Magda Gessler reklamową lokomotywą 2016 r. według MullenLowe MediaHub
  • 0
  • 0
2.01.2017

Magda Gessler reklamową lokomotywą 2016 r. według MullenLowe MediaHub

Która z telewizyjnych gwiazd przyniosła stacji najwięcej pieniędzy z reklam? Kto zyskał, kto stracił, a kto całkiem wypadł z rankingu? Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował kolejną odsłonę raportu na temat najlepiej zarabiających gwiazd telewizji. Podobnie jak w 2015 r., na szczycie zestawienia znalazła się restauratorka Magda Gessler. W 2016 r. zarobiła ona dla „Kuchennych rewolucji” blisko 163 mln zł.

Magda Gessler i TVN mają dwa powody do radości: utrzymanie pierwszej pozycji w rankingu, a także znaczny wzrost przychodów reklamowych zwycięskiego programu. W 2015 r. „Kuchenne rewolucje” zarobiły nieco ponad 125 mln zł.

Stacja TVN wyraźnie zoptymalizowała inwentory, dodając większą liczbę przerw reklamowych. Dzięki temu w 2016 r. liczba prezentowanych przy programie spotów była większa niż przed rokiem – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert ds. reklamy telewizyjnej w MullenLowe MediaHub.

Za sprawą emisji premier i powtórek w prime time z piątego miejsca w 2015 r. na drugie w 2016 r. awansował program „Nasz nowy dom” (Polsat), którego twarzą jest Katarzyna Dowbor. Znana prezenterka zarobiła dla stacji ponad 100 mln zł.

Trzecią lokatę, tak jak przed rokiem, uzyskał format „Twoja twarz brzmi znajomo” (Polsat) z udziałem plejady polskich gwiazd, które dały stacji 99,5 mln zł. O jedno oczko wyżej niż w ubiegłorocznym zestawieniu uplasował się program tej samej stacji – „Taniec z gwiazdami” (w 2016 r. wskoczył do pierwszej piątki).

W top 10 gwiazd – lokomotyw reklamowych znalazł się jeszcze Michał Bryś. „Piekielna kuchnia” (Polsat) z jego udziałem zarobiła prawie 59 mln zł. Na siódmej pozycji uplasował się Robert Janowski z „Jaka to melodia?”, który tym formatem zarobił dla TVP1 57 mln zł.

Ósme miejsce przypada jurorom i prowadzącym „Mam talent”, dzięki któremu TVN wzbogacił się w 2016 r. o 50 mln zł. Przedostatni w zestawieniu Tadeusz Sznuk („Jeden z dziesięciu”) zarobił dla TVP2 prawie 47,5 mln zł.

Pierwszą dziesiątkę zamykają Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski, których program „Szkło kontaktowe” (TVN24) zarobił 47 mln zł.

Z wielkich hitów jesiennej ramówki tylko program „Azja express” zbliżył się do czołówki najlepiej zarabiających programów.

Porównanie pierwszej piątki 2016 i 2015 r.

O badaniu
Na podstawie danych ACNielsen Polska, przychody reklamowe brutto.

***
Zobacz również ubiegłoroczne zestawienie:

  • 3

2 stycznia 2017

30 grudnia 2016

Reklama
Reklama