Marka Burberry krytykowana za pokazanie w reklamie osoby po zabiegu mastektomii
  • 1
  • 1
31.01.2023

Marka Burberry krytykowana za pokazanie w reklamie osoby po zabiegu mastektomii

Luksusowa marka odzieżowa Burberry mierzyła się z falą krytyki, po tym jak pokazała w walentynkowej reklamie dwie osoby w intymnym uścisku. Jedna z nich ma blizny po obustronnej mastektomii. Marce zarzucono brak wrażliwości na cierpienia chorych na raka piersi.

Dwie postaci z jednego ze zdjęć kampanii „B:Mine” czule się obejmują. Obie mają biżuterię i krótkie fryzury. Jedna ma usunięte obie piersi. Reklamę skrytykowano za pokazanie mastektomii jako zabiegu zmieniającego wygląd, a nie elementu chirurgii onkologicznej.

Nicole Saphier, radiolog ze szpitala onkologicznego zaapelowała do marki, by nie posługiwała się z taką lekkością motywem mastektomii. Miliony kobiet (i mężczyzn) przeżywają traumę związaną z przeprowadzeniem tego zabiegu ze względów medycznych.

Burberry miewała w ostatnich latach kontrowersyjne kreacje reklamowe

Kampania „Open Spaces” zdobyła nagrodę na festiwalu Cannes Lions w 2022 r. W 2019 r. marka została skrytykowana za kontrowersyjny strój modelki podczas pokazu. Chodzi o bluzę z kapturem, której sznurki wyglądają jak pętla zawieszona na szyi kobiety.

  • 1
Burberry krytykowana za normalizowanie zabiegu mastektomii

Burberry krytykowana za normalizowanie zabiegu mastektomii

30 stycznia 2023