L’Oréal w czasie pandemii zwiększa sprzedaż w Internecie i wydatki na reklamę online
  • 0
  • 1
18.06.2020

L’Oréal w czasie pandemii zwiększa sprzedaż w Internecie i wydatki na reklamę online

Izolacja związana z koronawirusem spowodowała zmiany w sposobie, w jaki konsumenci odkrywają produkty kosmetyczne i robią zakupy. Zwiększyła ich aktywność w Internecie, zwłaszcza starszych pokoleń, które wcześniej były ostrożne. W tym czasie koncern L’Oréal zwiększył sprzedaż w Internecie i zarazem wydatki na reklamę online.

Kryzys znacznie przyspieszył cyfrową transformację sektora kosmetycznego – mówi w wywiadzie dla „Financial Times” Lubomira Rochet, chief digital officer koncernu. Jak dodaje, w e-commerce firma osiągnęła tyle w ostatnich ośmiu tygodniach, ile normalnie zajęłoby jej 3 lata.

L’Oréal jest największym na świecie producentem kosmetyków pod względem sprzedaży. Marka jest zdania, że wiele nowych zachowań konsumenckich przetrwa po ustąpieniu pandemii. Gdy tradycyjne sklepy były zamknięte, swoją przydatność potwierdziły nowe narzędzia marketingowe:

  • wirtualne przymierzanie makijażu i koloru włosów,
  • indywidualne konsultacje kosmetyczne za pośrednictwem czatu wideo.

Jeszcze przed uderzeniem koronawirusa sektor kosmetyczny był bardziej zaawansowany w e-commerce i marketingu internetowym niż inne kategorie towarów konsumpcyjnych, takie jak artykuły spożywcze lub produkty gospodarstwa domowego.

Obecnie około 20% przychodów L’Oréala pochodzi z własnych sklepów internetowych lub stron takich gigantów, jak Amazon czy Walmart. W pierwszym kwartale zakończonym w marcu 2020 r. sprzedaż e-commerce francuskiej grupy wzrosła o 53% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Dla kontrastu Unilever, który sprzedaje paczkowaną żywność, artykuły gospodarstwa domowego i kosmetyki, osiągnął 8% sprzedaży online w pierwszym kwartale, a Nestlé 10%.

Choć salony piękności i domy towarowe były zamknięte podczas pandemii, niektórzy detaliści, za pośrednictwem których L’Oréal zwykle sprzedaje, byli otwarci, np. apteki. Jak mówi Rochet, początkowo kupujący zaopatrywali się w produkty do higieny osobistej, takie jak szampon Garnier. Później zaś, gdy zdali sobie sprawę, że obostrzenia będą trwały, kupowali farby do włosów, lakiery do paznokci i maseczki, aby zadbać o siebie w domu.

Po zamknięciu niektórych kanałów dystrybucji sprzedaż L’Oréal spadła o 4,8% rok do roku w pierwszym kwartale. Firma Barclays prognozuje spadek dochodów o 9,2% w tym roku. Jednak w 2021 r. ma nastąpić ponowny wzrost o 7,8%.

L’Oréal w czasie pandemii szybko też przeniósł wydatki na reklamę i marketing online, zwiększając budżet do około 70% z 50% przed pandemią. W rezultacie e-commerce rósł gwałtownie. Na przykład w Ameryce Łacińskiej sprzedaż internetowa wzrosła w kwietniu o 300%, a w Afryce i na Bliskim Wschodzie o 400%.

Źródło: www.ft.com

  • 1
L’Oréal w czasie pandemii wykorzystał szansę na rozwój online

L’Oréal w czasie pandemii wykorzystał szansę na rozwój online

18 czerwca 2020