Manekin plus size Nike pod ostrzałem
  • 0
  • 1
11.06.2019

Manekin plus size Nike pod ostrzałem

Marka Nike zaprezentowała żeńskiego manekina plus size w sportowym stroju. Wywołała tym mieszane reakcje.

Manekin plus size stanął na otwartym z początkiem czerwca, przemodelowanym piętrze jednego z flagowych sklepów brandu w Londynie. Prezentowana jest tam kolekcja Nike dla kobiet. Eksponowane są m.in. manekiny odwzorowujące osoby niepełnosprawne.

Marka przekonuje, że ma to być hołd dla różnorodności i inkluzywnego, czyli włączającego wszystkie osoby charakteru sportu.

Ubrania XXL Nike’a trafiły do sprzedaży w 2017 r. Wówczas też marka rozpoczęła współpracę z influencerkami plus size. Były wśród nich m.in. Grace Victory i Chloe in Curve, które zostały ambasadorkami kolekcji Plus. Na swoich instagramowych kontach zamieszczały treści związane z aktywnością fizyczną.

Nie wszystkim jednak spodobał się pomysł z manekinem plus size. Pojawiły się głosy, że w ten sposób marka promuje otyłość. Na łamach „The Telegraph” wypowiedziała się w tej sprawie dziennikarka Tanya Gold. Jak podkreśliła w artykule zatytułowanym „Otyłe manekiny sprzedają kobietom niebezpieczne kłamstwo”, manekin Nike ukazuje otyłość.

Taka osoba, zdaniem autorki, nie będzie mogła uprawiać sportu w lśniących legginsach. Nie jest też gotowa do biegu. Dziennikarka stwierdziła również, że osoba o takiej figurze jest na prostej drodze do cukrzycy i chorób stawów.

Źródło: www.independent.co.uk

11 czerwca 2019