- 1
- 1
Marka Burberry krytykowana za pokazanie w reklamie osoby po zabiegu mastektomii
Luksusowa marka odzieżowa Burberry mierzyła się z falą krytyki, po tym jak pokazała w walentynkowej reklamie dwie osoby w intymnym uścisku. Jedna z nich ma blizny po obustronnej mastektomii. Marce zarzucono brak wrażliwości na cierpienia chorych na raka piersi.
Dwie postaci z jednego ze zdjęć kampanii „B:Mine” czule się obejmują. Obie mają biżuterię i krótkie fryzury. Jedna ma usunięte obie piersi. Reklamę skrytykowano za pokazanie mastektomii jako zabiegu zmieniającego wygląd, a nie elementu chirurgii onkologicznej.
.@Burberry’s latest ad is promoting young physically healthy women getting double mastectomies. pic.twitter.com/XcmwD1Sdat
— Libs of TikTok (@libsoftiktok) January 25, 2023
Nicole Saphier, radiolog ze szpitala onkologicznego zaapelowała do marki, by nie posługiwała się z taką lekkością motywem mastektomii. Miliony kobiet (i mężczyzn) przeżywają traumę związaną z przeprowadzeniem tego zabiegu ze względów medycznych.
Come on @Burberry, let’s not normalize mastectomies as though there aren’t millions of women (and men) living with the trauma of needing one to save their lives from cancer. https://t.co/TDFij9028y
— Nicole Saphier, MD (@NBSaphierMD) January 25, 2023
Burberry miewała w ostatnich latach kontrowersyjne kreacje reklamowe
Kampania „Open Spaces” zdobyła nagrodę na festiwalu Cannes Lions w 2022 r. W 2019 r. marka została skrytykowana za kontrowersyjny strój modelki podczas pokazu. Chodzi o bluzę z kapturem, której sznurki wyglądają jak pętla zawieszona na szyi kobiety.
- 1