Lush wycofuje się z mediów społecznościowych, dopóki „platformy nie będą w stanie zapewnić użytkownikom bezpieczniejszego środowiska”
  • 1
  • 1
7.12.2021

Lush wycofuje się z mediów społecznościowych, dopóki „platformy nie będą w stanie zapewnić użytkownikom bezpieczniejszego środowiska”

Brytyjski producent kosmetyków Lush poinformował w Black Friday, że wycofuje się z większości platform społecznościowych. Jako powód podaje, że nie zapewniają one bezpiecznego środowiska użytkownikom.

26 listopada Lush wycofał się z Facebooka, Instagrama, Snapchata i TikToka. Jak argumentuje, platformy te ignorują szkodliwy wpływ mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne użytkowników.

Według firmy niektóre platformy społecznościowe to miejsca, do których nie należy nikogo zachęcać. Lush wskazuje, że potrzebna jest głęboka zmiana. W związku z tym zaprzestaje prowadzenia kont społecznościowych, dopóki platformy nie wprowadzą wytycznych i dobrych praktyk. Wycofanie się ma uchronić klientów przed „krzywdą i manipulacją, których mogą doświadczyć, próbując połączyć się z nami w mediach społecznościowych”.

Marka obiecuje znaleźć nowe sposoby łączenia się z klientami, budować lepsze kanały komunikacji w innych miejscach, a także korzystać ze starszych, wypróbowanych rozwiązań. Na razie wciąż można znaleźć ją na Twitterze, Pintereście, LinkedInie i YouTube.

Według szacunków firma straciła na tym posunięciu 10 mln funtów. W rozmowie z gazetą „The Guardian” Mark Constantine, prezes Lush zapewnił jednak, że nie martwi go ta strata. Czuł, że jego firma nie miała wyboru po tym, jak ujawniono dokumenty dotyczące negatywnego wpływu Instagrama na zdrowie psychiczne nastolatek.

  • 1
Lush wycofuje się z mediów społecznościowych

Lush wycofuje się z mediów społecznościowych

7 grudnia 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
7.12.2021

Cyfrowa transformacja przyniesie 9% wzrostu globalnych wydatków na reklamę w 2022 r. – prognozuje Zenith

Globalny rynek reklamowy będzie się odradzał po spowolnieniu w 2020 r., osiągając w 2022 r. dynamikę na poziomie 9,1%, po wzroście wynoszącym 15,6% w 2021 r. – wynika z raportu „Advertising Expenditure Forecasts” Zenithu. Globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,7% w 2023 r. i 7,4% w 2024 r., przede wszystkim ze względu na to, że marki będą nadal wykorzystywać reklamę do pobudzania dalszego rozwoju w obszarze e-commerce. Firma szacuje, że globalne wydatki na reklamę osiągną 705 mld dol. w 2021 r., odnotowując wzrost z 634 mld dol. w 2019 r., a następnie wzrosną do 873 mld dol. do 2024 r.

6 grudnia 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
6.12.2021

Prasa tworzy pozytywne doświadczenie z reklamą – podsumowanie międzynarodowej konferencji PBC

Podczas konferencji „Prasa dobrze widziana” zaproszeni eksperci, przedstawiciele rynku reklamy, badań oraz firm i instytucji marketingowych z rynku prasowego z Wielkiej Brytanii, USA i Polski zaprezentowali dane dotyczące wpływu jakościowych treści na widoczność reklam. Ich zdaniem prasa z jej jakościowym dziennikarstwem jest jednym z najbardziej angażujących i jednym z bardziej niedocenianych kanałów komunikacji dla reklamodawców.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.12.2021

Black Friday 2021 przyniósł średnie obniżki na poziomie 3,6 proc. – pokazuje analiza Deloitte i Dealavo

Black Friday na dobre wpisał się w kalendarz handlowy w Polsce. Z badania „Zakupy świąteczne 2021” firmy doradczej Deloitte wynika, że co dziesiąty Polak tego dnia miał zamiar wydać pieniądze z myślą o Bożym Narodzeniu. Coroczna analiza ofert blisko 800 sklepów internetowych przeprowadzona przez Deloitte we współpracy z Dealavo pokazała, że Black Friday w przypadku większości sprzedawców nie ograniczał się do jednego dnia. Zaczął się jednak nawet dwa tygodnie wcześniej i przedłużył do poniedziałku 29 listopada. Nie oznacza to jednak zbyt wielu atrakcyjnych promocji dla konsumentów.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.12.2021

Raport „Havas Gen 2020”, czyli jak pandemia wpłynęła na zachowania konsumentów i komunikację marek

Człowiek postpandemiczny szybciej przystosowuje się do nowej rzeczywistości, kieruje się intuicją i jest bardziej wrażliwy na otaczający go świat. Między innymi to wynika z raportu „Havas Gen 2020”, wydanego przez Havas Creative Group. Projekt stanowi podsumowanie kondycji „człowieka postpandemicznego” i jego potrzeb. Wskazuje kierunki działań dla marek w nowej rzeczywistości.