- 1
- 4
„I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?” – Mali Bracia Ubogich o dalszym ciągu znanych baśni
Czy bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa naprawdę żyli długo i szczęśliwie? To pytanie stało się inspiracją najnowszej akcji Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich, zwracającej uwagę na samotność osób starszych.
Poprzez baśniową metaforę Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich chce pokazać, że wielu seniorów – podobnie jak bohaterowie znanych opowieści – żyje długo, ale nie zawsze szczęśliwie, bo brakuje im bliskości i zainteresowania ze strony innych.
Aladyn, Mała Syrenka czy Sindbad – to znani bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa, których losy i przygody dostarczały wielu przeżyć. A co stało się z nimi po zakończeniu ich historii? Czy rzeczywiście żyli długo i szczęśliwie? W najnowszej kampanii postaci te stają się symbolem samotności, z którą na co dzień zmaga się coraz więcej starszych osób w Polsce.
- 3
Poprzez pokazanie dalszych losów bajkowych bohaterów organizacja zwraca uwagę na ten problem. Zachęca przy tym do wspierania programu „Obecność”, który pomaga seniorom odzyskać radość życia poprzez obecność innych i codzienne wsparcie.
Kampania wykorzystuje obrazy stworzone ze wsparciem sztucznej inteligencji
AI przedstawiła bohaterów sześciu popularnych baśni jako seniorów. Choć żyli długo, nie zaznali szczęścia – ich historie nie mają typowych, bajkowych zakończeń. Kopciuszek mieszka w pustym, cichym zamku. Czerwony Kapturek samotnie wypatruje gości przez okno, a Sindbad, zamknięty w czterech ścianach, tęskni za dalekimi podróżami.
Stowarzyszenie wspiera samotnych seniorów poprzez program „Obecność”. Prowadzi go nieprzerwanie od 2003 r. w odpowiedzi na problem izolacji osób starszych. Program opiera się na regularnych odwiedzinach wolontariuszy, które często przeradzają się w trwałe, międzypokoleniowe przyjaźnie.
Kampania „I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?” promująca program „Obecność” potrwa do końca października
W ramach akcji powstała strona internetowa oraz cztery spoty wideo, które ukazują dalsze losy znanych bohaterów baśni. Działania wizerunkowe uzupełnia kampania w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie – oraz aktywność media relations. Za opracowanie strategii komunikacyjnej i jej realizację odpowiada wrocławska agencja strategiczno-komunikacyjna Wills Integrated, która wszystkie prace zrealizowała pro bono. Koncept kampanii oraz kreacje bohaterów przygotował graphic designer Damian Izdebski.







