- 0
- 2
„Marketing” – ukazało się najnowsze, zmienione i uzupełnione wydanie dzieła Philipa Kotlera
Już dostępny jest „Marketing”, fundamentalne dzieło Philipa Kotlera, które od blisko 60 lat jest biblią menedżerów. Jego podstawą jest szesnasta edycja amerykańska z 2022 r.
Postępująca globalizacja, coraz większa rola społecznej odpowiedzialności biznesu. Postępy w technologii, handlu elektronicznym i komunikacji cyfrowej. Coraz większy wpływ mediów społecznościowych i powszechne zastosowanie analityki danych, automatyzacji marketingu i sztucznej inteligencji. Wszystko to zmieniło zasady gry w wielu branżach i otworzyło drzwi nowym modelom biznesu.
W odpowiedzi na te zmiany niniejsze wydanie „Marketingu” gruntownie przeprojektowano
Celem było zapewnienie menedżerom narzędzi niezbędnych do odnoszenia sukcesów w nowym otoczeniu rynkowym.
Najnowsze wydanie „Marketingu” Philipa Kotlera można zamówić na stronie księgarni.
Współtworzyli je Kevin Lane Keller i Alexander Chernev.
Nadrzędnym celem zmian, jakich dokonano na potrzeby tego wydania, było stworzenie kompleksowego, aktualnego i angażującego podręcznika do marketingu. Podręcznika opisującego i tłumaczącego następujące funkcje, które składają się na nowoczesne zarządzanie marketingowe w XXI w.:
- tworzenie strategicznego planu marketingowego;
- rozumienie rynku i pozyskiwanie analiz rynkowych;
- tworzenie zwycięskich strategii marketingowych;
- projektowanie, komunikowanie i dostarczanie wartości dla rynku;
- zarządzanie rozwojem w sposób społecznie odpowiedzialny.
Jak zawsze „Marketing” Philipa Kotlera wyróżniają:
- umiejętne łączenie teorii z praktyką;
- mnóstwo najbardziej aktualnych przykładów z życia;
- diagramy, tabele i wykresy, które doskonale uzupełniają omawiane treści.
Philip Kotler to fenomen, człowiek instytucja i naukowiec
Jego wpływ na rozwój i popularyzację marketingu trudno przecenić. Jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management, laureatem licznych nagród. Opublikował ponad sto artykułów i wiele książek, znanych również w Polsce. Z jego wiedzy i doświadczenia korzystały m.in. takie firmy, jak IBM, Ford, GE, Michelin, AT&T i Bank of America.
Szesnaste wydanie „Marketingu” opiera się na tych samych klasycznych przykładach, najważniejszych pojęciach i strukturze logicznej. Dzięki nim od pierwszej edycji jest tak wyjątkowym podręcznikiem.
Podręcznik ten zawdzięcza swoje powodzenie wyżynom, jakie osiąga w trzech wymiarach ujęcia tematyki marketingu: głębi, kompleksowości i praktyczności.
Głębia polega na solidnym zakotwiczeniu w badaniach naukowych, omówieniu ważnych koncepcji, modeli i ram teoretycznych oraz zapewnieniu siatki pojęciowej służącej do rozwiązywania problemów praktycznych.
Kompleksowość odzwierciedla bogactwo tematów poruszonych w książce i nacisk na zagadnienia szczególnie istotne dla zarządzania marketingowego.
Praktyczność przejawia się w jej zdolności do identyfikowania problemów, jakim stawiają czoło menedżerowie. Również do prezentowania materiału w sposób, który pozwala im tworzyć skuteczne strategie rozwiązywania tych problemów.
Niniejsze wydanie bazuje na fundamentalnych zaletach poprzednich edycji, które wyróżniają „Marketing” Philipa Kotlera na tle innych podręczników tej dyscypliny
Są to:
- Orientacja na menedżerów
Książka skupia się na najważniejszych decyzjach, przed jakimi stają menedżerowie ds. marketingu i kadra kierownicza najwyższego szczebla w swoich działaniach na rzecz harmonizacji celów, kompetencji i zasobów firmy z potrzebami rynku i oferowanymi przezeń możliwościami. - Podejście analityczne
Książka dostarcza siatki pojęciowej i ram teoretycznych do analizy powracających problemów. Studia przypadku i przykłady pokazują skuteczne zasady, strategie i praktyki marketingowe. - Spojrzenie interdyscyplinarne
„Marketing” korzysta z bogatego dorobku różnych dyscyplin, m.in. ekonomii, nauk o zachowaniu i teorii zarządzania. Dostarcza najważniejszych pojęć i narzędzi, które mają bezpośrednie zastosowanie wobec pojawiających się wyzwań marketingowych. - Uniwersalne zastosowanie
Książka stosuje myślenie strategiczne do całego spektrum marketingowego:- towarów, usług, osób, miejsc, informacji, idei i celów;
- rynków konsumenckich i rynków przedsiębiorstw;
- organizacji działających dla zysku i organizacji non profit;
- firm krajowych i zagranicznych;
- małych i dużych przedsiębiorstw;
- wytwórców i pośredników;
- branż o niskim i wysokim stopniu zaawansowania technologicznego.
- Szeroki i zrównoważony wybór treści
„Marketing” Philipa Kotlera obejmuje zagadnienia, które menedżer musi rozumieć, aby móc projektować i realizować skuteczne kampanie marketingowe.
Co nowego w szesnastym wydaniu?
Nadrzędnym celem zmian dokonanych na potrzeby tego wydania „Marketingu” było stworzenie jak najbardziej wszechstronnego, aktualnego i ciekawego podręcznika. Zoptymalizowano układ treści, dodano nowy materiał, skrócono i zaktualizowano starszy materiał. Usunięte zostały treści już nieadekwatne lub zbędne.
Szesnaste wydanie pozwala wykładowcom, którzy korzystali z poprzednich wydań, opierać się na wcześniejszych doświadczeniach z tą książką. Jednocześnie jest to głęboki, kompleksowy i praktyczny podręcznik dla studentów, którzy po raz pierwszy stykają się z tym fundamentalnym dziełem.
AKTUALIZACJA TREŚCI ROZDZIAŁÓW
Zawartość szesnastego wydania przeorganizowano tak, aby zmieścić w nim nowy materiał oraz lepiej zaprezentować materiał przeniesiony z poprzedniego wydania. Sposób organizacji treści w rozdziały i sama treść nowego wydania lepiej odzwierciedlają to, jak obecnie naucza się zarządzania marketingowego w większości uczelni biznesowych.
AKTUALIZACJA TREŚCI WYDZIELONYCH
Każdy rozdział obok zasadniczego tekstu obejmuje też treści wydzielone. To materiał otwierający rozdział, przykłady wydzielone z tekstu głównego, ramki „Analiza marketingowa” i moduły „Mistrzowie marketingu”. Ich zadaniem jest zilustrowanie kluczowych pojęć i odniesienie treści teoretycznej do praktyki.
Wiele z tych materiałów jest nowych. Wszystkie wydzielone treści, które przeniesiono z poprzedniego wydania, zaktualizowano pod kątem obecnego otoczenia marketingowego.
Recepta na problem studentów i wykładowców
Studenci marketingu to osoby kreatywne o dużych kompetencjach komunikacyjnych. Często zdarza się jednak, że mają problem z tworzeniem planów marketingowych, które łączyłyby sprawdzone modele marketingowe z nowoczesnymi narzędziami marketingowymi w celu pozyskiwania i zatrzymywania klientów.
Wydanie szesnaste „Marketingu” rozwiązuje ten problem. Prezentuje bowiem zmiany w teorii i praktyce marketingu oraz podaje adekwatne przykłady z wielu różnych branż.
Niniejsze wydanie przygotowuje studentów do pracy we współczesnym otoczeniu, ponieważ firmy w coraz większym stopniu:
- przechodzą z zarządzania portfelami produktów na zarządzanie portfelami klientów;
- odchodzą od pojedynczych, masowych towarów na rzecz zintegrowanych i zindywidualizowanych rozwiązań usługowych;
- wykorzystują analitykę danych i sztuczną inteligencję do skuteczniejszego tworzenia i przechwytywania wartości dla klienta;
- promując swoją ofertę, bardziej polegają na mediach społecznościowych niż na tradycyjnej reklamie;
- udoskonalają swoje metody mierzenia rentowności klientów i ich wartości życiowej;
- skupiają się na zwrocie z inwestycji marketingowych oraz ich wpływie na wartość dla akcjonariuszy;
- biorą pod uwagę etyczne i społeczne konsekwencje swoich decyzji marketingowych.
W odpowiedzi na wszystkie te zmiany obecnemu wydaniu nadano układ
Opisuje i tłumaczy on 7 funkcji składających się na nowoczesne zarządzanie marketingowe:
- Tworzenie strategicznego planu marketingowego
- Rozumienie rynku i pozyskiwanie analiz rynkowych
- Tworzenie skutecznych strategii marketingowych
- Projektowanie wartości dla klienta
- Komunikowanie wartości dla klienta
- Dostarczanie wartości dla klienta
- Zarządzanie rozwojem w sposób społecznie odpowiedzialny
Wraz ze zmianami zachodzącymi w firmach zmieniają się również firmowe struktury marketingowe
Marketing nie jest już działem firmy z ograniczonym zakresem zadań, lecz przedsięwzięciem ogólnofirmowym. Jest motorem wizji, misji i planów strategicznych firmy. Prowadzenie marketingu obejmuje podejmowanie takich decyzji, jak:
- kto ma być klientem firmy;
- jakie potrzeby klientów firma ma zaspokajać;
- jakie towary i usługi ma oferować;
- jakie ustalić ceny;
- jakie wysyłać i odbierać komunikaty;
- z jakich kanałów dystrybucji korzystać;
- z kim wchodzić w partnerstwa.
Skuteczna nauka wymaga tego, aby solidna teoria uzupełniana była adekwatnymi, praktycznymi przykładami
Dlatego obecne wydanie obejmuje szereg treści dodatkowych:
- materiały otwierające;
- wydzielone przykłady;
- ramki „Analiza marketingowa”;
- moduły „Mistrzowie marketingu”.
Ich celem jest angażowanie studentów poprzez wskazywanie im praktycznych zastosowań koncepcji omawianych w poszczególnych rozdziałach.
Prace nad rzetelnym wydaniem takiej publikacji trwają nawet kilka lat. Dom Wydawniczy Rebis zawsze dba o najwyższą jakość i poziom merytoryczny wszystkich wydawanych książek, a w szczególności podręczników akademickich.
„Marketing” Philipa Kotlera to książka niezbędna nie tylko dla środowisk akademickich związanych z tą dziedziną wiedzy. Także dla wszystkich osób zajmujących się sprzedażą, promocją i marketingiem w swoim życiu zawodowym.
Najnowsze wydanie „Marketingu” Kotlera można zamówić na stronie księgarni.