- 0
- 8
Ludzie na emeryturze widziani oczami AI w kampanii ING
ING chce zachęcić Polaków, by myśleli i rozmawiali o swojej przyszłości finansowej i życiu na emeryturze. Proponuje im więc, by zwizualizowali swoją przyszłość, wykorzystując algorytmy kreowania obrazów przez sztuczną inteligencję (AI). Wszystko to w ramach akcji „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING”.
– O życiu na emeryturze nie myślimy często, a ponad 20% młodych ludzi nie myśli o nim w ogóle. Blisko połowa badanych Polaków nie rozmawiała z nikim przez ostatnie 6 miesięcy na ten temat. Ci, którym się to zdarza, przyznają że są to raczej pesymistyczne skojarzenia związane z lękiem (42%), a nie z nadzieją (23%)*. Chcemy oswajać Polaków z myślą o ich przyszłości finansowej. Także zachęcić ich do rozmawiania o emeryturze i wizualizowania jej. Wierzymy, że to zwiększy ich szanse na podjęcie działania i wypracowanie skutecznego, długoterminowego planu.
Teraz z pomocą sztucznej inteligencji mogą zobaczyć swoją przyszłość. Być może spowoduje to, że chętniej podejdą do tematu oszczędzania z myślą o przyszłości. Zachęcamy do wzięcia spraw w swoje ręce i podejmowania działań tu i teraz, a nie odkładania ich na później – mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Większość elementów promujących akcję „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” zostało przygotowanych dzięki sztucznej inteligencji
Zarówno wygenerowane wideo, jak i głos oraz muzyka zostały stworzone przez jej algorytmy. Rolą człowieka było tylko określenie głównego przekazu i złożenie tego co powstało w całość. W efekcie powstała wizualizacja przyszłości widzianej oczami AI.
Można zobaczyć własną cyfrową wizję życia na emeryturze
Aby tak się stało, należy wgrać zdjęcie i odpowiedzieć na pytanie: „Co chcesz robić w przyszłości?”. Codziennie 21 najciekawszych pomysłów zamieni się w cyfrowe obrazy. Dodatkowo autor najlepszej propozycji każdego dnia otrzyma wizualizację swojej finansowej przyszłości w formie metalowego plakatu ChromaLuxe. Wyboru propozycji dokona komisja konkursowa.
Częścią akcji są również inne działania, gdzie sztuczna inteligencja pokazuje „Ja w przyszłości”. Są to np. projekcje miast przyszłości. Stanowią kreatywną próbę wyobrażenia sobie tego, jak kiedyś mogą wyglądać polskie metropolie. Ponadto znane obrazy z polskich zbiorów zostały przeniesione w przyszłość. Można zobaczyć np. Astrodamę z Łasiczką czy drony Chełmońskiego.
Autorem konceptu i realizatorem kampanii jest agencja Gong.
*Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej 1000 osób. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 24–26 października 2022. Metoda: CAWI.
- 8