Logotyp stworzony ze wspomnień promuje 20. edycję Effie Poland
  • 1
  • 4
28.06.2019

Logotyp stworzony ze wspomnień promuje 20. edycję Effie Poland

Ruszyła kampania promująca jubileusz 20-lecia SAR Effie Poland. W jej ramach powstał generator, który umożliwia stworzenie logotypu ze wspomnień, spostrzeżeń i przeżyć osób związanych z konkursem.

Saatchi & Saatchi oraz Prodigious przygotowały dla SAR serię filmów. To wywiady z osobami, które na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat wniosły znaczący wkład w rozwój Effie Poland. Są wśród nich m.in.:

  • Małgorzata Lubelska,
  • Paweł Patkowski,
  • Kot Przybora,
  • Szymon Gutkowski,
  • Anna Pańczyk,
  • Agnieszka Kosik,
  • Iwona Doktorowicz-Dudek,
  • Jacek Balicki,
  • Piotr Piętka.

Dla każdej z tych osób został stworzony indywidualny, jubileuszowy logotyp. Pracę udokumentowano w dwudziestu produkcjach wideo stanowiących oś działań.

Kampania nie ogranicza się do podziękowań kierowanych na ręce dwudziestu jej bohaterów. Jej ideą jest wyróżnienie i podziękowanie wszystkim osobom związanym z Effie Poland w ciągu ostatnich dwudziestu lat – przedstawicielom marek, twórcom, jurorom.

Każdy ma możliwość wygenerowania własnego logotypu. Może to zrobić za pomocą generatora znajdującego się na stronie www.20lat.effie.pl. Należy w tym celu podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z Effie Poland.

Zastosowana typografia generatywna to metoda interpretacji tekstu (w przypadku 20-lecia Effie są to dane) z wykorzystaniem różnych czynników wybranych przez projektanta. Wykorzystywany jest też algorytm oparty na kodzie, który ma wpływ na renderowanie kroju pisma. Dane wyjściowe to nowy rodzaj tekstu, który ciągle się zmienia i ewoluuje wraz z danymi, które reprezentuje.

Wsparcie na etapie tworzenia planu komunikacji i partnerstwa mediowego zapewnił Starcom.

  • SAR: Anna Zimecka, Wioletta Kowalczyk-Żelek, Marta Kasprzak, Andrzej Olkowicz
  • Dyrektor kreatywny: Michał Desowski
  • Kreacja i reżyseria: Karolina Pietrzyk, Michał Imbierowicz
  • Strategia: Marek Rosłan
  • Client service: Joanna Carbol, Agata Luśtyk, Anna Pietrzkowicz
  • Produkcja: Marta Gierej
  • Design: Kamil Bugno, Karolina Pietrzyk, Michał Imbierowicz
  • Prodigious: Łukasz Cuprzyński, Pawel Łachudra-Milkowski, Tomasz Szkopiński, Marina Sawicka
  • Creative codding: David Sypniewski
  • Developer/WWW: Studio This
  • 4

www.20lat.effie.pl

www.20lat.effie.pl

www.20lat.effie.pl

www.20lat.effie.pl

28 czerwca 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
28.06.2019

Biedronka i Vanish zbierają niepotrzebną odzież

Każdego roku w Polsce wyrzucane jest 2,5 mln ton tekstyliów. Tylko 32% Polaków oddaje nienoszone już ubrania potrzebującym. W związku z tym Biedronka i marka Vanish rozpoczęły akcję „Daj swoim ubraniom drugie życie”. W jej ramach niepotrzebne, ale nadające się do użytku ubrania można przynieść do 300 sklepów sieci w całej Polsce i wrzucić do specjalnego kontenera. Po wypraniu zostaną one przekazane podopiecznym organizacji Caritas.