- 0
- 1
Marketing – pociągający w swej różnorodności. Studia podyplomowe na Akademii Leona Koźmińskiego
Marketing to działalność, która podlega dużej dynamice – ciągle ewoluuje, gdyż zmieniają się trendy i potrzeby odbiorców rynku. W związku z tym przed adeptami profesji stoi wiele wyzwań.
(Informacja promocyjna)
Na początku kariery potrzebna jest wiedza ogólna, która stanowi solidny fundament do poszukiwań preferowanego kierunku rozwoju zawodowego. W trakcie poznawania specyfiki pracy warto natomiast postawić na specjalizację. Nie można być równie dobrym we wszystkich aspektach tak obszernej dziedziny. Mniej często znaczy więcej – to prosta zasada, która pozwala na osiągnięcie mistrzostwa w zawodzie.
Praca w marketingu jest wymagająca, ale ze względu na swą różnorodność dostarcza wielkiej satysfakcji. Osoby, które zdecydowały się na rozpoczęcie kariery w zawodzie, powinny zatem nieustannie szukać okazji do rozwoju, uczyć się nowych narzędzi, śledzić trendy konsumenckie, odkrywać kolejne kanały komunikacji.
Świat szybko się zmienia, a więc marketingowiec też nie może stać w miejscu. Każda zdobyta wiedza wymaga aktualizacji – to, co sprawdzało się rok temu, dziś może być już bezużyteczne. Wraz z innowacjami pojawiają się nowe możliwości specjalizacji na ścieżce zawodowej.
Od szeregowego pracownika po specjalistę
Pierwszym krokiem na ścieżce zawodowej jest zdobycie solidnych podstaw teoretycznych i praktycznych z zakresu marketingu, które dają całościowe spojrzenie na pracę. Nauka fachu zajmuje dużo czasu. Dlatego w myśl teorii dziesięciu tysięcy godzin Malcolma Gladwella – aby być w czymś mistrzem, trzeba powtórzyć daną czynność setki razy – ambitnym pracownikom nie opłaca się spoczywać na laurach.
Na początku drogi, gdy dysponujemy już pewnym doświadczeniem, ale daleko nam jeszcze do biegłości w obowiązkach, zbyt często zdajemy się na intuicję. Tymczasem powinniśmy rozszerzyć i usystematyzować wiedzę ogólną. Takie ustrukturyzowane, rzetelne know-how mogą zapewnić studia podyplomowe zarządzanie marketingowe (zarządzanie i marketing) w Akademii Leona Koźmińskiego.
Zdobyte w ten sposób zaplecze kompetencji pozwoli praktykowi poczuć się swobodnie w realizowanych projektach i znaleźć własną niszę. W pewnym momencie przychodzi bowiem czas na specjalizację, np. z zakresu content marketingu czy marketingu internetowego.
W dobie cyfrowej transformacji i rosnącego znaczenia Internetu każda firma powinna zaznaczyć wyraźnie swoją obecność w wirtualnym środowisku, prowadząc w nim przemyślane działania. Zainteresowani tematem specjaliści mają więc szansę wykazania się.
W wykorzystaniu potencjału Internetu w aspekcie obsługi klienta pomogą studia podyplomowe marketing internetowy w Akademii Leona Koźmińskiego.
Pozwalają one zdobyć praktyczną wiedzę m.in. na temat specyfiki działania konsumenta w Internecie, prowadzenia analiz działań e-marketingowych, a także zasad, narzędzi, metod i procedur związanych z zarządzaniem tego typu projektami. Można nauczyć się również planowania skutecznych kampanii promocyjnych online czy sposobów wykorzystania aplikacji webowych do budowania relacji z pracownikami oraz partnerami biznesowymi.
Osoby, które mają lekkie pióro, mogą również rozważyć karierę w dziedzinie pokrewnej wobec marketingu – public relations. Najnowszą wiedzę oraz praktyczne umiejętności w tym zakresie dostarczą studia public relations w praktyce.
Wokół nowych technologii
Internet jest coraz częściej wykorzystywany przez przedsiębiorstwa jako kanał sprzedaży. Dlatego oprócz fachowców od marketingu internetowego dużym zainteresowaniem firm cieszą się specjaliści potrafiący wykorzystać potencjał e-handlu. Osoby, które czują się w tej przestrzeni swobodnie, techniki e-sprzedaży mogą zgłębić na studiach podyplomowych handel elektroniczny.
W marketingu jest również miejsce dla prawników, którzy chcą specjalizować się w sprawach dotyczących nowoczesnych technologii. To perspektywiczna nisza, kwestie te zyskują bowiem na znaczeniu w związku z upowszechnieniem się działań przedsiębiorców w cyfrowej rzeczywistości.
– Studia podyplomowe prawo nowoczesnych technologii, podejmujące tę tematykę, będą wsparciem także dla osób negocjujących i zarządzających umowami IT, dla dyrektorów i managerów IT oraz kierowników projektów informatycznych – przekonuje Małgorzata Oświata, menedżer ds. marketingu i rozwoju w Akademii Leona Koźmińskiego.
Analityka na czasie
Niezależnie od wybranej specjalizacji coraz ważniejszymi narzędziami pracy specjalisty marketingu są badania i analizy marketingowe. Zasady rynkowe współczesnego świata rodzą potrzebę pozyskiwania szczegółowych informacji o zjawiskach i procesach występujących w otoczeniu firmy. Dotyczy to nie tylko aktywności bezpośredniej konkurencji, lecz i zmieniających się preferencji oraz poziomu satysfakcji klientów.
W obliczu ciągłych zmian na rynku dysponowanie tego rodzaju przeanalizowanym materiałem może stanowić o przewadze konkurencyjnej. Na jego podstawie można sformułować właściwą strategię przedsiębiorstwa, znaleźć rozwiązania bieżących problemów czy dokonać kontroli i oceny dotychczasowej działalności. Wówczas możliwa jest też optymalizacja bądź wcześniejsze sprawdzenie, czy zaplanowane przedsięwzięcia mają sens i będą opłacalne.
Dlaczego każdą decyzję marketingową warto podejmować na podstawie rzetelnych informacji? Co minimalizuje prawdopodobieństwo błędu? Szczegółową odpowiedź na te pytania można znaleźć na nowo otwartym kierunku studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego – badania i analizy marketingowe.
Osoby, które realizują się w marketingu, mają przed sobą zarówno wiele wyzwań, jak i możliwości rozwoju. Kształcenie się umożliwia specjalizację i podjęcie trudu zostania ekspertem – mistrzem w wybranej dziedzinie, co napawa dumą. Wybierając ścieżkę zawodową, warto być jednak otwartym na innowacje, które mogą odrobinę zmodyfikować jej kurs. Świat należy do odważnych, którzy walczą o swoje ambicje.
(Informacja promocyjna)