- 0
- 1
Lindt zakwestionował obietnicę swojej marki, aby bronić się przed roszczeniami konsumentów
Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprungli próbuje uniknąć pozwu zbiorowego konsumentów w amerykańskim sądzie. W tym celu zakwestionował obietnicę swojej marki.
Postępowanie toczy się od 2023 r. Podstawą pozwu zbiorowego był artykuł amerykańskiego stowarzyszenia konsumentów. Wskazywał on, że w czekoladach kilku różnych firm wykryto obecność metali ciężkich: ołowiu i kadmu.
Jedną z nich był Lindt, który przyjął oryginalną linię obrony. Zakwestionował obietnicę marki, zbudowaną na rzemieślniczej doskonałości czekolady. Prawnicy Lindta wskazali, że status premium i obietnica „fachowego wykonania z najlepszych składników” były tylko elementem komunikacji marketingowej, a nie gwarancją jakości produktów.
To ryzykowna linia obrony ze względu na pozycjonowanie marki
W czekoladach innych producentów również znaleziono szkodliwe związki. Wysokie marże produktów Lindt wynikają jednak z faktu, że konsumenci chętnie płacą więcej za czekoladowe wyroby tej marki, bo wierzą, że w ten sposób otrzymują wyższą jakość.
- 1