Marka Krosno w nowej odsłonie
  • 1
  • 14
13.02.2018

Marka Krosno w nowej odsłonie

2018 rok Krosno Glass (dawniej Krośnieńskie Huty Szkła „Krosno”) otwiera z nowym systemem komunikacji wizualnej marki Krosno oraz zmodyfikowaną architekturą oferty. Rebranding jest częścią strategii rozwoju huty na lata 2018–2023. W nowej odsłonie brand zadebiutował na targach „Ambiente 2018” we Frankfurcie. Towarzyszy temu kampania „Soulful Glass – szkło z duszą”.

Marka Krosno zaprezentowała nowe logo, materiały wizerunkowe i wyrazistą prezentację produktów. Logotyp opatrzony jest hasłem „Brilliance in glass since 1923”. Oprócz znaku firmowego odmieniony koncept marki obejmuje wszystkie motywy graficzne i materiały wizerunkowe, katalog na 2018 r. oraz stronę WWW.

Przez nowoczesny, wyróżniający stylistycznie koncept chcemy uwolnić potencjał drzemiący w naszym szkle. Marka Krosno zabiera użytkowników do świata, w którym piękno, jakość i wyrafinowanie są najważniejszymi wartościami. Chcemy, by – jak przez dziesięciolecia – marka Krosno nieustannie wzbudzała jednoznaczne skojarzenia ze słynnym polskim szkłem, jak amerykański bourbon, włoskie prosecco czy holenderskie tulipany – mówi Monika Jusińska-Zbiegniewska, dyrektor marketingu Krosno Glass.

Odnowione portfolio marki tworzy 280 produktów o szerokim wachlarzu zastosowań: do napojów, do serwowania potraw, dekoracji wnętrz i na prezenty. Zespół projektantów i rzemieślników huty Krosno Glass przygotował 30 kolekcji szkła formowanego ręcznie i automatycznie.

Podczas targów „Ambiente” zaprezentowano makietę opakowań, które marka będzie wdrażać stopniowo do końca pierwszego półrocza 2018 r. Czarną szatę graficzną zyskały opakowania dla segmentu produktów premium, wytwarzanych ręcznie lub maszynowo. Z kolei w minimalistycznych, białych pudełkach prezentowane będzie szkło do użytku codziennego, wytwarzane metodą maszynową.

Z początkiem roku firma rozpoczęła też wdrażanie nowej strategii rozwoju na lata 2018–2023. Zakłada ona inwestycje w kompleksową modernizację wszystkich linii produkcyjnych oraz instalację nowego pieca hutniczego. Oba procesy są w trakcie planowania.

Firma zamierza systematycznie zwiększać sprzedaż krajową i zagraniczną. Chce przy tym oprzeć się na:

  • zreorganizowanych siłach handlowych,
  • rozwoju e-commerce,
  • relaunchu marki Krosno,
  • efektywnym zarządzaniu ofertą produktową.

Na Podkarpaciu spółka zbuduje nowe centrum logistyczne, które zapewni realizację portfela zamówień. Wartość inwestycji jest szacowana na 200 mln zł w ciągu pięciu lat.

Nowe corporate identity, motywy graficzne oraz makiety opakowań stworzyła agencja H2O Creative. Program wydarzeń na stoisku brandu podczas „Ambiente 2018” przygotowała Fastline Advertising (Greywolf Group). Za projekt i budowę stoiska odpowiadała firma Neomesse. Komunikację PR dla firmy Krosno Glass i marki Krosno prowadzi agencja Hello PR.

Film przygotowali:

  • Agencja: Fastline Advertising
  • Reżyser i operator: Konrad Spyra
  • Kreacja i reżyseria: Ewa Mikołajczak
  • Strategia i copywriting: Marcin Kalkhoff
  • Dom produkcyjny: Grape Film
  • Producent: Paweł Stawiński
  • Kierownicy produkcji: Radosław Rożniecki, Wojciech Klimczak
  • Scenografia: Artur Bugno
  • Make up: Beata Magnuszewska
  • Postprodukcja: Simple Frame
  • Kostiumy: Ewelina Mróz
  • Wykonawcy: Martyna Kondratowicz, Magdalena Psiuk, Łukasz Duracz
  • 14

Andersen

2 miesiące temu

Należałoby jednak zadać pytanie, na ile obecna firma jest spadkobiercą tej pierwszej.
Bez urazy, ale wygląda to bardziej na tanie granie na nostalgii.

Rozwiń komentarze

13 lutego 2018