- 0
- 4
Marka Lay’s z nową identyfikacją wizualną
Lay’s zmienił identyfikację wizualną. Nowy wizerunek inspirowany jest drogą ziemniaków od pola do paczki. Odświeżone opakowanie ma podkreślać stosowanie wysokiej jakości składników. Na poszczególnych rynkach zmiana wprowadzana będzie stopniowo.
Od 1938 r. logo marki Lay’s zmieniało się, dostosowując się do trendów, a jednocześnie zachowując rozpoznawalność. Nowy projekt:
- ma podkreślać najwyższą jakość składników,
- nawiązuje do związanego z rolnictwem dziedzictwa marki.

Ewolucja logo Lay’s
– Nowy design to ukłon w stronę wszystkich rolników, którzy uprawiają ziemniaki do produkcji naszych przekąsek. Jest także zaproszeniem konsumentów, by na nowo odkryli prawdziwą radość i smak, które zawsze wyróżniały Lay’s. To kolejny rozdział w prawie stuletniej historii marki – mówi Anna Mitura, Central Europe & Great Balkans marketing director w PepsiCo.
Opracowana przez Zespół Designu & Innowacji PepsiCo nowa identyfikacja wizualna obejmuje:
- Nowe logo, które nadaje spójny charakter wszystkim wariantom Lay’s i rynkom, na których są one dostępne. Podkreśla charakterystyczny żółty motyw słońca i czerwoną wstążkę, symbolizujące jakość ziemniaków, z których wytwarzane są Lay’s,
- Charakterystyczny font z kątami skierowanymi do góry. Nadaje on projektowi lekkość i energię. Komponując się z logo, ma odzwierciedlać nowoczesny, a zarazem radosny charakter marki.
- Dodające dynamiki promienie światła wokół logo, znane jako „Promienie Lay’s”. Inspiracją do ich stworzenia było słońce, dzięki któremu powstają wysokiej jakości składniki chipsów.
- Nową paletę kolorów. Oprócz charakterystycznego dla marki koloru żółtego pojawiają się w niej odcienie składników Lay’s: czerwień, brąz czy zieleń. Także tło nawiązujące do drewnianych skrzyń, w których przechowuje się zebrane plony.
- 3
W Polsce pierwsze opakowania z nowym logo pojawią się na sklepowych półkach w drugiej połowie 2026 r.




