Mali Bracia Ubogich o dalszym ciągu znanych baśni - Marketing przy Kawie
„I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?” – Mali Bracia Ubogich o dalszym ciągu znanych baśni
  • 1
  • 4
14.10.2025

„I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?” – Mali Bracia Ubogich o dalszym ciągu znanych baśni

Czy bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa naprawdę żyli długo i szczęśliwie? To pytanie stało się inspiracją najnowszej akcji Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich, zwracającej uwagę na samotność osób starszych.

Poprzez baśniową metaforę Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich chce pokazać, że wielu seniorów – podobnie jak bohaterowie znanych opowieści – żyje długo, ale nie zawsze szczęśliwie, bo brakuje im bliskości i zainteresowania ze strony innych.

Aladyn, Mała Syrenka czy Sindbad – to znani bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa, których losy i przygody dostarczały wielu przeżyć. A co stało się z nimi po zakończeniu ich historii? Czy rzeczywiście żyli długo i szczęśliwie? W najnowszej kampanii postaci te stają się symbolem samotności, z którą na co dzień zmaga się coraz więcej starszych osób w Polsce.

  • 3
Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich
Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Poprzez pokazanie dalszych losów bajkowych bohaterów organizacja zwraca uwagę na ten problem. Zachęca przy tym do wspierania programu „Obecność”, który pomaga seniorom odzyskać radość życia poprzez obecność innych i codzienne wsparcie.

Kampania wykorzystuje obrazy stworzone ze wsparciem sztucznej inteligencji

AI przedstawiła bohaterów sześciu popularnych baśni jako seniorów. Choć żyli długo, nie zaznali szczęścia – ich historie nie mają typowych, bajkowych zakończeń. Kopciuszek mieszka w pustym, cichym zamku. Czerwony Kapturek samotnie wypatruje gości przez okno, a Sindbad, zamknięty w czterech ścianach, tęskni za dalekimi podróżami.

Stowarzyszenie wspiera samotnych seniorów poprzez program „Obecność”. Prowadzi go nieprzerwanie od 2003 r. w odpowiedzi na problem izolacji osób starszych. Program opiera się na regularnych odwiedzinach wolontariuszy, które często przeradzają się w trwałe, międzypokoleniowe przyjaźnie.

Kampania „I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?” promująca program „Obecność” potrwa do końca października

W ramach akcji powstała strona internetowa oraz cztery spoty wideo, które ukazują dalsze losy znanych bohaterów baśni. Działania wizerunkowe uzupełnia kampania w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie – oraz aktywność media relations. Za opracowanie strategii komunikacyjnej i jej realizację odpowiada wrocławska agencja strategiczno-komunikacyjna Wills Integrated, która wszystkie prace zrealizowała pro bono. Koncept kampanii oraz kreacje bohaterów przygotował graphic designer Damian Izdebski.

Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

14 października 2025

13 października 2025