Marketing przy Kawie przechodzi metamorfozę
  • 0
  • 2
28.06.2017

Marketing przy Kawie przechodzi metamorfozę

Od dziś Marketing przy Kawie ma nowe logo. Serwis zyskał nowoczesną szatę graficzną. Zmienił się również układ poszczególnych działów.

Serwis branżowy Marketing przy Kawie istnieje od 2003 r. Przez lata przechodził zmiany, lecz nigdy nie były one tak radykalne. Obecna odsłona strony jest minimalistyczna, w pełni responsywna i zgodna z zasadami współczesnego projektowania tego rodzaju serwisów. Elementy typograficzne dominują nad graficznymi. Także logo zostało zaprojektowane w duchu minimalizmu i nawiązań typograficznych.

Wraz z przeniesieniem na nową platformę zmienia się też architektura informacji. Dotychczasowe działy Inspiracje oraz Tematy zostały połączone pod wspólną nazwą Artykuły. Na stronie głównej dział ten reprezentowany jest przez:

  • „Dużą czarną” – wyróżniony artykuł z otwartym dostępem;
  • „To się czyta” – wybrane, najświeższe artykuły dostępne dla subskrybentów serwisu.

Wyróżnione zostały wywiady – zyskały osobny dział. W tym bogatym zbiorze znajdują się rozmowy m.in. z Jackiem Troutem, Philipem Kotlerem, Alem i Laurą Riesami oraz polskimi ekspertami marketingowymi.

Dział Wiadomości został z kolei podzielony na:

  • Espresso – zbiór informacji o bieżących wydarzeniach ze świata marketingu i reklamy;
  • Personalia – dział zdający sprawę ze zmian na stanowiskach w agencjach i działach marketingu.

Dostęp do artykułów eksperckich i redakcyjnych nadal będzie limitowany. Otwarte pozostaną natomiast działy Espresso oraz Personalia, prezentujące bieżące wydarzenia ze świata marketingu

To jeszcze nie wszystko, co docelowo pojawi się w serwisie. W ciągu najbliższych tygodni zostaną wprowadzone nowe działy i elementy.

Jak każdy projekt na starcie, zwłaszcza po tak dużych zmianach, unowocześniony Marketing przy Kawie może jeszcze nie funkcjonować poprawnie lub zawierać błędy. Jeśli zauważą Państwo coś, co powinno zostać zmienione, jeśli mają Państwo jakieś sugestie – zapraszamy do przesyłania nam ich na adres redakcja@marketingprzykawie.pl.

A teraz oddajemy głos współtwórcom naszej metamorfozy.

Bardzo się cieszę, że ta przygoda zakończyła się powodzeniem. Razem z Anią Cyran, która projektowała warstwę graficzną, inspirowaliśmy się papierowymi wydaniami magazynów i czasopism. Dzięki temu zwracamy uwagę na unikatowy charakter treści, które są wyróżnikiem serwisu. Ta nowa, magazynowa forma serwisu wydaje się bardziej przyjazna dla użytkowników. Podkreśla też wysoki poziom treści publikowanych na łamach Marketingu przy Kawie – tłumaczy Łukasz Czaczkowski, UX team leader Studia EDISONDA.

To był chyba jeden z naszych najciekawszych projektów, wymagający bardzo dużo pracy i kreatywnego myślenia, aby sprostać niestandardowym wymaganiom klienta i by stworzyć wszystkie zaplanowane przez niego rozwiązania – mówi Maciej Pieńko, właściciel firmy Sohaus, która wdrażała nowy serwis Marketing przy Kawie. – Najtrudniejszym elementem projektu była migracja ponad 60 tys. wpisów oraz dostosowanie ich do nowej architektury informacji. Przez lata Marketing przy Kawie się zmieniał. Może nie było widać tego na pierwszy rzut oka, ale zmieniały się funkcje prezentacji obrazów, powiązanych linków, multimedia i wiele innych technicznych elementów oraz składowych treści, które teraz przyszło nam ustandaryzować i posprzątać. Mam nadzieję, że wyszło OK.

Autorem identyfikacji wizualnej, projektu graficznego oraz architektury informacji jest Studio EDISONDA, wdrożenie przeprowadziła firma Sohaus.

Aga

5 miesięcy temu

ladne, czyste logo, nowy ui www tez fajny, ale niestety newsletter zupelnie nieczytelny

Jacek Szlak

5 miesięcy temu

@Aga: Cały czas dopracowujemy różne elementy serwisu. Nad newsletterem będziemy również się zastanawiać. Na razie zbieramy uwagi, wszelkie są bardzo cenne.

27 czerwca 2017

Reklama
Czytaj także
Reklama