych. Wszystkie wydzielone treści, które przeniesiono z poprzedniego wydania, zaktualizowano pod kątem obecnego otoczenia marketingowego.

Recepta na problem studentów i wykładowców

Studenci marketingu to osoby kreatywne o dużych kompetencjach komunikacyjnych. Często zdarza się jednak, że mają problem z tworzeniem planów marketingowych, które łączyłyby spraw­dzone modele marketingowe z nowoczesnymi narzędziami marketingowymi w celu pozyskiwania i zatrzymywania klientów.

Wydanie szesnaste „Marketingu” rozwiązuje ten problem. Prezentuje bowiem zmiany w teorii i praktyce marketingu oraz podaje adekwatne przykłady z wielu różnych branż.

Niniejsze wydanie przygotowuje studentów do pracy we współczesnym otoczeniu, ponieważ firmy w coraz większym stopniu:

  • przechodzą z zarządzania portfelami produktów na zarządza­nie portfelami klientów;
  • odchodzą od pojedynczych, masowych towarów na rzecz zintegrowanych i zindywidualizowanych rozwiązań usługowych;
  • wykorzystują analitykę danych i sztuczną inteli­gencję do skuteczniejszego tworzenia i przechwytywania wartości dla klienta;
  • promując swoją ofertę, bardziej polegają na mediach społecznościowych niż na tradycyjnej reklamie;
  • udoskona­lają swoje metody mierzenia rentowności klientów i ich wartości życiowej;
  • skupiają się na zwrocie z inwestycji marketingowych oraz ich wpływie na wartość dla akcjonariuszy;
  • bio­rą pod uwagę etyczne i społeczne konsekwencje swoich decyzji marketingowych.

W odpowiedzi na wszystkie te zmiany obecnemu wydaniu nadano układ

Opisuje i tłu­maczy on 7 funkcji składających się na nowoczesne zarządzanie marketingowe:

  1. Tworzenie strategicznego planu marketingowego
  2. Rozumienie rynku i pozyskiwanie analiz rynkowych
  3. Tworzenie skutecznych strategii marketingowych
  4. Projektowanie wartości dla klienta
  5. Komunikowanie wartości dla klienta
  6. Dostarczanie wartości dla klienta
  7. Zarządzanie rozwojem w sposób społecznie odpowiedzialny

Wraz ze zmianami zachodzącymi w firmach zmieniają się również firmowe struktury marke­tingowe

Marketing nie jest już działem firmy z ograniczonym zakresem zadań, lecz przedsięwzię­ciem ogólnofirmowym. Jest motorem wizji, misji i planów strategicznych firmy. Prowadzenie mar­ketingu obejmuje podejmowanie takich decyzji, jak:

  • kto ma być klientem firmy;
  • jakie potrzeby klientów firma ma zaspokajać;
  • jakie towary i usługi ma oferować;
  • jakie ustalić ceny;
  • jakie wysyłać i odbierać komunikaty;
  • z jakich kanałów dystrybucji korzystać;
  • z kim wchodzić w partnerstwa.

Skuteczna nauka wymaga tego, aby solidna teoria uzupełniana była adekwatnymi, praktycznymi przykładami

Dlatego obecne wydanie obejmuje szereg treści dodatkowych:

  • materiały otwiera­jące;
  • wydzielone przykłady;
  • ramki „Analiza marketingowa”;
  • moduły „Mistrzowie marketingu”.

Ich celem jest angażowanie studentów poprzez wskazywanie im praktycznych zastosowań koncepcji omawianych w poszczególnych rozdziałach.

Prace nad rzetelnym wydaniem takiej publikacji trwają nawet kilka lat. Dom Wydawniczy Rebis zawsze dba o najwyższą jakość i poziom merytoryczny wszystkich wydawanych książek, a w szczególności podręczników akademickich.

„Marketing” Philipa Kotlera to książka niezbędna nie tylko dla środowisk akademickich związanych z tą dziedziną wiedzy. Także dla wszystkich osób zajmujących się sprzedażą, promocją i marketingiem w swoim życiu zawodowym.

Najnowsze wydanie „Marketingu” Kotlera można zamówić na stronie księgarni.

„Marketing” Philipa Kotlera ukazał się nakładem wydawnictwa Rebis

„Marketing” Philipa Kotlera ukazał się nakładem wydawnictwa Rebis

 

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

10 lutego 2025

9 lutego 2025

  • 0
  • 1
  • 0
9.02.2025

Wkrótce 3. edycja konferencji CSR Poland

Jak projektować przestrzenie, produkty i technologie dostępne dla wszystkich? Jak pogodzić pracę z dobrostanem psychicznym? Jakie wyzwania stawia przed nami starzejące się społeczeństwo? I czy mamy jeszcze czas, by uratować świat przed zmianami klimatu? O tym – i wielu innych zagadnieniach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – będą rozmawiać 20 i 21 marca eksperci i uczestnicy konferencji CSR Poland 2025.

7 lutego 2025