Lufthansa prezentuje nową identyfikację wizualną
  • 0
  • 3
8.02.2018

Lufthansa prezentuje nową identyfikację wizualną

Przewoźnik lotniczy Lufthansa pokazał zmodernizowany wizerunek marki. Najbardziej widoczną zmianą jest nowe malowanie samolotów. Działaniom towarzyszyć będzie kampania reklamowa.

Lufthansa oficjalnie zaprezentowała Boeinga 747-8 oraz Airbusa 321 z nowym designem 7 lutego. W kontekście cyfryzacji i zmieniających się wymagań klientów marka uznała, że musi zmodernizować wygląd samolotów, aby pozostać nowoczesną.

Żuraw, którego dokładnie 100 lat temu zaprojektował grafik Otto Firle, pozostanie ikoną linii lotniczych. W przyszłości będzie jednak cieńszy. Także cieńszy jest pierścień, który ma sprawić, że ptak będzie wyglądać bardziej elegancko. Ma również wprowadzić go na pierwszy plan, zapewniając mu więcej przestrzeni. Technicznie żuraw został tak zaprojektowany, aby dobrze wyświetlał się szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Zachowane zostanie znane połączenie kolorów Lufthansy – niebieskiego i żółtego. Ich użycie zostanie zdefiniowane na nowo. Niebieski stworzony specjalnie dla marki jest teraz nieco ciemniejszy i staje się wiodącym kolorem. Ma oznaczać niezawodność, przejrzystość i wartość.

Żółty otrzyma funkcję wyróżniającą i pomoże w orientacji na lotniskach. W przyszłości ten kolor znajdzie się m.in. na każdej karcie pokładowej oraz wszystkich stanowiskach lotniskowych Lufthansy.

Nowy design został stworzony w ścisłej współpracy z licznymi ekspertami. Jego wprowadzenie poprzedziły badania nad ponad 800 projektami i barwami.

Flota przewoźnika będzie stopniowo zmieniać malowanie. We wnętrzu kabiny gości powita obsługa w nowych uniformach. Będzie można zauważyć nowe akcesoria w żółtej kolorystyce. Zastawa, kosmetyczki, koce czy poszewki na poduszki w przyszłości również zostaną zmienione zgodnie z nowymi wytycznymi. Łącznie w ciągu najbliższych dwóch lat wymienionych zostanie ponad 160 mln akcesoriów pokładowych.

Również identyfikacja wizualna Lufthansa Group została odświeżona. Z nowego logo zniknął żuraw. Wzięto pod uwagę różnorodność marek Grupy oraz neutralność tych firm. Nowo powstały font korporacyjny ma być ponadczasowy i niezależny. Charakteryzuje go użycie kapitalików. Nowy odcień niebieskiego będzie kolorem dominującym w Lufthansa Group. Biel zapewni światło, żółty będzie komplementarnym kolorem w palecie.

Prezentacji nowej identyfikacji wizualnej towarzyszyć będzie kampania „Say Yes to the World”, która kwestionuje znane ścieżki i nawyki.

  • 3
Reklama

8 lutego 2018

Czytaj także
Reklama
Czytaj także
Reklama